Yazı: Aykut Özdek / Portekiz Lansman
KÜÇÜK SINIFIN BÜYÜK OYUNCUSU
Renault’un Clio modeli yenilendi. B segmentinin bu küçük çocuğu, yeni özellikleri ile sadece kendi rakiplerine değil, üst segmentteki abilerine de el sallıyor.
Onun için “En İyi Clio” diyorlar. Bunun için çok çaba sarfedilmiş. Mesela 1,5 milyon kilometre test edilmiş. Üretimi Türkiye’de. Bu bile onu benim için özel kılıyor diyebilirim. 30 yıllık DNA’sını koruyarak milenyumda rakiplerine kafa tutuyor. Haksız sayılmaz. Tasarım olarak gerçekten çok şık olmuş. Dış tasarımı ile kompakt bir hali var. 12 mm kısalmasına rağmen iç mekandaki konforu artmış. Tasarım olarak fotoğraflar yardımcı olacaktır. Fakat teknolojik özellikleri size anlatmam lazım. Çünkü bu sınıf için çok iddialı özellikleri bünyesinde barındırıyor Yeni Clio.
Analog gitti, dijital geldi
Geleneksel analog kadranlar tarih oldu. Yerine ilk kez dijital bir ekran ile sunuluyor. 7 ila 10 inç büyüklüğündeki TFT ekran, sürüş deneyimini kişiselleştirme imkanı sunuyor. 10 inçlik versiyonda, ekran üzerinde GPS navigasyon da yer alıyor. 9.3 ve 10 inçlik iki ekranı ile Yeni eğimli dikey tablet, gösterge paneline genişlik hissi sağlıyor. Escape modelinden esinlenilmiş bu tablet tasarımında. Hem şık hem işlevsel diyebilirim. Iç mekanda konfor ve kalite hissi oldukça iyi. Daha geniş ve size kavrayan koltuklar oturma pozisyonunuzu destekliyor. Yarı yumuşak kaplamalarının boşluklu yapısı, arkadaki yolcular için diz mesafesini önemli ölçüde artırıyor. Direksiyon sistemi de elden geçmiş. 15,2 olan dişli oranı 14,4’e indirilmiş. Dolayısıyla daha hassas ve daha konforlu manevra sunuyor. Daha sert ön takım kullanılması ile yol kararlılığı iyileştirilmiş, dönüş çapının da 10,8’den 10,5’e düşürülmüş. İç mekanda 26 litrelik saklama alanı mevcut. 391 litrelik bagaj hacmi ise sınıfının en iyisi. Bu bagaj hacmine erişmek için BOSE ses sistemi mühendislik beceresi ile entegre edilmiş. Bu arada 9 adet BOSE hopörler bulunuyor ki bu da sınıfında ilk.
360 derece gözü var
Yeni Clio’da sürüş konforu ve güvenlik ilk sırada yer alıyor. Sürüş, Park ve Güvenlik olarak sistemi üç başlık etrafında toplamışlar. 360 derece kamera, bisiklet ya da yaya algılama özellikli aktif acil fren destek sistemi gibi Renault ürün gamında ilk olan özellikleri bünyesinde barındırıyor. Kör nokta sistemi diğer modellerinde de var ama Clio’da basit sensörler yerine radarlar kullanılmış. Bu sayede görüş açınızın dışında kalan araçların mesafesini, hızını daha iyi okuyor. Aktif Acil Fren Destek Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hız Uyarısı ile Trafik Levhası Tanıma ile üst segmentlerde kullanılan Şeritten Ayrılma İkazı ve Şerit Takip sistemi de Yeni Clio’da bulunuyor.
9 adet motor kombinasyonu
Yazının başında dediğim gibi küçük segmentin büyük oyuncusu diye. Gerçekten öyle. Teknolojik yeniliklerinin yanı sıra motor kaputunun altında da çok seçenek sunuyor. 2020 yılından itibaren E-TECH adını verdiği hibrit motoronu pazara sunacak olan Renault Grubu, herkesin kendi kullanımına en uygun konfigürasyonu seçebilmesi için toplamda 9 adet motor/vites kutusu seçeneği olacak. 2019 Ekim ayında satışa sunulacak olan Yeni Clio’nun motor seçeneklerinde en dikkat çeken 1.0 TCe 100. Markanın ürün gamına yeni eklenen bu motor, ittifakın ilk meyvesi diyebiliriz. 100 HP ile 160 Nm’lik torkun beslediği motorun kendisinden önceki TCe 90 versiyona kıyasla 10 HP güç ve 20 Nm tork fazlası var. Elektrik kumandalı boşaltma subabı (blow off) ile bir turbokompresör, silindir kapağına entegre edilmiş egzoz manifold, dağıtım sistemindeki çift hidrolik değişken ve özel çelik silindir kaplama (Bore Spray Coating) gibi en yeni teknoljiler ile sunuluyor.
