Spread the love

Yeni Focus’un satışa başlamasından kısa bir süre Ford ilk hızlı modeli de tanıttı. Yeni Focus ST tıpkı bir önceki jenerasyondaki gibi biri dizel biri benzinli olmak üzere iki motor seçeneğine sahip. Benzinli versiyonun önceki nesilden farkı ise artık 2.0 yerine 2.3 litre hacme sahip olması.

Yeni 2.3’lük motor 280 HP güç ve 420 Nm tork üretiyor; yeni eski modelden yüzde 12 daha güçlü ve yüzde 17 daha torklu. Ford’un iddiasına göre bu güç artışıyla birlikte yeni otomobil 0’dan 100 km/s’ye 6 saniyenin altında ulaşabiliyor. 2.3 litrelik yeni ünitede ayrıca Sport ve Track sürüş modlarında turbo gecikmesini yoke den anti-lag sisemi de bulunuyor. Yeni ST, eLSD isminde elektronik kilitli bir ön diferansiyele sahip olacak. Çekiş ve stabiliteyi arttıran bu donanımın ayrıca otomobile seçilebilir sürüş modları da getiriyor.

 

En güçlü dizel Focus

 

Benzinli motorun yanında yeni Focus ST ayrıca dizel bir üniteyle de satın alınabilecek. 2.0 litrelik EcoBlue unite, ürettiği 190 HP güç ve 400 Nm tork ile bugüne dek bir Focus’un kaputunun altında hizmet eden en güçlü dizel motor.

İki motor seçeneği de altı oranlı manuel şanzımanla sunuluyor. Benzinli model de opsiyon olarak sunulan Performance Pack’in bir parçası olarak bu şanzıman otomatik devir eşitleme de yapabiliyor. Manuel şanzımanın yanında yedi oranlı bir otomatik de opsiyonel olarak sunuluyor. Otomatik şanzıman direksiyon ardındaki kulakçıklarla yönetilebilirken, Adaptive Shift Scheduling özelliğiyle şanzıman kendini farklı sürüş tarzlarına adapte edebiliyor.

Yeni Focus ST, normal Focus gibi tamamen yeni C2 mimarisi üzerine inşa ediliyor ancak tamamen farklı bir alt takım kullanıyor. Otomobilin süspansiyonu, frenleri ve aktarım organları normal Focus’tan farklı. Ford’un iddiasına göre yeni otomobil, “hem yolda hem de pistte en dinamik Focus ST deneyimini sunuyor.”

Yeni ateşli Focus ayrıca benzinli modeled standart olarak Continuously Controlled Damping isimli adaptif süspansiyonlara sahip. Standart Focus’a kıyasla otomobilin ön amortisörleri yüzde 20, arka amortisörleri ise yüzde 13 oranında daha sert ve aracın yerden yüksekliği de 10 mm daha alçak. Elektrik destekli direksiyon kutusu ise yine standart Focus’a kıyasla yüzde 15 daha hızlı çalışıyor. Fren diskleri de ST modelinde büyürken ön aksta çift pistonlu kaliperler kullanılıyor.

Dış tasarımında abartıya kaçmayan bir gövde kiti bulunduran yeni Focus ST, içeride ise Recaro imzalı spor koltuklara sahip. Otomobil ilk etapta beş kapılı hatchback ve station wagon karoser tipleriyle bu yaz Avrupa’da satılmaya başlanacak.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.