Spread the love

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6. Citroen markasından ayrılarak daha premium otomobiller üretme çabasında olan DS, D segmenti oyuncusu ile karşımızda.

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6 Tasarım

DS modelleri farklı tasarımlarıyla sıkça anılır. DS5’te bunlardan biri. Petek şeklinde ön ızgara ilk etapta dikkatlerden kaçmıyor. Artık bu alanda markanın yeni logosu “DS” yer alıyor. Tamponda üst üste sıralanmış hava girişleri yer alıyor. Daha agresif bir yapı sunan bu detaya ek olarak LED farlar modelde dikkat çekiyor. Farların hemen üzerinden A sütununa uzanan kromajlı çıta dikkat çekiyor. A sütununda konumlandırılan cam, aracın kör noktalarını ortadan kaldırmış. Etek bölümünde eklenti parçalar göze çarpıyor. Güzel bir detay olmuş ancak sonradan eklendiği fazlasıyla belli oluyor.

Arkaya doğru alçalan tavan yapısı modelin sportif algısını kuvvetlendirmiş. Modelin tavan bölümü panoramik cam olarak tasarlanmış. C sütununda da karartılmış camlar kullanan DS mühendisleri bu bölümde de otomobilin kör noktalarını ortadan kaldırmış. Arka bölümde egzoz çıkışlarını andıran elips şeklinde kromajlı difizör göze çarpıyor. Bunlardan sadece sağ bölümde olan egzoz çıkışına denk geliyor. Ayrıca bu difizörün egzoz çıkışı ile bütünleşik olmadığının altını çizelim. Arka bölümde LED destekli stoplar gözlerden kaçmıyor. Yine marka logosu “DS” bagaj kapağının tam ortasında yer alıyor. Bu arada bagaj açma kapama düğmesi de plaka aydınlatmalarının olduğu bölüme konumlandırılmış. 16 ila 19 inç arasında değişen jant seçenekleri de modelde sunulmuş. DS 5, 4530 mm uzunluğa, 1817 mm genişliğe, 1539 mm yüksekliğe ve 2727 mm kas mesafesine sahip.

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6 İç Mekan

Modelde dört kollu tasarıma sahip bir direksiyon bizleri karşılıyor. Bu direksiyonun altı düz tutulmuş. Krom detaylarla süslenmiş. Ancak yapı gereği fazla kaba ve hantal kalıyor. Üzerindeki kumandalar ile modelin hemen hemen tüm fonksiyonlarını kontrol etmek mümkün. Gösterge paneli okunaklı ancak kullanılan grafikler burayı fazlasıyla eski gösteriyor. Malzeme kalitesi ve işçilik başarılı. Kokpitin hemen hemen her yerinde yumuşak malzeme kullanılmış. Eşya göz konusunda model kapı iç ceplerinde ve kolçakta yeteri kadar alan sunmuş. Ancak vites önünde ve arkasında sunulan alanlar yetersiz. Klima ve müzik sistemi kumandaları iki büyük yuvarlak buton üzerine konumlandırılmış. Buradan fiziksel olarak iki sistemi kontrol etmek mümkün.

Orta konsol

Orta konsolda bulunan dokunmatik ekran geri park görevi yapıyor. Dokunma hassasiyeti ise başarılı. Modelde panoramik cam tavan olarak tasarlanmış alan 3 bölüme ayrılmış. Sürücü ve yolcu için ayrı iki cam alan sunuluyor. Bu alanlar otomatik olarak perde ile kapatılabiliyor. Bir diğer cam ise arka yolcular için sunulmuş. Burasıda perde ile kapatılabiliyor. Ancak bu camların hiç biri açılmıyor. Sürücü ve yolcu camlarını ayıran ve uçak kokpiti algısı veren kontrol paneli fazlasıyla şık. Burada ki tuşlar ile Head Up Display ekranını açmak ve ayar yapmak mümkün. Hemen gerisinde ise iki farklı kapaklı gözde bu alana konumlandırılmış. Önde sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Ancak arkada oturan uzun boylu bireyler baş ve diz mesafesi konusunda sınırda kalabiliyorlar. Modelin bagaj hacmi ise 468 litre. Bu alan rakiplerinin bir hayli gerisinde.

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6 Motor

Modelde PSA grubunun başarılı BlueHDI motoru yer alıyor. 1.6 litre hacminde bu motor 3500 devir bandından 120 HP güç üretiyor. 1750 devir bandında ise 300 Nm tork değeri sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlayan model maksimum 189 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma test tüketim değeri ise 4.1 litre. Bu motor ekonomi odaklı sürüşleri size vaat ediyor. Üst devirleri sevmeyen motor alt devirlerde yüksek torkun avantajını fazlasıyla kullanıyor. Ancak 1434 Kg boş ağırlığın altında bu motorun daha ağır basil bir performans çizdiğini de belirtelim. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.3 litreleri yakalamak mümkün. Performanslı kullanımlarda da 8 litre bandını geçmeniz güç.

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6 Konfor ve Yol tutuş

Modelde yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu süspansiyonlar yoldaki irili ufaklı birçok çukuru absorbe ediyor. Yalıtım konusunda da model başarılı. Yol, rüzgar ve motor sesini başarılı bir şekilde izole ediyor. Yumuşak süspansiyonlar virajlarda azda olsa gövde salınımına sebep oluyor. Direksiyon virajın her noktasında sizinle iletişim halinde. Ancak üst limitlerde azda olsa hissizleşiyor.

Test DS5 1.6 BlueHDI 120 HP EAT6 Yorum – Alper GÜLER

DS markası, Citroen’in altında konumlanırken tasarım konusunda fazlasıyla farklı otomobiller üretiyordu. DS olarak ayrı bir marka olduğunda da bu idealini devam ettirdi. Markadan ayrılmasında ki en büyük neden daha premium tasarım ve modeller üretmekti. Model bunu dış tasarım olarak çok iyi başarıyor. Gören herkesi kendisine baktırıyor. Ancak içeriye geçtiğimizde daha fazla değişim görmesi şart. İlk göze batan gösterge paneli. Burada kullanılan grafikler çok eski ve markanın premium algısını törpülüyor. Direksiyon fazlasıyla büyük. Bir sonraki jenerasyonda bunun yerine üç kollu daha kibar bir direksiyon simidinin gelmesi şart. Stat&Stop düğmesi üzerindeki saat ise buraya farklı bir hava katıyor. Bu detay premium ve sportiflik algısını bir arada sunuyor. Ekonomi odaklı motor size bu konuda başarılı tablolar çiziyor. Performans konusunda ise daha ağır başlı. Tavanda uçak kokpitlerini andıran kumanda sistemi iyi düşünülmüş. Kullanımı da pratik. Buradaki kumandalar ile Head Up Display sistemini aktif etmek ve ayarlamak fazlasıyla kolay. Ancak bu sisteme sahip olmanın bedeli bin TL civarında. Amaç premium model üretmekse cama yansıtılan sisteme aynı para ile sahip olmaz daha paha biçilemez. Modelin fiyatı 167 .670 TL. Opsiyon listesinde ise toplamda 23 Bin TL’yi geçen donanımlar var. Kabaca bir hesap yaptığımızda fiyat 190 Bin TL üzerine çıkıyor. Model fiyatı ile en avantajlı seçeneklerden biri.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.