Bunun dışında 1.0 SCe benzinli motor da seçenekler arasında. 65 ve 75 HP güç ile tercih edilebilen versiyonun 95 Nm torku bulunuyor. Ekonomik bir şehir aracı talebinizi fazlasıyla karşılayacaktır. En güçlüsü 1.3 TCe 130 HP FAP motor. Captur, Magane, Scenic ve Kadjar’dan hatırladığımız bu seçenek de Clio’da mevcut. 1.2 litre benzinlinin yerini alacak bu motor 130 Hp güç ve 240 Nm tork üretiyor. 7 ileri EDC şanzıman ile sunuluyor.
Az yaksın diyenler
Renault deyince cimriliği ilk akla gelendir. Yakıt tüketiminde ‘kokluyor’ dediğimiz markalardan birisidir. Tabii ki dizel motor seçeneğinden bahsediyorum. 1.5 Blue dCi dizel motor iki seçenekle sunuluyor. 85 HP ile 220 Nm tork sağlayan versiyon, diğeri de 115 HP güç ve 260 Nm tork sunan versiyon. Tüketim ortalaması 3,6 lt/100 km.
Yeni Clio, Euro NCAP testinden de 5 yıldız alarak, güvenlik konusundaki hünerlerini de göstermiş oldu. Beşinci neslinde de çağa uyum sağladığını kanıtladı. Tüm dünyaya Türkiye’den gidecek Yeni Clio’lar B segmentinde taşları yerinden oynatır gibi.
TEKNİK TABLO
BENZİNLİ | DİZEL | |||||
Versiyon | Sce 65 | Sce 75 | TCe 100 | TCe 130 | Blue dCi 85 | Blue dCi 115 |
MOTOR | ||||||
Motor tipi | 3 silindir, 12 subap | 4 silindir, 16 subap | 4 silindir, 8 subap | |||
Emisyon normu | Euro6 D Temp | Euro6 D Temp | ||||
Onay protokolü | WLTP | WLTP | ||||
Çap x strok (mm) | 71 x 84,1 | 72,2 x 81,3 | 72,2 x 81,2 | 76 x 80,5 | ||
Silindir hacmi (cm3) | 999 | 1333 | 1461 | |||
Maksimum güç kW (bg) @ dev/dak | 48 (65) @ 6250 | 53 (72) @ 6250 | 74 (100) @ 5000 | 96 (130) @ 5000 | 63 (85) @ 3750 | 85 (115) @ 3750 |
Maksimum tork Nm @ dev/dak | 95 @ 3600 | 95 @ 3600 | 160 @ 2750 | 240 @ 1600 | 220 @ 1750 | 260 @ 2000 |
Stop & Start | Evet | Evet | ||||
AKTARMA ORGANLARI | ||||||
Tip | BVM – 5 ileri | EDC – 7 ileri | BVM – 6 ileri | |||
LASTİKLER | ||||||
Referans Lastikler | 185/65 R15 – 195/55 R16 – 205/45 R17 (17’’) | |||||
PERFORMANS | ||||||
Maksimum hız (km/h) | Veri onay sürecinde | 187
18,2 s 33,7 s 11,8 s |
200 | 178 | 197 | |
0 – 100 km/h (s) | Veri onay sürecinde | 11,8 | 9,0 | 14,7 | 9,9 | |
TÜKETİM DEĞERLERİ | ||||||
CO2(g/km) | Veri onay sürecinde | 100 | 119 | 95 | 95 | |
Şehir içi yakıt tüketimi (I/100km) | Veri onay sürecinde | 5,6 | 6,7 | 4,3 | 4,3 | |
Şehir dışı yakıt tüketimi (I/100km) | Veri onay sürecinde | 3,7 | 4,3 | 3,2 | 3,2 | |
Ortalama yakıt tüketimi (I/100km) | Veri onay sürecinde | 4,4 | 5,2 | 3,6 | 3,6 | |
Yakıt deposu (L) | 42 | 39 / 12 | ||||
AĞIRLIK | ||||||
Aracın yürür vaziyette kütlesi (kg) | 1137 | 1148 | 1178 | 1248 | 1277 |