Spread the love

GLC 350 e, prestijli ve huzurlu yolculukları plug-in hibrit versiyonuyla cüssesine göre ekonomik kılıyor. Diğer taraftan standart multimedya sistemi artık pek doyurucu değil. GLC, Mercedes-Benz’in GLA, GLE (eski ML) ve GLE Coupe, GLS (eski GL) ve ikonik G-Wagen’den oluşan SUV yapbozunun önemli parçalarından biri. İsmindeki C’nin işaret ettiği üzere Mercedes bu otomobili C-Serisi ebatlarında bir altyapıyla sunuyor. Otomobilin gövdesi ML’in yenisi olan GLE’ye bir hayli benziyor, içi ise akrabalık bağı bulunan C-Serisi ile hemen hemen aynı. Ayrıca, bu otomobilin eski GLK’nın yerine geldiğini de söylemek lazım. Kafanız yeterince karıştıysa devam edeyim… Otomobil C-Sınıfı üzerine geliştirilmiş olsa da tasarım anlamında Mercedes’in gösterdiği efor daha ilk görüşte anlaşılıyor. GLC görsel olarak hem C’den yeterince ayrışıyor, hem de sürüyle rakibi arasında kendini fark ettiriyor. Güzellik konusu görecelidir, ancak otomobil kesinlikle değerli görünüyor. İçeriye geçtiğinizde otomobilin C ile olan bağı iyice ortaya çıkıyor: Orta konsol sedan model ile aynı. Yanlış anlaşılmasın, bu hiç de kötü bir durum değil. cheap iphone 8 plus phone case Hem malzeme çeşitliliği ve kalitesi, hem tasarımın özgünlüğü Yıldız’a yakışıyor. Burada markaya yakışmayan tek detay tablet-vari ekran. Hem küçük, hem menüler bir miktar karışık. dark green leather iphone 7 case Ekran konusunda Mercedes’in Audi’den biraz ders alması gerekli. Sistemle ilgili en büyük hayal kırıklığı ise dokunmatik kontrol ünitesi. iDrive benzeri düğmeler tek başına her işinizi görecek kadar ergonomik. apple wireless charger iphone 8 case Ancak bu ünitenin üzerine sarkan “touchpad” ergonomiyi büyük ölçüde baltalıyor, hatta zamanla bileğinizi ağrıtıyor. Bilgi ve eğlence sisteminin kendini bir nebze affettirebildiği nokta ise Burmester imzalı ses sistemi. Hatta bu işin meraklısıysanız, bu surround sistem ekranın yaşattıklarını aklınızdan tamamen silebilir. GLC öndeki yüksek kalite algısını arkaya da taşıyabiliyor. Cam tavana rağmen burada yaşam alanınız hiç bir şekilde kısıtlanmıyor. Kol dayamanın içindeki eşya gözü ve önünden çıkan iki bardaklık ihtiyacınız olabilecek pratikliği sunuyor. battery case iphone 7 Arka havalandırma kanallarının bulunduğu konsolun çıplak plastik olarak bırakılması eleştirilebilecek tek nokta. Otomobilin bagaj kapağı elektrikli açılıyor, ancak açılması için biraz sabırlı olmalısınız. Kapağın arkasında girintisiz çıkıntısız şekliyle kullanışlı ve hacimsel olarak rakiplerinin gerisinde kalmayan bir yükleme alanı bulunuyor. Konuğumuz plug-in hibrit olduğu için bagaj zemininin altında piller bulunuyor ve bagaj zeminini bir kaç santim yükseltiyorlar. Arka koltukları bagaj içersinden tek düğmeyle yatırıp tamamen düz bir zemin elde edebiliyorsunuz. Otomobil pürüzsüz asfaltta ve uzun yolculuklarda logosunun hakkını veriyor. Yolda kütüphane kadar sessiz ilerleyen GLC’nin inanılmaz huzurlu bir yapısı var. Otomobilin bu rahat tarzı hem markanın temsil ettiği değerlere hem de bir SUV’a çok yakışıyor. Ne var ki standart süspansiyonlar ve opsiyonel 20 inçlik