Spread the love
TEST: MERCEDES-BENZ V SERİSİ
YAZI: MUHİP TUNA METİ

“Eşsiz V Ötesi” sloganıyla Türkiye’de satışa sunulmaya başlanan araç, sınıfında pek tercih edilmeyen binek ruhsatı ile ciddi bir ÖTV oranıyla karşı karşıya kalıyor.

Mercedes Vito’nun lüks kardeşi V 300 d versiyonu ile Türkiye’de satışa sunulmaya başladı. Yeni Mercedes-Benz V-Serisi, 2.0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli dizel motor, 237 BG güç seçeneği, 9G-TRONIC otomatik şanzıman ve 4MATIC 4 çeker sistemi ile 1.800.000 TL’yi geçen bir fiyatla satışa sunuldu. Fiyatın bu kadar yüksek olmasında ana sebep aracın binek sınıfında olması nedeniyle %150 ÖTV oranına sahip olması.
V Class’ın en büyük farklılığı iç mekanında. Mercedes tasarımcıları, güncel Mercedes-Benz binek otomobil modellerinin iç tasarım felsefesini yeni V-Serisi’ne uyarlamak için özel bir çaba sarf etmiş. Yeni Mercedes-Benz V-Serisi’nin arka bölümünde sunulan yüz yüze bakabilen ısıtmalı ve soğutmalı deri koltuklar, panoramik cam tavan seçeneği, katlanabilir masa ve bardaklıklar ile konfor ve ergonomi seviyesi bir üst noktaya taşınmış. Ambiyans aydınlatma, polar, solar ve beyaz olarak 3 farklı renk seçeneği ile her durumda kendinizi iyi hissettiren bir ortam yaratabiliyor. Sürücü tarafında ise, sportif bir görünüme sahip türbin şeklindeki havalandırma ızgaraları ile dokunmatik Pad’e sahip multimedya sistemi sürücüyü güncel bir modelde hissettiriyor. Yalınlaştırılan tasarım yaklaşımı sayesinde sürücüler, fonksiyonlara kolayca erişim sağlayabiliyor.
Yeni V-Serisi, ergonomik özelliklerinin yanı sıra ısıtma ve soğutma sistemleriyle de kullanıcılar için fark yaratıyor. Sahip olduğu THERMOTRONIC kliması sayesinde araç içi sıcaklığı, sürücü, ön yolcu ve arka bölüm olmak üzere 3 bölüm için ayrı ayrı ayarlanabiliyor. Buna ilave olarak; orta konsolda sunulan buzdolabı sayesinde içecekler soğutulabiliyor. Aynı zamanda orta konsolun arkasında yer alan ısıtma ve soğutma özellikli bardaklıklar sayesinde içecekler istenilen sıcaklıkta korunabiliyor.
Motor şanzıman ikilisine geçtiğimizde ise, 237 BG (176 kW) güç ve 500 Nm torka sahip, 2 litrelik dizel motor ile karşılaşıyoruz. Ekstra güce ihtiyaç duyduğunuzda anlık olarak kullanıma sunulan 30 Nm ilave tork değerinin de katkısıyla bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını sadece 9,4 saniyede tamamlayabiliyor ve 208 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Bu hızlanmada 9 ileri otomatik şanzımanın etkisi büyük. 9G-TRONIC otomatik şanzıman da Yeni V-Serisi’nde yerini alıyor. DYNAMIC SELECT sürüş karakter seçim fonksiyonu ile “Konfor” ve “Sport” sürüş modlarından birini seçebiliyorsunuz. İlave olarak “M” sürüş modunda, direksiyon kulakçıkları kullanılarak vitesler manuel olarak da değiştirilebiliyorsunuz. V Serisi’nde sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC standart olarak sunuluyor. Böylece araç farklı yol şartlarında da güvenle ilerleyebiliyor. Yakıt tüketimi şehir dışında 100 km’de 7 litre civarında, şehir içinde ise 9 litre civarında değerler yakalıyor.
Araç yüksekliği, dört tekerlekten çekiş ile donatıldığında bile iki metre sınırının altında kalıyor. Böylece Yeni V-Serisi üstün günlük kullanım kolaylığı ve pratiklik sunarken, standart garajlar dışında çok katlı veya yer altı otoparklarına da rahat bir giriş imkanı sunuyor.
Araç ile beraber sunulan güvenlik teknolojileri ise oldukça kapsamlı. Aktif Fren Asistanı önde giden bir araçla olası çarpışma riskini azaltıyor. Distronic ise Cruise Control ile yapılan sürüşlerde önünüzde giden araçların hızını algılayarak sürücü müdahalesini en aza indiriyor. Şerit Takip Asistanı ise bu araçla beraber sunulmuyor.
Günün sonuna geldiğimizde Yeni V-Class oldukça etkileyici bir araç. Ancak ÖTV sebebiyle oluşan fiyat etiketini hak ediyor mu büyük bir soru işareti. V-Class yerine Vito’yu tercih etmemek için çok ciddi bir sebep bulmak zor. Vito’nun 3’te 1 daha düşük fiyata satıldığını düşününce de, V-Class’ı neden tercih edeceğimiz konusunda bir sebep bulmakta zorlanıyoruz gerçekten.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.