Spread the love

Renault’nun B segmentinde eli yıllardır çok güçlü. Küçük sınıf hatchback denildi mi özellikle Avrupa olmak üzere dünyanın çoğu pazarında akla gelen ilk isim şüphesiz ki Clio. Fransız marka, 2020 model yılı için ürün gamındaki belki de en güçlü kozu olan otomobili baştan aşağıya yeniledi.

İnternet ortamında once kabin fotoğrafları, sonra da dış görünüşü üst üste sızdırılarak “gayriresmi” bir biçimde ortaya çıkan beşinci nesil Clio, Renault tarafından resmi olarak tanıtıldı. Fotoğraflardan görüldüğü üzere yeni modelin ön tasarımını eskiye kıyasla büyüyen radiator ızgarası ve Megane’dan tanıdığımız “C” şekilli gündüz farları domine ediyor.

Benzeri bir formun stop lambalarının tasarımında da kullanılıyor. Otomobilin profil tasarımı ise eski modele kıyasla daha şık duruyor. Dördüncü jenerasyona kıyasla 14 mm kısalan yeni model, 30 mm kadar da yere yaklaşmış. Otomobil boyutsal olarak küçülse de, güncellenen CMF-B platform otomobilin içinde daha fazla hacim elde edilmesini mümkün kılıyor: Yeni otomobilin bagajı eskiye kıyasla 29 litre artmış ve markanın iddiasına göre Clio V segmentindeki en geniş arka yaşam alanını sunacak.

İç mekanda ise Megane’da da olduğu gibi porter modunda yerleştirilmiş bir ekran orta konsolda göze çarpan ilk detay. Ekran ayrıca yeni yesil çoğu otomobildeki gibi tablet tasarımına sahip. Multimedya ekranının hemen altındaki salter tasarımlı düğmeler, yeni klima kontrolleri ve Clio IV’e kıyasla yükseltilen vites konsolu ön konsolun genel yapısını oluşturuyor.

Hot-hatch meraklıları ise yeni modelin RS varyantı gelene kadar “RS-Line” isimli donanım paketiyle idare etmek zorunda kalacaklar. RS-Line, eski modelin GT-Line’ı yerine geçiyor ve Clio V’I sportif detaylarla beziyor. F1’den ilham alan spoylerler, bal peteği ön ızgara ve 17 inçlik jantlar ile içeride spor koltuklar, delikli deriyle kaplanmış bir direksiyon simidi, alüminyum pedallar ve karbon görünümlü trim parçaları yeni RS-Line’ın ayırt edici özellikleri.

Fransız marka henüz otomobilin motor seçeneklerini detaylandırmadı ancak otomobilin geleneksel içten yanmalı motorlarının yanı sıra bir de hibrit versiyonunun geleceği biliniyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.