Spread the love

Toyota, yeni Supra’dan Avrupa pazarı için ilk sene sadece 900 adet üretecek. 90 adetle limitli Supra A90 Edition isimli özel bir versiyon da Avrupalı müşterilerle buluşacak.

Toyota, Detroit Otomobil Fuarı’nda uzun zamandır beklenen yeni Supra’nın Amerikan versiyonunu tanıttı. Kısa bir süre sonra otomobilin Avrupa versiyonunun da detayları Japon üretici tarafından servis edildi.

Yeni Supra’nın ön tarafı üç adet dev hava girişli tampon tarafından domine ediliyor. İnce tasarımlı LED farlar ve tampon altındaki dil otomobilin ön görünümünü tamamlarken, ön çamurluklardaki hava yarıkları yan tarafta ilk dikkat çeken detay. Arka taraftaki yine ince tasarımlı LED stoplar, agresif tampon, difüzör ve çift egzoz çıkışı tasarımı tamamlıyor.

İçeride ise BMW modellerinden aşina olduğumuz kontrol elemanları dikkat çekiyor, ki otomobilin kardeş modelinin yeni Z4 olduğunu düşünürsek bu çok normal. Üç kollu direksiyon simidinin ardında dijital bir gösterge tablosu, konsolun üstünde de tablet tasarımlı bilgi ve eğlence ekranı bulunuyor.

Yeni Supra tıpkı ABD gibi, Avrupa pazarına da yalnızca altı silindirli 3.0 litrelik motorla geliyor. Turboşarjlı ünite 335 HP güç ve 500 Nm tork üretiyor ve üretilen güç sekiz ileri otomatik şanzımanla arka tekerleklere aktarılıyor.

Sürüş modlarından Sport, motorun sesini ve tepkilerini, şanzımanın ayarlarını, süspansiyonları, direksiyon sistemini ve aktif diferansiyeli değiştiriyor. Sürüş modlarında bulunan Track (pist) modu ise otomobil limitlerde kullanıldığı zaman stabilite kontrolünün daha geç devreye girmesini sağlıyor. Kalkış kontrolüne de sahip olan yeni Supra, sıfırdan 100 km/s sürate 4.3 saniyede çıkıyor.

Aktif diferansiyel

Avrupa’da satılacak tüm 2020 model Toyota GR Supra’lar standart olarak aktif diferansiyelle donatılacak. Diferansiyel hem hızlanma hem de yavaşlama esnasında çalışacak ve sıfır ila yüzde 100’e kadar anında kilitlenebilen bir mekanizmaya sahip olacak. Sadece diferansiyeli kontrol eden ECU sürekli olarak direksiyon açısını, gaz ve fren pedalını, motor devrini ve aracın savrulma derecesini hesaplayarak diferansiyelin hatasız bir şekilde çalışmasını garantileyecek.

Yeni otomobil iki donanım seviyesiyle satılacak: Active ve Premium. Giriş seviyesi model olan Toyota GR Supra Active, bahsedilen diferansiyele, Adaptif Değişken Süspansiyon sistemine, 19 inç jantlara ve performans tipi fren sistemine sahip olacak. Çift bölgeli klima, adaptif hız sabitleyici, anahtarsız giriş ve çalıştırma, LED far ve stoplar da Active modeliyle sunulacak. Premium donanım seviyesi ise Active’in üzerine siyah deri döşeme, kablosuz telefon şarjı ve 12 hoparlörlü JBL ses sistemi ekleyecek.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.