Spread the love

Ülkemizde artan otomobil fiyatlarını göz önüne alırsak B sınıfı araçların önemi oldukça arttı. Sebebi tabii ki fiyat listeleri. En ulaşılabilir segmentin temsilicileri büyük yarış içerişinde. Bu yarışın en ciddi adayı Toyata Yaris tamamen yenilendi.

Kurdaki değişkenler, ÖTV matrahları vs. derken otomobil almak hayal oldu diyebiliriz. Ama otomobile olan ilgi artmaya devam ediyor. Pandemi ve yaşadığımız ekonomik dalgalanmalar bile bu sene çöküş içerisinde dediğimiz otomotiv sektörünü tuş edemedi. Aksine, 800 bin adetlerin üzerini görürüz gibi. 2021 için senaryo belki bu kadar iyi olmayacak ama 2020 en azından beklentilerin üzerinde seyir etti. Beklentileri yüksek olan bir marka Toyota. Son yıllardaki gerek tasarım, gerekse teknolojik atılımları ile adından sıkça söz ettiriyor. Hilux modelinin ardından yine dijital bir lansman ile tamamen yenilenen Yaris modelini tanıttı. 1999 yılında ilk nesli tanıtılmıştı ve o günden bugüne ciddi başarılara imza attı. Dördünce nesli ile karşımızda olan Yaris, Toyota’nın TNGA platformu üzerinde şekillenmiş. Yeni Yaris’te B segmentindeki savaşın galibi olmak istiyor. Bu sınıf önemli. Sebebi ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik şartlar. Hal böyle olunca gerek kota, gerek fiyat, gerekse yenilikler tüketicinin aklını çelmeye yetiyor. Yaris güçlü bir model. İlk nesli ile Avrupa’da “Yılın Otomobili Ödülü”nü almış bir model. Ayrıca segmentinde Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk model unvanını taşıyor. Üçüncü neslinde de bir ilki gerçekleştirmişti ve segmentinde kullanılan ilk hibrit motoru ile öne çıkmıştı. Dördüncü nesli ile de yine ilklere imza atmış. Ön orta hava yastıkları ve Kavşakta Çarpışma Önleyici Sistem ile sınıfının en önemli güvenlik özelliklerini sunuyor. Yeni Yaris, Autobest Ödülleri’nde de, güvenlik teknolojileri ile SAFETYBEST 2020’deki ödülü ile kendini ispatladı.

Platform ile gelen özellikler

TNGA platformu ile dinamikleri farklılaşan Yeni Yaris artık daha alçak ağırlık merkezi ile sürüş estetiğinde iddialı. Bu platform ile yüzde 37 daha sert bir şasiye ve 12 mm daha düşük ağırlık merkezine sahip olmuş. Yeni yüzü ile birlikte dördüncü nesil hibrit güç ünitesini de bünyesinde barındırıyor. Sistem sayesinde daha düşük yakıt tüketimi ve daha düşük emisyon değeri sunuyor.  Tasarım olarak çok şık görünüyor. Akıcı çizgilere sahip Yeni Yaris’in önden “kızgın bir boğa”yı anımsatıyor. Zaten tasarım felsefesinde de bu yatıyor. Uzunluğu 4 metreden kısa ama dingil mesafesi 50 mm artmış. Bu durum yaşam alanına etki eder. 50 mm deyip geçmeyin! Yükseklik 40 mm azalmış ve genişliği 50 mm, iz açıklığı da 57 mm artmış. Uzunluktan da 5 mm eksilmiş. İri ve alçak ızgarası onu daha hırçın göstermiş. LED ön farlar, LED sinyalleri, dinamik jant tasarımları, alçak tavan çizgisi onu sportif gösteriyor.

Küçük sınıf değil, büyük iç mekan

Yeni Yaris’in kabini dış tasarımdaki gibi sportifliği vurgulayan detaylara sahip. Koltuklar daha geniş ve kullanılan malzemeler daha yumuşak. Bu da iç mekandaki kalite hissini ve konforu artıran detaylar. Mavi ambiyans aydınlatması da dikkat çeken detay. Sürücü ile güçlü bağ kurmak için dizayn edilmiş iç mekan. Sürüş konforu için A sütunu daha geriye çekilmiş ve ön konsol daha alçak şekilde konumlandırılmış. Sürücü ile ön yolcu arasındaki mesafe ise 20 mm daha artırılmış. Bu sayede sürüş konforunuz artmakla birlikte yolcuların da konforu düşünülmüş. Orta konsolda bulunan 8 inç Toyota Touch multimedya ekranı ile akıllı telefon bağlantısı mümkün. Gösterge bölümünde ise çok fonksiyonlu TFT gösterge ekranı ile ön cama yansıtmalı Renkli Gösterge Ekranı (Head Up Display) sürüş konforunu artıran önemli detaylardan.

