Spread the love
İLK SÜRÜŞ: YENİ PEUGEOT 208 / Aykut Özdek – Portekiz

Peugeot tasarım konusunu çözdü. Bundan sonra ‘Yeni’ diye tanıtacağı modellerinde çok iyi işler çıkarması lazım. Yoksa eleştirisi bol olur. Çünkü tasarım konusunda çıtayı baya yukarılara çıkardı. Son örneği 208 modeli.

PSA’nın çoklu marka imparatorluğu ile otomotiv sektörüne hükmü hangi boyutlara ulaşır zaman gösterecek. Grubun en dinamik markası Peugeot’un, tasarım konusundaki hükmü artık fazlasıyla kabul görüyor. 3008 ile başlayan bu furya sırayısya tüm modellerine uygulanmaya, uygulanırken de pozitif anlamda şaşırtmaya devam ediyor. Geçtiğimiz ay Portekiz’de dünya lansmanı yapılan 208 modeli bu furyanın en son üyesi. Fotoğrafları ile tasarımından baya bir söz ettirmişti. Canlı canlı gördüğümde de o sözlerin boş olmadığını kabul ettim. Çok zarif ve şık bir tasarıma sahip olmuş. Ailenin ağır abisi olmaya aday Yeni 508’den izler taşıyan ön bölüm etkileyici. Ama arka tasarım çok daha şık bir hal almış. Tasarımdan önce onu özel kılan kuşkusuz CMP ( Common Modular Platform) adındaki platformu. Grubun B ve C segmenti araçlarında kullanılan bu platform, boyut ve motor seçeneklerine tanıdığı imkanlar ile dikkat çekiyor. Bu platform benzinli, dizel veya elektrikli bir güç aktarma sistemlerine ev sahipliği yapabiliyor. F1 platformuna göre 30 kg daha hafif olması, optimize edilmiş hava akışı ve elektronik kontröllü hava girişleri ile gelişmiş aerodinamik yapısı hem performans hem de yakıt tüketiminde avantajlar getiriyor.

Pençe imzası
Ön bölümde Yeni 508’de de olduğu gibi ‘Aslan Pençesi’ imzaları görünüyor. Boyutlarına göre oldukça büyük ızgarası onu daha olgun gösteriyor. Radyatör ızgarası iyice aşağı çekilmiş. Üç aslan pençesine sahip full LED ön farlar (versiyona bağlı olarak), tamponun her iki köşesinde aşağı doğru uzanan parantez şeklindeki gündüz farları güzel görünüyor. Arka bölümde de üç aslan pençesine sahip stop lambaları bulunuyor. Stop lambaları ile bagaj kapağını boydan boya saran siyah bant sportif bir hareket getirmiş. Donanımlara göre arka tamponun altında parlak siyah bir difüzör ve motor seçeneğine göre de krom bir egzoz çıkışı tercih etmek mümkün. İç tasarımda son nesil i-Cocpit karşılıyor. Donanıma seviyesine bağlık 3 boyutlu gösterge paneli bilgileri iki farklı okuma düzeyinde gösteriyor. Dijital göstergenin üstteki satırında bilgiler hologram şeklinde gösteriliyor. Veriler dinamik bir şekilde sunuluyor. Aciliyetine ya da önemine göre öne çıkan bilgi değişebiliyor. Bu da sürücünün reaksiyon sürecini yarım saniye kadar iyileştiriyor. Orta konsolda piyano düğmeleri ile süslenmiş yine donanıma göre 5,7 veya 10 inç olarak değişen dokunmatik ekran bulunuyor. Kumanda düğmelerine erişim rahat. Sürücü odaklı bir iç mekan bulunuyor. A sütunu biraz geri çekilmiş ve bu görüm mesafesini de iyileştirmiş.

Geniş motor seçenekleri sunuyor
En güncel emisyon normlarını karşılayan Euro 6.d standardına uygun benzinli ve dizel motor seçenekleri bulunuyor. BlueHDi 130 HP, PureTech 100 ve 130 HP ile sunulan 8 ileri EAT8 tam otomatik şanzıman bu sınıfta iddialı bir hal almasını sağlıyor. Benzinli motor seçeneğinde üç farklı seçenek mevcut. 3 silindirli 1.2 litre hacimli PureTech 75 S&S BVM5, PureTech 100 S&S EAT8, PureTech 130 S&S EAT8 bulunuyor. Dizelde ise 4 silindirli 1.5 litre hacimli BlueHDi devrede. Bu seçenek de 100 S&S BVM6 ve BlueHDi 130 S& EAT8 ile tercih edilebiliyor. Teknolojik olarak ileri seviye bir duruş sergileyen Yeni 208’in güvenlik donanımları da dikkat çekiyor. EAT8 ile sunulan Stop&Go fonksiyonunu destekleyen Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi (ACC) (veya Stop&Go fonksiyonunu destekleyen Otomatik Hız Sabitleme Sistemi) öndeki aracı belirlenen bir mesafeden takip etme olanağı sunuyor. Stop&Go fonksiyonu kullanılan sürüşlerde durma süresinin 3 saniyenin altında olması halinde motoru yeniden çalıştırma fonksiyonu otomatik çalışıyor ve araç kendi gaza basarak yolculuğa devam ediliyor. Aksi durumlarda gaz pedalına veya direksiyon kolonundaki düğmeye basarak yeniden çalıştırma ve seyir gerçekleştirilebiliyor. Fonksiyon 0 km/s’den itibaren kullanılabiliyor. Özellik manuel şanzımanla kullanıldığında 30 km/s altında fren manevrasının son aşamasında sürücüsünün fren ve debriyaj pedalına müdahale etmesi gerekiyor. Bunun dışında otomatik farlar, hız sınırı algılama, acil durum fren yardımcısı, park yardımcısı, aktif kör nokta uyarı sistemi gibi bir çok özellik ve fazlası bulunuyor.
Yeni 208’i Türkiye’de ne zaman göreceğiz? Asıl mesele bu. 2020 yılının son çeyreğinde olacak. Bu durum biraz can sıkıcı. Çünkü 508’de de durum böyle oldu. Kasım ayı itibari ile satışa çıkan 508 geçen seneden beri sınır kapısında bekliyor. PSA Grubu’nun stratejik bir hamlesi mi bu? Çünkü Opel Corsa’da yakın zamanda yollara çıkacak. Sanırım Peugeot SUV ürün gamında daha büyük oynayacak ve aşağıları diğer markalarına paylaştıracak Türkiye’de. Yenilenen Renault Clio 2020 başında yollarımızda. Corsa’da 208’den önce gelirse ciddi bir kayıp yaşayacak gibi. Lakin çok başarılı bir modelin bu kadar geç ülkemizde olacağını bilmek biraz üzücü. Bir bildikleri vardır elbet…

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.