Spread the love

SUV segmentinin en önemli oyuncusu Dacia, otomatik şanzımanlı yeni versiyonuyla satışa sunuldu.

Ülkemizde otomobil almak artık çok güç. Kurlardaki dalgalanma, ÖTV matrahları derken en ucuz aracın 200 bin TL’lere dayandığını biliyoruz. Hal böyle olunca tüketici bırakın otomobil almayı hayalini bile kurmayı bıraktı. Geçtiğimiz aylarda gelen ÖTV matrah indirimi ile bazı modellerde fiyat avantajları oldu. Yeni çıkan modellerden de bu indirimli orana denk gelenler oldu. Dacia markası her zaman “uygun fiyatlı otomobil” sloganı ile hareket etti. Yeni Dacia Duster tam da bu slogana uyan cinsten.
İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında tanıtılan Yeni Duster, 199 bin TL’den başlayan fiyatı ile dikkat çekiyor. Tasarım konusunda da farklılıkları gözle görünen Duster’ın, en ekonomik SUV’lardan olduğu kesin. Derdi sadece ekonomik olmak değil kuşkusuz. Tasarımı ve sunduğu yaşam alanı ile de adından söz ettiriyor. 2010 yılından bu yana 2 milyon kullanıcıya ulaşmış bir model Duster. Bu yüzden daha ayakları yere basan bir hal almış. Yeni yüzüyle renk skalasına Yeni Arizona Turuncuyu eklemiş. Sandero ailesinde ilk kez kullanılan Y şeklindeki farlarda Duster’da kullanılmış. Yine Duster için bir ilk olan LED ön sinyalleri dikkat çekiyor. Bu teknoloji aynı zamanda kısa farlarda ve plaka aydınlatmalarında da kullanılıyor. Ön ızgaradaki krom detaylar ve 3 boyutlu kabartmalar onu daha havalı kılmış. Rüzgâr sürtünme alanı dahil olmak üzere CO2 optimizasyonları, Duster’ın 4×4 versiyonunda CO2 seviyesini 5,8 grama kadar düşürmeye yardımcı oluyor. Azalan CO2 ile düşük yakıt tüketimi birbiriyle paralellik sergilediğinden, Duster’daki aerodinamik iyileşme tüketiciler için iki yönlü fayda sağlıyor.

Ferah iç mekan
Selefine göre daha konforlu bir Duster olmuş diyebiliriz. Yeni 8 inçlik dokunmatik ekranda iki farklı bilgi-eğlence sistemi seçeneği sunulmuş. Yeni koltuk döşemeleri dikkat çekerken, koltuk başlarının ince formu yolcular için daha iyi görüş sağlıyor. Donanım listesinde deri döşeme ve koltuk ısıtma da bulunuyor. Orta konsolda 1,1 litrelik saklama alanı sunuyor. Kol dayaması 70 mm hareket eden Duster’ın arka yolcular için de donanıma göre iki adet USB şarj soketi bulunuyor. Tüm donanım seviyelerinde; entegre yol bilgisayarı, otomatik uzun far etkinleştirme ve direksiyon simidinde aydınlatmalı kumandalara sahip hız sınırlandırma standart olarak sunuluyor.

Donanım seviyesine bağlı olarak dijital ekranlı otomatik klima, direksiyonda aydınlatmalı kumandalara sahip hız sabitleme, ısıtmalı ön koltuklar ve eller serbest kart sistemi sunuluyor. Yeni Duster’ın tamamen elektrikli direksiyon sistemi orta ve yüksek hızlı sürüşler için yeniden ayarlanıyor. Direksiyon, 70 km/s’nin üzerindeki hızlarda biraz daha sertleşiyor. Bu yeni ayar sürüş güvenliğini destekliyor ve sürücüye daha iyi bir sürüş hissi için daha fazla geri bildirim sağlıyor. Direksiyon, düşük hızlarda park ve manevraları kolaylaştırmak için yumuşak ayara gelerek sürüş konforunu artıyor.
Ön bölümde 2 adet USB girişi ve Apple CarPlay özelliği bulunuyor. Media Display ve Media Nav arayüzünde eko sürüş bilgilerine ek olarak 4×4 ekranından yan eğim ölçer, eğim açısı, pusula ve altimetre gibi özelliklere ulaşılabiliyor.

Hem asfalt hem arazi
Yeni Dacia Duster önden çekişli versiyonda 217 mm ve 4×4 versiyonunda 214 mm yerden yükseklik sunarken, 21 derecelik bir kırılma açısı ile 30 derece yaklaşma açısı sağlıyor. Önden çekişli versiyonda 34 derece ve 4×4 versiyonda 33 derece uzaklaşma açısı gibi niteliklerle sorunsuz bir sürüş sunmaya devam ediyor.


Zaten ekonomik olan Duster, yenilenen motor seçenekleri ile bunu destekliyor. Ekonomi tarafına bir de konforu kattığınızda tercih konusunda rakiplerinden bir adım öne çıkıyor. Merakla beklenen 6 vitesli otomatik EDC şanzıman iki tekerlekten çekişli TCe 150 motorla birlikte sunuluyor. Çift kavramalı otomatik şanzıman sürüş keyfi ve konforu konusunda zaten bilinirken buna ek olarak tüketimde de manuel şanzımana rakip. Yenilenen yüzüyle LPG deposunun kapasitesi, ECO-G 100 bg seçeneğindeki LPG deposunun kapasitesi yüzde 50 artırılarak 49,8 litreye ulaşıyor. Bagajda, stepne yuvasında kapasitesi 16,2 litre arttırılan LPG deposu bulunuyor. Bu sayede menzil, toplamda 250 kilometreden fazla artırıyor. Her biri 50 litre kapasiteli iki yakıt deposuyla yeni Dacia Duster, toplam 1.235 km’ye kadar menzile ulaşıyor. Kokpitte bulunan yeni benzin/LPG geçiş düğmesi daha ergonomik bir kullanım sunuyor. Yol bilgisayarının 3,5 inç büyüklüğündeki TFT ekranı, iki deponun da yakıt seviyesini, ayrıca ortalama hız, menzil ve ortalama tüketim olmak üzere ADAC (Dijital Sürüş Destek Ekranı) araç bilgisayarından gelen bilgileri gösteriyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.