jantlar, keskin darbelere maruz kalınca bu huzur zaman zaman kaçıyor. GLC’nin konforlu sürüşünün en küçük detayda bile sekteye uğramaması için daha küçük jantlar ve havalı süspansiyon sistemi tercih edilebilir. Sert darbelerdeki bocalamasının yanında süspansiyonlar, şehir içi yollarda bazı salınımları kabine biraz fazla yansıtabiliyor. Direksiyon sistemi ise kısa turlu olmasına rağmen otomobilin uysal yapısını asla bozmuyor. Tamamen konfor odaklı tasarlandığını her an hatırlatan sistem, sizi dinamizme pek teşvik etmiyor. Gerçi bu otomobili alacak insanların önceliği, muhtemelen hiç bir zaman sportif sürüşler olmayacak. Kullandığım GLC 350 e’nin en önemli kozu ise kaputunun (ve bagajının) altında. Kaputun altındaki 2.0 litrelik sıralı 4 silindirli benzinli motor 211 HP güç sunuyor. Bagajın altındaki 8.7 kWh’lik piller ise 85 kW ekstra güç sağlayan elektrik motoruna enerji veriyor. Sistemin toplam çıkış gücü 320 HP’yi buluyor. Bu değerler kağıt üzerinde etkileyici görünüyor, ancak pratikte GLC 350 e 300 beygirlik bir otomobil gibi davranmıyor. Otomobil tıpkı diğer Mercedes’ler gibi, aceleci davranmadığınızda mutlu olan bir karaktere sahip. Bunda ağırlığın da etkisi mutlaka var. Motor kesinlikle sizi hayal kırıklığına uğratmıyor, ancak GLC her fırsatta ileri atılmak yerine süzülerek ilerlemeyi tercih eden bir otomobil. Elektrik ve benzin ile üretilen güç, 7G-TRONIC 7 ileri tork konvertörlü şanzıman ve 4MATIC çekiş sistemiyle dört tekerleğe iletiliyor. Şanzıman plug-in hibrit olmayan diğer GLC’lerin 9 ilerisinden daha eski bir teknolojiye sahip, dolayısıyla zaman zaman güç aktarımında gecikmeleri fark ediyorsunuz. Ani hızlanmaya ihtiyaç duyduğunuz durumlarda şanzımanın tek tek vitesleri düşürmesini beklemek, 9G-TRONIC’i tecrübe ettiyseniz biraz keyfinizi kaçırabilir. Plug-in hibrit güç ünitesi ve 7G-TRONIC kombinasyonuyla yaklaşık 2 tonluk GLC şehir içinde 10 litre civarında benzin tüketiyor. Mercedes’in iddiasına göre otomobil sadece elektrik ile (dolayısıyla sıfır emisyonla) 34 kilometre menzile sahip. Günün sonunda GLC prestijli ve değerli görünen, ayrıca sizi de değerli hissettiren bir SUV. İç mekanında kendinizi hiç bir zaman kötü hissedemeyeceğiniz otomobilin sürüşü de sizi asla yormuyor, hatta dinlendiriyor. GLC’nin bu yapısı sportif sürüşlerden ödün vermesine sebep oluyor. Ancak bu bence eleştirilecek bir nokta değil; Mercedes tarihi boyunca sportiflik ve konfor ikilisinden ikincisine yakın olanlara hizmet etmiş bir marka. GLC’nin göze batan eksileri multimedya sistemi ile çok keskin darbelerdeki huzursuzluğu. Konfor tarafını opsiyonel havalı süspansiyonlar ve standart jantlarla, multimedya sistemini de büyük ekrana sahip COMAND opsiyonuyla halletmek mümkün olabilir. Ancak iki opsiyon da 21 biner liralık etiketlere sahip. Mercedes-Benz GLC’nin başlangıç fiyatı 352 bin TL. Rakipleri arasında ortalama olan bu meblağ karşılığında benzinli bir GLC 250 4MATIC alıyorsunuz. Kullandığım 350 e plug-in hibrit otomobil ise üzerindeki ekstra donanımlarıyla birlikte 530 bin TL’ye mal oluyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.