Spread the love
YAZI: MUHİP TUNA METİ

Makyajla beraber baz motor seçeneği 2.0 litreye yükseldi. Bu durum A4 için Türkiye pazarında oyunu zorda oynamaya çalışmak anlamına geliyor.

Aslında bir mühendis olarak aynı motoru farklı güçlerde sunmak mı daha karlı, yoksa daha düşük güç seçenekleri için daha küçük motorlar geliştirmek mi daha karlı hep merak etmiştim. Audi sanırım bu sorunun cevabını buldu. Neden bahsettiğimi merak ediyorsanız, artık A4’te ne dizel ne benzinli versiyonlarda 2 litrenin altında motor seçeneği sunulmayacak. Bir mühendisin görevi, belli limitler içerisinde en iyi çözümü sunmaktır. Otomobil firmaları için son dönemde bu limitlerin en önemlisi emisyon oranları oldu. Dünya genelinde her firma için geçerli olan en büyük limit ise para. Belki bu çözüm Türkiye’de satışlar için çok zorlayıcı olacak. Ancak KDV’den başka verginin olmadığı ve emisyona göre yıllık vergilendirme yapan dünyanın geri kalanı için, tek bir motorun üretim adedini yükselterek maliyetleri düşürmek daha mantıklı olsa gerek.

2 litrelik dizel motor 122 beygir ile 190 beygir arası güç seçenekleri ile sunuluyor. 2 litrelik benzinli motor ise 150 beygir ile 245 beygir arası değişen güçlere sahip. Audi Türkiye ise dizel motorda 190 beygirlik, benzinli motorda ise 245 beygirlik quattro versiyonu getirerek, bulunduğu zor durumu lehine çevirecek tercihi yapmış. Yüksek vergi dilimine girerek fiyat avantajını kaybeden otomobilde, performans kartını öne sürmek doğru hareket. Artık güçlü bir D sınıfı Premium otomobil almak istiyorsanız, tercihiniz Audi olmak zorunda. Çünkü bu güç seviyesine çıkabilen rakibi bulunmuyor.  Test otomobilimiz ise 40 TDI model takısına sahip 2.0 litrelik 190 beygirlik motora sahip. Artık model takıları da ciddi şekilde değişti. Motor hacmi değişmese bile, güce göre 30, 35, 40 şeklinde ilerleyen sayılara sahibiz. 50 TDI ise 3.0 litrelik motorları işaret ediyor.

DAHA SPORTİF TASARIM

Test aracımız ve geçirdiği makyaja dönecek olursak, ilk gördüğümde Audi’nin dizayn imzasına dönüşeceğini düşündüğüm L formlu gündüz LED’leri, yerini hem ön hem arka far grubunda abilerindeki kesik çizgili forma bırakmış. Makyaj öncesi en büyük eleştiri, sıradan düz tasarıma sahip tamponlardı. Ön ve arka tampon tamamen değişerek sportif çizgilere kavuşmuş. İlk olarak Audi A1’de gördüğümüz, kaputun önünde tam bittiği noktaya koyulan hava girişleri sportif bir hava katmış. Asıl ilginç olan ise, metal gövde parçalarında yapılan değişiklikler. Normalde makyajda görmeye alışık değiliz çünkü bu tarz değişiklikler kalıpların da değişmesi anlamına geliyor ve bu ciddi pahalı bir operasyon. Ancak anlaşılan kalıplarda ufak modifikasyonlarla bu işi de maliyetleri yükseltmeden kotarmışlar. Bütün bu değişiklikler otomobile dinamik bir görünüm kazandırmış. S-Line donanım paketi ile bu sportiflik daha da perçinleniyor.