Güç fazla olsa da tüketim az

Yeni Yaris, 1.5 litre hibrit ve 1.5 litre benzinli motor seçenekleri ile satışa sunuldu. Modelin sahip olduğu 1.5 Hybrid Dynamic Force sistemi güce katkı sağlarken tüketime de yüzde 20’lik bir avantaj sağlıyor. Ayrıca daha fazla elektrikli sürüş vaat ediyor. Hibrit sistemde üç silindirli, değişken supap zamanlamasına sahip 1.5 litre Atkinson çevrimi benzinli motor yer alıyor. Hibrit sistemin gücü yüzde 16 artırılmış ve 116 HP’ye çıkarılmış. Sadece elektrikli motoruyla 130 km/s hıza çıkabilen Yeni Yaris, elektrikli motoru şehir trafiğinde daha çok kullanıyor. Markanın veridği ortalama yakıt tüketim değeri 2.8 litre / 100 km! Bu çok ciddi bir değer. Bunu en iyi ilerleyen günlerde yapacağımız test sürüşümüzde anlayabiliriz. Yeni Yaris Hybrid’in 0-100 km hızlanması selefine göre 2.3 saniye geliştirilmiş ve 9.7 saniye olmuş. Hibrit motorun fiyatı sizi biraz düşündürebilir. Çünkü başlangıç fiyatı 299.200 TL. Tabii bu lansman fiyatı (25 Kasım 2020). 1.5 Hybrid Passion e-CVT ise 336.300 TL’lik fiyat etiketi ile sunuldu. Fakat benzinli 1.5 Dream Multidrive S tercih ederseniz 209.100 TL. Hibrit motoru kenara alıp 1.5 litrelik Dynamic Force benzinli motoru tericih ederseniz 125 HP güç ve 153 Nm tork emrinize amade. 3 silindirli motoru ve 6 ileri manuel şanzımanın yanı sıra W-CVT şanzıman ile de tercih edebilirsiniz.

Zengin donanım seçeneklerine sahip Yeni Yaris’te tüm donanımlarda standart sunulan kablosuz şarj özelliği, geri görüş kamerası ve 8 inç multimedya ekran dikkat çekiyor.

Güvenlik konusunda da sınıfının en iddialısı olan Yeni Yaris’e Toyota Safety Sense 2.5 adapte edilmiş. Sistem kamera ve radar sistemi ile çalışıyor. Yaya ve bisiklet algılama özelliğine sahip Ön Çarpışma Önleyici Sistem, Kavşaklarda Çarpışma Önleyici Sistem ve Acil Durum Yönlendirme Desteği yer alıyor. 0-225 km/s arasındaki hızlarda çalışan Akıllı Şerit Takip Sistemi direksiyon hareketlerinizi kontrol ederek sizi şeritte tutuyor.

Güvenlik, tasarım, sınıfına göre ilk olma özelliklerini içinde barındıran Yeni Yaris oldukça iddialı. Bugüne kadar Türkiye’de 64 bin adetlik satışı gerçekleştirilen Yaris’in, 2020 yılı sonuna kadar bu yeni versiyonundan 400 adetlik bir satış hedefi var. Bunu ben değil lansmanda basın mensuplarına konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Sayın Ali Haydar Bozkurt söylüyor. Bozkurt, “2021 yılında ise benzinli ve hibrit olmak üzere 2100 adetlik Yeni Yaris satışı gerçekleştirmeyi öngörüyoruz” diyerek önümüzdeki yılın da rakamlarını paylaştı. Dünyanın içinde bulunduğu pandeminin etkisi muhtemelen büyük. Yoksa bu rakamlar çok daha yukarılarda olurdu diye düşünüyorum.

ALİ HAYDAR BOZKURT / Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO 
Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.