Spread the love

Türkiye’de üretilen Hyundai i20 yeni yüzü ile satışa sunuldu. İlk kez 2008 yılında tanıtılan model 2010 yılından itibaren ülkemizde üretiliyor.

Hyundai’nin B segmentindeki güçlü temsilcisi i20 modeli baştan aşağı yenilenmiş yüzü ile yollara çıkmaya hazır. Bugün (12.10.2020) gerçekleştirilen online basın lansmanında modele ait tüm bilgiler paylaşıldı. 2010 yılından beri ülkemizde üretilen modelin satış rakamlarında gösterdiği başarı onu güçlü kılıyor. Markanın tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” temasıyla baştan aşağı yenilenen üçüncü nesil i20’nin, tasarım haricinde boyutlarındaki iyileştirmeler ve motor seçenekleri de dikkat çekiyor.

Yeni yüzü ile birlikte dizel motora veda eden modelde 1.0 litre turbo beslemeli motoruyla beraber ilk kez 48 voltluk hafif hibrit versiyona geçiş yapılıyor. Amaç düşük yakıt tüketimi ama performans anlamında da minimum kayıp.

Yeni yüz

Yeni i20’nin ön bölümü agresif ve heyecanlı duruyor. Özellikle yeni radyatör ızgarası bu agresif duruşa göz kırpıyor. Elmas tarzı ise ön bölümde şıklık ve gösterişten uzak kalmadığını da gösteriyor. Yeni far grubu, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları güçlü görünmesine önemli katkı sağlıyor. Geriye doğru yükselen omuz çizgisi akıcı bir tasarım sunuyor. Arka bölümde de farklı bir tasarım anlayışına gidilmiş. Z formundaki arka bölüm, C sütunuyla bagaj kapağının arasındaki bağlantı görevini üstleniyor. Aynı şekildeki stop lambaları bu görünümü destekliyor. Dış tasarımı kadar iç mekandaki değişiklikler de önemli. Özellikle bu sınıf için hacim en büyük sorunsal. Yeni i20’de bu konuda iyileştirmelere gidilmiş. Boyu 5 mm artarak 4.040 mm’ye, aks aralığı ise 10 mm artarak 2.580 mm’ye çıkmış. 1.775 mm’lik genişliği ile selefine göre 41 mm artmış. İç mekanda ön sırada 30 mm, arka sırada ise 40 mm ilave omuz genişliği sunulmuş. Arka diz mesafesi 27 mm artarak 882 mm’ye ulaşmış. Tavan çizgisi 24 mm alçaltılmış. Bu sayede araç daha dinamik bir duruş sergiliyor diyebiliriz. Bagaj hacmi de bu artışlardan nasibini almış. 51 litre artarak 352 litreye ulaşan bagaj hacmi, ihtiyaç halinde arka sıra koltukların yatırılması durumunda 1.165 litreye kadar çıkıyor. 17 farklı renk kombinasyonu ile sunulan Yeni i20’nin 17 inçlik şık jantları sportifliğe atıfta bulunuyor.

İç mekanda sürücü odaklı bir kullanım şekli mevcut. Yeni mavi LED ortam ışığı teknolojisi, güneş battığında hoş bir ortam sunma hedefinde. Dört kollu spor direksiyon simidi markanın motorsporlarına olan bağlılığını kanıtlar nitelikte. Ayrıca bu modele yüklenen dinamikliğin de simgesi diyebiliriz. Segmentinde ilk defa sunulan kablosuz akıllı telefon yansıtma fonksiyonu, kablosuz şarj ile destekleniyor. Müzik keyfi bu segment için ikinci plandaydı hep. Yeni i20 bu keyfinizi düşünmüş. BOSE ses sistemi ile keyfinize keyif katma hedefinde. Dijital ses işlemcisine sahip dahili amfi sistemi, 8 hopörlör ile birlikte sunuluyor. Ön merkez ve arka subwoofer ile birlikte tüm yolcular aynı kalitede müzik keyfine erişiyor. Orta donanım seviyesinde 8 inç dokunmatik ekran sunulurken üst donanımlarda ikiz 10,25 inç ekran sunuluyor.

Modelde, Hyundai Smart Sense aktif güvenlik özellikleri dikkat çekiyor. Ön çarpışma önleme yardımcısı ve şerit takip asistanı gibi sürüşe aktif müdahale eden sistemlerin yanında, sürücü yorgunluk uyarısı, uzun far asistanı gibi destek sistemleri sayesinde sürüş konforunuz artırılmış. Güvenlik sadece yolda giderken değil. Mesela arka koltuğunuzda bir eşyanızı ya da evcil hayvanınızı unuttunuz. Sizi sesli olarak uyararak olası kayıplardan koruyor Yeni i20.

Platform ile birlikte motorlarda da yenilik var

Yeni i20 BC3 kasa kodu ile yeni bir platform üzerinde şekilleniyor. Hyundai’nin İzmit fabrikasında hayat bulan model için özel geliştirilen platform, daha rijit ve daha dinamik bir sürüş için ekstra mukavemetli çelikten üretiliyor. Marka bu çeliği kendi üretiyor. Bağlantı ve kaynak noktaları da geliştirilerek kazalarda olası burulma ve bükülmelere karşı daha dayanıklı.

Selefine göre daha güçlü seçenekler sunuyor. Motor seçenekleri arasında selefinde de kullanılan 1.4 litre 100 HP’lik atmosferik motor, yeni halinde 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanla sunuluyor. 6 ileri otomatik şanzıman selefindeki 4 ileri otomatik versiyona göre yüzde 9 daha az yakıt tüketimi vaat ediyor. Turbo beslemeli 1.0 litrelik benzinli motor ise 7 ileri DCT şanzıman ile sunuluyor. Bu versiyona eklenen en dikkat çeken özellik ise 48V hafif hibrit sistem.

Bu motor 0,4kW gücünde 48 Volt’luk Lityum-İyon bataryaya sahip. Bu batarya, aracın stepne havuzunda konumlandırılmış ve kullanılan sistem 12kW gücündeki hibrit jeneratörü ile kayış sistemini tahrik ediyor. Araçtaki 48V hibrit sistemi, ilk marş harici start esnasında kayışı tahrik ederek motorun ideal yanma öncesi konumuna gelmesini sağlıyor. Böylece, motoru daha erken devreden çıkartmak, daha yüksek devirde devreye almak, motoru rölantiye alarak ya da kapatarak süzülme yapmak mümkün oluyor. Normal 1.0 litre turbo motora kıyasla yüzde 10’a kadar daha az yakıt tüketen bu sistem, B segmentinde bir ilk.

Yeni i20 için son çeyrekte hedeflenen satış adedi 5.000. En düşük 158.500 TL’lik fiyatı, donanım ve motor seçeneklerine göre 231.000 TL’ye kadar çıkıyor.

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.