Spread the love

Yeni Hilux (1)Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş, sürdürülebilir başarıya “İnsan Odaklı” yönetim anlayışıyla ulaştı. Tüm süreçlerini ve stratejilerini mutlu çalışan, bayi ve müşteri yaratmak üzerine kurgulayan Toyota, 2009 yılından bu yana ortaya koyduğu bu anlayışın meyvelerini rekor satış adetleri ve ödüller ile topladı.

Toyota tüm dünyada olduğu gibi 2015 yılını Türkiye’de de rekorlar ile tamamladı. Türkiye binek otomotiv pazarının 725.596 adetlik satışa ulaşarak tarihi bir rekorla tamamladığı 2015 yılını Toyota da 50 bin 937 adetlik satışla kapatarak kendi rekorunu kırdı.

Tüm dünyada 10 milyon 151 binlik bir satışa ulaşan Toyota,  2015 yılında yüzde 26 büyüme gösteren Türkiye otomotiv pazarının üzerinde bir artış göstererek satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 41 arttırdı. Toyota bu başarısı ile toplam binek otomobil pazarında en çok tercih edilen 4. marka, perakende otomobil pazarında ise en çok satılan 3. marka oldu. Toyota’nın bu başarısında, 34 bin 961 adet satış ile Adapazarı’nda üretilen Corolla modeli çok önemli bir yer tuttu. Ayrıca Corolla 2015 yılında, 1 milyon 338 bin adetlik satışı ile dünyanın en çok tercih edilen modeli olmaya da devam etti.

2015 yılında Ekim ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulan Yeni Hilux satışa sunulduğu ilk ayda 2009 yılından bu yana 1 ayda en çok satılan pick-up olma başarısını gösterdi. Bu satış adedi ile Ekim ayında en yakın rakibinden yaklaşık iki kat fazla satış gerçekleştirerek, segmentinde yüzde 47’lik pazar payı elde etti.  Hilux satışları 1,782 adedi son 3 ayda Yeni Hilux modelinden olmak üzere toplamda 2,928 adete ulaştı. Hibrit Yılı ilan edillen 2015’te Yaris Hybrid satışları ise 854 adete ulaştı.

 

Sürdürülebilir başarı için doğru iletişim

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “2009 yılında Toyota markasını devraldığımızda, aldığımız emanetin kutsallığının farkındaydık. Dünyada lider konumda bulunan Toyota markasını Türkiye’de de hakettiği yere tasımak için önceliğimizi değişim ve iletişim olarak belirledik. Doğru iletişim, bizim için çalışanlarımız, bayilerimiz, iş ortaklarımız ve tabi ki müşterilerimiz ile olan iletişimin tümünü kapsıyor. Bayilerimizi geliştirmeye ve bu sayede misafirlerimiz olarak gördüğümüz Toyota müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için pek çok proje geliştirdik. Örneğin; Boğaziçi Üniversitesi’nin MBA modelini aldık ve bayilerimizin şirketlerini çok daha verimli yönetebilmeleri için eğitim modülleri planladık. 2 yıldır devam eden bu eğitimler sonucunda bayi çalışanlarımız Boğaziçi Üniversitesi’nden önemli bir sertifika almış oldular. Bununla birlikte bayilerimizle olan iletişim çalışmalarımız her yıl düzenlediğimiz memnuniyet anketlerine de yansıdı ve 2009 yılından bu yana büyük bir sıçrama gösterdi. Yine geçtiğimiz yıl ilk kez bayilerde çalışan personelin mutluluğunu ölçtük ve daha mutlu bayi çalışanı yaratmak için yol haritamızı çizdik” açıklamasında bulundu.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.