KURTARICI GÜÇ

HYUNDAI’NİN UYGUN FİYATI İLE ÖN PLANA ÇIKAN MODELİ ACCENT BLUE, 1.4 LİTRE BENZİNLİ MOTORU VE CVT ŞANZIMANI İLE RAKİPLERİNİN ÜSTESİNDEN GELMEYE ÇALIŞIYOR. BAKALIM BU KOMBİNASYON, OTOMATİK SEVERLERİN HOŞUNA GİDECEK Mİ?

FOTOĞRAFLAR: SERHAT ÖZDEK

Tasarım 

Hyundai Accent Blue, farklı ülkelerde farklı isimler ile karşımıza çıkıyor. Ülkemizde yıllardır Accent ismi ile satılan model, 2010 yılındaki değişimi ile Blue takısına kavuştu. Hyundai’nin sedan modellerinin en küçük temsilcisi olan Accent Blue, Hyundai’nin akıcı tasarım felsefesinin bir eseri. Kaputa doğru uzayan far tasarımı ve ütü izlerine sahip kaportası ile dinamik bir görüntü sunan model, bu izleri yan tasarımına da taşıyor. Büyük tasarlanan yan aynalar ile dinamik yapısını bir nebze baltalayan otomobilde, jant tasarımı ile sportif görüntü pekiştirilmiş. Arka kısım güzel görünen bir stop tasarımına sahip. Ön tasarıma göre daha küt bir yapıya sahip olan arka kısım, aracın bütünlüğünün biraz dışında kalıyor.

_M3A7840aİç Mekan

Test aracımız olan Accent Blue, Mode Plus donanımına sahipti. Krem rengi döşemeleri ile daha ferah ve kaliteli bir iç mekan görünümü sunan modelde, multimedya sistemi aracın daha teknolojik görünmesini sağlıyor. Dokunmatik ekrana sahip olan bu sistem, navigasyona da sahip. Genellikle sert plastik kullanılan iç mekanda, işçilik kalitesi çok iyi sayılmaz. Fakat Accent Blue bu sınıftaki otomobiller arasında bir üst seviyeye konumlandırılabilir. Büyük şişe cepleri ve birçok saklama gözüne sahip olan Accent Blue, pratik bir araç.

Motor ve Şanzıman

Test aracımız 1.4 litrelik motora ve CVT şanzımana sahipti. 6000 d/d’de 100 HP güç ve 4000 d/d’de 133 Nm tork üreten bu motor, şehir içinde yeterli performansı sunuyor. Sürekli değişken oranlı şanzıman ile kombine edilen bu motor, 0-100 km/s hızlanmasını 12.2 sn’de tamamlıyor. Bu veriler ile performans vaadi olmayan bu seçenek, maksimum 183 km/s hıza ulaşabiliyor. Atik davranışlar sergileyen şanzıman, CVT olması nedeniyle biraz sesli çalışma karakterine sahip. Hyundai’nin elektronik olarak ayarladığı 6 ileri manuel modu ise daha sessiz ve performanslı sürüşler yapmanızı sağlıyor. Testimiz süresince 7.4 litrelik ortalama tüketim ortaya koyan Accent Blue, ekonomik yanını da bize göstermiş oldu.

Konfor ve Yol Tutuş

Hyundai Accent Blue, 2570 mm’lik aks mesafesi ile hem önde hem de arkada yeterli bir yaşam alanı sunuyor. Açık renk döşemeler ve çift renkli ön konsol daha ferah bir iç mekan hissi yaşatıyor. Yumuşak dolgulu koltuklar kısa mesafelerdeki yolculuklarda konforlu olurken, uzun mesafede sırt ağrısına neden olabiliyor. Serte dönük ayarlanan süspansiyonlar, aracın yol tutuşuna yardımcı oluyor. Fakat ülkemizin bozuk yollarında bu tip süspansiyonların can sıktığını söylemek gerekli. Hissiz olan direksiyon sistemi ise tepki konusunda geç kalıyor.

Yorum-Çağatay Uğur

Hyundai Accent Blue, rakiplerinin sunmadığı otomatik vites kombinasyonlarına sahip. Dizel motordaki otomatik vites avantajını 7DCT ile arttıran model, 1.4 benzinli CVT şanzımanı ile tüm rakiplerinin önüne geçiyor. Sunduğu bu avantajı, sınıfına göre kaliteli iç mekanı, geniş donanımı ile mantıklı bir tercih. Sportif görünümü ile hem gençlere hem de ailelere hitap eden Accent Blue, 57.500 TL’den başlayan fiyatı ile ön plana çıkıyor. Ancak unutmayın bu motor seçeneği ile o bir şehir otomobili ve hızlı sürüşleri sevmiyor.

 

 

 

Did you like this? Share it:

  1. SABAH İSTANBUL TRAFİĞİNDE 12LT ORTALAMA VERİYOR 6 İLERİ OLANI. 50 KM LİK YOLUN 5 KM Sİ YOĞUN AKICI TRAFİKLE 7,8 E KADAR DÜŞEBİLDİ ORTALAMA. ASLA MOTOR BAĞIRTMA VE ŞEHİR İÇİ 90KM/S GEÇME ALIŞKANLIĞIM YOKTUR.

    ÖZETLE YAKITI DÜŞÜNENLERİN UZAK DURMASI GEREKEN BİR ARAÇ. 1.4 MOTOR OLDUĞU İÇİN 6 İLERİ OLMASININ BİR FAYDASI YOK.

    B SEGMENT CORSA 1,6 BUNDAN DAHA UYGUN SATIŞ FİYATLI, SÜRÜŞ KEYFİ DAHA İYİ.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir