Spread the love
YAZI: MUHİP TUNA METİ

DONANIMLARI İLE KARDEŞLERİNDEN AYRIŞIYOR

 

Kardeşleri ile kıyasıya rekabete girerken sunduğu donanımlar onu farklı kılıyor. Fakat daha ticari bir havası olduğu gerçeği de gizlenemez.

Ticari bir Toyota, Türkiye pazarında pikap dışında pek bildik bir kavram değil. Ancak Toyota’nın kendisi de bu kavrama çok yakın değil. Bu yüzden olacak ki, LCV segmenti ticari tipi araç için Toyota, bu konuda başarılı olan PSA grubu ile işbirliğine girmiş. Böylece daha önce Rifter, Berlingo ve Combo olarak gördüğümüz araç, bu defa Toyota markası altında “Proace City” olarak karşımızda. Ancak kardeşlerinden farklılaşmak için yüksek donanım seviyesini benzer fiyata sunuyor.

Hafif ticaride görmeye alıştığımız gergin ve zıplamaya yatkın süspansiyon ayarı Toyota Proace City’de bulunmuyor. Platform kardeşleri gibi konfor ayarlı ve bunu iyi bir binek otomobil kadar başarılı bir şekilde yapıyor. Virajlarda ise bir SUV’den daha fazla yatmıyor. EMP2 platformu binek hissiyatı sunma konusunda oldukça başarılı bir iş çıkarıyor.

İç mekana geçtiğimizde ise kardeşlerine göre daha ticari bir hava hakim ve tek renk sert plastik malzemeli iç mekan binek tarzından uzak. Ancak Modutop saklama gözleri aracın pratikliğini arttırıyor. Kardeşlerinden farklı olarak Head-Up Display bulunan aracın diğer bütün özellikleri kardeşlerinden pek de farklı değil. Kablolu CarPlay, navigasyon ve bağlantı kısmını hallederken, basit yol bilgisayarı, aracın gerekli bütün bilgilerini iyi bir şekilde sunuyor.

Motor şanzıman seçenekleri ise grubun diğer araçlarından tanıdığımız 130 beygirlik 1.5 litrelik dizel motor ve 8 ileri otomatik şanzıman ikilisi olarak sunuluyor. Test aracımızdaki 1.5 litre dizel motor 8 ileri otomatik şanzıman ikilisi, grubun diğer araçlarında tecrübe ettiğimiz gibi uyumlu ve sakin bir karaktere sahip. Yakıt tüketimi ise şehir dışı 5lt / 100 km’nin altındayken, şehir içine girdiğimizde 7-8lt arası olarak kalıyor. 1.5 tonluk yüksek bir otomobil için oldukça iyi değerler.

Proace City, segmentinin içinde fiyat performans olarak başarılı bir grafik çizerken, platformunu paylaştığı kardeşleri Berlingo ve Rifter ile karşılaştırdığımızda onlar kadar binek havasına sahip olmayan, daha ticari bir tarza sahip araç olarak kalıyor. En üst donanıma sahip test aracımız, 275.000 TL’lik fiyata sahip. Rifter GT’den sonra en pahalı fiyat Toyota’nın oluyor. Bu noktada Toyota’dan vazgeçmeyen müşteri kitlesi için iyi bir alternatif olabilecek Proace City’nin, tasarım fiyat performansı oranında pek başarılı bir grafik çizemediğini kabul etmek gerek.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.