Spread the love

Porsche’nin 911 modelinin üretimine start verdiğinden bu yana 55 sene geçti. Yarım yüzyılı aşkın sürede yalnızca yedi jenerasyonu tanıtılmasına rağmen 911, şüphesiz ki otomobil tarihinin en ikonik spor otomobillerinden biri mertebesine ulaştı. Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tüm sektörün izlediği bir prömiyerle tanıtılan 8. nesil, ya da şirket içi ismiyle “992 jenerasyonu” 911 ile marka, ikonik otomobili her disiplinde bir adım ileriye taşıdığını söylüyor.

Tipik Porsche geleneği olarak 992, yerine geldiği 991’in radikal bir şekilde değiştirilmiş hali. Tıpkı 997’nin 996 ile olan ilişkisi gibi, bu model de bir önceki jenerasyonla ilintili. Her ne kadar yeni otomobil eskisinden daha pürüzsüz bir tasarıma sahip ve çoğu ebatlarda daha büyük. Ancak buna rağmen Porsche, kimi görüşlere göre tembellik yapıyor olsa da, 55 yıllık silüetini bu otomobilde de devam ettiriyor.

992 911’in burun kısmında yeni bir çift far, revize edilmiş ön tampon ve yatay DRL’ler dikkat çekiyor. İlk bakışta göze çarpmayan farklar ise kaput ve çamurluk üstlerinden geçen yeni hatlar. Ayrıca motor ve çekiş sistemi fark etmeksizin yeni 911 sadece geniş gövdeli olarak satılacak.

En belirgin değişiklikler ise arkada ortaya çıkıyor. Yeni 911, markanın ilk kez Mission-E konseptiyle gösterdiği ışık çizgisiyle birbirine bağlanan stop lambalarına sahip. Otomobilin arka tamponu da tamamen yenilenmiş; ancak her 911 jenerasyonunda olduğu üzere her farklı versiyonun tamponları ve egzoz çıkışları birbirinden farklı olacak.

Tasarımın geri kalanı ise modelin geleneğine uygun bir biçimde şekilleniyor. Kavisli ve geniş çamurluklar, kavisli tavan çizgisi, sportif jantlar bu nesilde de yerli yerinde. Eski modellerden farklı olarak artık kapı kolları gövdeye gömülü bir biçimde duruyor. Baz Carrera modelleri önde 19 arkada da 20 inçlik jantlarla geliyor, Carrera S’te ise 20/21 inçlik bir kombinasyon yer alıyor.

Otomobilin yeniden tasarlanan orta konsolunun formu, daha ilk gözünüze çarptığında 1970’lerin 911’lerini hatırlatıyor. Marka da basın bülteninde aynısını söylüyor; yeni köşeli ve açılı tasarım eski 911’lerden ilham alınarak tasarlanmış. Gösterge panelinin tam ortasında büyük ve analog bir devir sayacı bulunurken, devir saatinin iki yanında ikişer yuvarlak dijital gösterge bulunuyor.

Orta konsolda tüm düğmeler ve kontroller baştan tasarlanmış ve konsolun ortasında 10.9 inçlik bir multimedya ekranı kullanılmış. Marka basın bülteninde özellikle bu ekrana ve büyüklüğüne vurgu yapıyor. Otomotiv tarihinin en önemli modellerinden birinden bahsederken ekran boyutunu vurgulamanın sebebini biz de merak ediyoruz!

İlk olarak 991 jenerasyonuyla tanıtılan turboşarjlı 3.0 litrelik motorlar, çeşitli güncellemelerle 992 neslinin arka kaputunun altında görev yapmaya devam ediyor.

Yapılan modifikasyonlarla artık Carrera modeli 370 yerine 385 HP güç üretirken, Carrera S ise 420 yerine 450 HP güç sunuyor. Carrera S arkadan itişli olarak bu motorla 0’dan 100’e 3.7 saniyede, dört tekerlekten çekişli 4S modelinde ise 3.6 saniyede çıkıyor. İki model de bir önceki nesilden 0.4 saniye daha hızlıyken, opsiyonel Sport Chrono paketiyle bu süre 0.2 saniye kadar daha aşağı iniyor. S’in son sürati 308 km/s iken, 4S’inki ise 306 km/s. 911’in gelecekte tanıtılacak farklı varyasyonlarında da benzer performans artışları bekleniyor.

Carrera ve Carrera S standart olarak yedi oranlı manuel bir şanzımanla geliyor. Opsiyonel olarak sunulan sekiz ileri çift kavramalı şanzıman ise artık ZF imzalı, yani model PDK şanzımana veda ediyor. Otomobilde dört tekerlekten yönlendirme sistemi opsiyonel olarak sunuluyor.

 

Porsche’ye göre yeni model dünyada ilk kez “Islak” isimli bir sürüş modunu standart olarak sunuyor. Bu modda çamurluk içindeki sensörler yerdeki su miktarını ölçümleyerek stabilite kontrolünü ve ABS’nin çalışma şeklini zemin koşullarına uyacak biçimde değiştiriyor ve sürücüye haber veriyor.

992 ayrıca kamera temelli bir uyarı ve fren asistanına da standart olarak sahip. Sistem hareketli objeleri algılayarak çarpışma tehlikesi oluşturan durumlarda acil fren sistemini devreye sokuyor. Termal kameralı gece görüş asistanı ise ilk kez 911 modelinde opsiyonel olarak sunuluyor. Adaptif hız sabitleme sistemi ise otomatik mesafe kontrolü ve dur-kalk özelliğine sahip.

Yeni 911 Carrera S Almanya’da 120,125 Euro’dan, Carrera 4S ise 127,979 Euro’dan başlayan fiyatlarla siparişe açıldı.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.