Spread the love

 

VOLVO İÇİN BÜYÜK ADIM

VOLVO’NUN BÜYÜK BİR İDDİASI VAR. 2020 YILINDAN SONRA VOLVO’NUN HİÇ BİR ARACINDA ÖLÜMLÜ VE YA AĞIR YARALANMALI KAZA YAŞANMAYACAK. BU ÇALIŞMANIN İLK ÖRNEĞİ OLAN İKİNCİ NESİL VOLVO XC90, ACABA OTOMOBİL RUHUNDAN UZAKLAŞMIŞ MI?

Fotoğraf: Serhat Özdek

Tasarım

Volvo’nun ‘Volvo Scalable Product’ pl_M3A7546aatformu üzerine konumlandırılan XC90, 2015 yılında ilk defa karşımıza çıktı. Keskin hatları ile dikkat çeken araç Volvo’nun yeni tasarım anlayışını bize gösteriyor. Ön bölüm, hem İskandinav mitolojisinin bir tanrısı hem de çizgi roman kahramanı Thor’un çekicini andıran gündüz farları ile ön plana çıkıyor. LED aydınlatma sistemi ile daha farklı bir görünüme kavuşan farlar, köşeli hatları ile XC90’ın karakterini oluşturuyor. Büyük ön ızgara ise aracın boyutları hakkında fikir veriyor. XC90’a yandan baktığımızda ise devasa bir SUV karşımızda duruyor. Uzun ve yerden yüksek yapısı onun daha kaslı görünmesini sağlıyor. 20 inç boyutundaki jantlar ise bu görüntüyü destekliyor. Arka tasarımda ise klasik Volvo çizgileri hakim. Uzun yapılı stoplar, aracın daha yüksek görünmesini sağlıyor. Bu kadar heybetli bir SUV için cılız kalan egzoz çıkışları ise tamponun altına konumlandırılmış.

 

2015-volvo-xc90-interior-01İç Mekan

Volvo XC90’ın en büyük yeniliği ise iç mekanda sunuluyor. Lüks malzemelerin ve teknolojinin hakim olduğu otomobilde, orta konsolda büyük bir multimedya ekranına yer verilmiş. Volvo’nun Sensus adını verdiği bu sistem, günümüzün kaliteli cep telefonları kadar hızlı ve hassas çalışıyor. Müzik sistemi, araç kontrolleri, navigasyon ve klima kumandalarını içinde barındıran bu ekran, Bowers and Wilkins müzik sistemine entegre edilmiş. Havalı süspansiyon sistemi ile birlikte 35 bin TL civarında fiyat etiketine sahip olan bu müzik sistemi, 19 ayrı hoparlör ile konser salonu etkisi yaratıyor. Deri ile kaplı torpido gözü ise oldukça kaliteli görünüyor. Yüksek düzey işçiliği ile ön plana çıkan modelde, 7 koltuk seçeneğinin olması büyük aileler için büyük avantaj.

Motor ve Şanzıman

Testini gerçekleştirdiğimiz Volvo XC90, D5 adı verilen 2.0 litrelik dizel motordan gücünü alıyordu. 4250 d/d’de 225 HP güç üreten motor, 1750-2500 d/d aralığında 470 Nm maksimum tork üretiyor. Düşük devirlerden itibaren yüksek tork üreten bu motor, XC90’ın 2171 Kg olan ağırlığının üstesinden kolaylıkla geliyor. Güçlü yapısı ve hafif olması sayesinde 0’dan 100 km/s hıza 7.8 sn’de ulaşan XC90, 205 km/s maksimum hıza çıkıyor. XC90’da 8 kademeli, tork konverötlü bir otomatik şanzıman görev yapıyor. Bazı anlarda şanzıman vites değişiminde bocalasa da motorla genel uyumu başarılı.. Fabrika verilerine göre 100 km’de 5.8 litre yakıt tüketen SUV, testimiz süresince 7.5 litrelik ortalama tüketim değerine imza attı.

 

_M3A7716aKonfor ve Yol Tutuş

Test aracımızda bulunan havalı süspansiyonlar offroad, dynamic, eco ve comfort olarak ayarlanabiliyor. Ancak bu değişimler aracın karakterine çok büyük etki etmiyor. Sistemin en belirgin etkisi aracın yerden yüksekliğinin değişmesi oluyor. Bu sayede her koşula uyum sağlayabiliyorsunuz. Yüksek yapısı nedeniyle orta sertlikte ayarlanan süspansiyonlar, ufak ve orta boyuttaki engellerden etkilenmeden geçmenizi sağlıyor fakat biraz büyük çukurlarda araç fazla tepki gösteriyor. Bir SUV’a göre küçük tasarlanan direksiyon sistemi ise aracın daha kolay idare edilmesini sağlıyor. Bu sayede XC90 büyük cüssesine rağmen küçük aralardan dahi geçebiliyor. Hassas ayarlanan direksiyon sistemi, hızınıza göre yumuşayıp, sertleşiyor. Volvo’nun en büyük kozu ise Driving Asisst adını verdiği sistemde gizli. Şehrin bunaltıcı trafiğinde devreye alabildiğiniz bu sistem, 50 km/s hıza kadar aracın tüm kontrolünü eline alıyor. Şerit takip sistemi, çarpışma önleyici sistem ile birlikte çalışan bu sistem, en yoğun trafikte dahi yorulmadan evinize gitmenizi sağlıyor.

Yorum- Çağatay Uğur

Volvo, XC90’ı geleceğe yatırım olarak planlamış. Bu onun hedefini gerçekleştirme yolunda attığı en büyük adım belki de. Hem lüks, hem büyük, hem de güvenli bir otomobil sahibi olmak için artık çok mantıklı bir seçeneğiniz daha var. Havalı süspansiyonları çok efektif, müzik sistemi ise müzik severlerin içinden çıkmayacağı bir otomobil olmasını sağlamış. Tasarımı ise diğer SUV’lardan çok farklı ve bu trafikte standart otomobillerden ayrılmanızı da sağlıyor. D5 motor ise hem verimli, hem sessiz hem de iyi tepki veriyor. Bu tepkilerde 8 ileri şanzımanın ve AWD sisteminin etkisi büyük. Otonom sürüş sistemi ise trafik derdinden kurtulmanın en güzel yolu. Üzerindeki opsiyonlarla birlikte 530 Bin TL fiyatı ise heybeti kadar fazla.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.