Spread the love

Tokyo Otomobil Fuarı’nda  GT 86 modelini tanıtan Toyota markası, tasarım ve teknolojiyi harmanlandığı spor otomobilini tüm dünyaya gösterdi.

Tokyo Otomobil Fuarı’nda yine bir spor otomobil şovu vardı. 2012 yılının Haziran ayında Avrupa’da satışa sunulacak yeni spor otomobil Toyota GT 86, 2+2 kişilik yolcu kapasitesi ile gün yüzüne çıkarak, tamamen yeni bir platformdan oluşuyor. Toyota, diğer markalara göre daha sabırlı ve tedbirli olmayı benimsemiş bir marka bana göre. Tüketicinin isteklerine göre hareket etmeye çalışan Toyota’nın en büyük kozu dayanıklılık. Daha çok ihtiyaçlara göre modellerle piyasada boy gösteren Toyota, efsane olmuş spor otomobilleriyle de kendini göstermiş bir marka.

Sürüş ve performans odaklı “GT”

Arkadan itiş sistemine sahip GT 86, 4 silindirli boxer motora sahip. 1998 cc’lik motora sahip GT 86, 7000 d/d’e 197 HP güç üretirken, 6600 d/d’de 205 Nm tork sağlıyor. Ön ve arka dağılımını 53:47 oranında gerçekleştirerek, en iyi sürüş dengesini sürücüye vermek istiyor. Düşük gövde ağırlığı ve kompakt boyutları sürüş keyfini maksimuma çıkarmayı hedeflerken, dengeli ve adrenalini bol bir performansı garanti ediyor. Toyota GT 86’nın 4240 mm uzunluğu, 1285 mm yüksekliği ve 1775 mm genişliği spor bir otomobil için oldukça iyi değerler. 2570 mm aks mesafesiyle 2+2 spor araçlar içinde iç mekandaki konfora ne kadar önem verdiğini gösteriyor.

GT 86’nın süspansiyonlarında ise McPherson tercih edilmiş. 17 inç lastikler ve hava kanallı fren diskleriyle güvenli yol tutuş ve fren mesafesi sunan otomobil, dünyanın ilk dikey yerleştirilmiş motoruyla D-4S teknolojisini kombine ediyor.

GT 86’nın motor kaputunun altında Subaru’nun geliştirdiği yeni nesil boxer motor yer alıyor. Toyota’nın D-4S injeksiyon teknolojisi ile Subaru’nun 1998 cc hacmindeki dört silindirli motoru birlikte kullanılıyor. Sistem, bağımsız iki enjektör sayesinde daha fazla güç ve tork sunarken, daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerine imza atıyor.

İddialı tasarım!

GT 86’ya 6 kademeli düz ve otomatik şanzıman eşlik ediyor. Son zamanların vazgeçilmezi olan direksiyon arkası kulakçıklarla şanzıman kontrolü sağlanabiliyor. Göze hoş gelen tasarımda ayrıntılar gözden kaçmıyor. Önde alçak ve geniş tasarlanan tripazoid ızgara, keskin formlu ve büyük tasarlanan sis farları ve çatık kaşlı far bloğuyla agresif bir yüze sahip. Motor kaputu üzerinde logodan başlayarak devam eden çıkıntılar, eğimli kaput, bombeli çamurluklar, yanda alaşım jantlar ve gövdeyi baştan sona geçen belirgin hat çizgileriyle birleşince ortaya tüm bakışları üzerine çeken dinamik bir tasarım çıkıyor.

Aracın arka bölümünde ise yine keskin formlar öne çıkarken, gösterişli ve siyah renkli tampon çift egzoz çıkışı ve ortadaki üçüncü stop lambasıyla etkileyici bir görünüm sunuyor. Bagaj kapağı üzerine monte edilen spoyler de aracın ruhundaki yarışçıyı tasarıma yansıtıyor.

Otomobilin içerisinde ise kırmızı renkli dikişlerle dikkat çeken deri döşeme, karbon görünümlü ve metal görünümlü malzemeler birlikte dış tasarımdaki sportif etkinin kokpitte de sürmesini sağlıyor.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.