İÇ MEKANDA DEĞİŞEN AZ

Otomobilin içine geçtiğimizde ise bizi ciddi bir değişiklik beklemiyor. En büyük farklılık orta konsolda, multimedya kontrol tekerleğinin kaybolarak, yerini kapaklı bir göze bırakması. Artık multimedyayı yalnızca dokunmatik ekrandan kontrol edebiliyoruz. Ekranın yerleşimi ise biraz uzak, dokunabilmek için omzunuzu koltuktan kaldırmanız gerekiyor. Bu rakiplerine göre ciddi bir dezavantajı da beraberinde getiriyor. BMW orta konsolda tekerleği hala koruyor, Mercedes ise orta konsoldaki dokunmatik padi korumaya devam ederken, kullanıcılarına direksiyon üzerindeki dokunmatik tuşları da sunuyor. Bu üçlü arasında en içgüdüsel kontrol sistemi Mercedes’inki. Audi, fiziksel klima kumandalarını, multimedya sisteminin altındaki konumunda koruyarak, son dönemde popülerleşen, klimayı multimedya sisteminin içine yedirme hastalığına kapılmamış. S-Line ile gelen deri koltuklar, destekleri ve ergonomisi ile harikalar. Aracın sürüş pozisyonu oldukça rahat ve rakiplerine göre arka koltuk diz baş mesafesi de oldukça iyi, 460 litrelik bagaj hacmi ile iki rakibinin ortasında kendine yer buluyor.

EN ÇOK SATAN MOTOR

2 litrelik dizel motor, VW grubunun en çok satanlarından biri. Daha önce 240 beygirlik versiyonunu Passat’ta kullanma fırsatı bulduğumuz motorun, 190 beygirlik versiyonu A4’te görev yapıyor. Oldukça tutumlu olan motor, şehir içinde 8 litrenin üzerine çıkmazken, otoban süratlerinde 5 litrenin biraz üzerinde tüketime sahip. Dikkatli bir kullanımla bu tüketimi 5 litrenin altına düşürmek zor değil. Motor şanzıman uyumu artık mükemmele çok yakın. 7 ileri ıslak çift kavramaya sahip S-Tronic şanzıman dur kalk trafikte bol bol yarım debriyaj yapan konforlu bir ayara sahip. Ancak İstanbul’un yokuşlu sokaklarında paralel park yapmak istediğinizde, tork konvertörlü bir şanzıman rahatlığını sunamıyor.

S-Line donanım ile gelen asıl büyük özellik ise alçaltılmış sportif süspansiyon. Virajlarda yüzünüze hızlı bir şekilde muzip bir sırıtış koymayı başaran otomobilin limitleri oldukça yüksek. Bunda quattro sisteminin de payı büyük, ancak limitin dışına çıkmaya başladığınızda, bir VAG grubu klasiği olarak otomobil kafadan kayma eğilimine giriyor. İstanbul için fazla sportif kalan süspansiyonlar, bir süre sonra kullanıcısını ciddi manada zorlamaya başlıyor. Bu noktada adaptif süspansiyon opsiyonu oldukça mantıklı gelmeye başlıyor. Binlerce kilometre ve saat boyunca bu otomobil ile yol alacağınızı düşündüğünüz zaman, konforunuz için yapacağınız bu yatırım en mantıklı hareket olacaktır. Adaptif süspansiyon sisteminin inanılmaz başarılı olduğunu da belirtmem gerek, inanılmaz derken de tam olarak kelime anlamının karşılığını kastediyorum. Süspansiyonları sport moddan konfor moduna aldığınızda gerçekten değişime inanamıyorsunuz. Eğer bu tercih bütçenizin dışına çıkmanıza sebep oluyorsa, S-Line donanım seçeneğini bırakıp, Advanced donanım seçeneğine geçmekte fayda var. Standart süspansiyonlar Türkiye yolları için daha mantıklı bir tercih.

Audi makyajla beraber en başta söylediğimiz gibi Türkiye pazarı için işini oldukça zorlaştırmış. Hacimsel bir satış kaybı yaşayacağı aşikar, ancak fiyat olarak rekabeti kaybetmiş diyemeyiz. Hatta bu motor seçeneği yüzünden performanslı bir D segmenti Premium otomobil arayan müşterilerin tek seçeneği haline gelmiş. Test aracımız olan 40 TDI quattro S-Line 490.000₺’dan başlayan fiyata sahip. Matrix LED far, konfor paket, S-Line spor paket, ses sistemi, akıllı telefon arayüzü, Nappa deri döşeme, spor deri direksiyon opsiyonları ile beraber 630.000₺’yı bulan bir fatura ile karşılaşıyorsunuz. Ancak uzun süredir bayilere gittiğinizde, markaların web sitelerindeki liste fiyatlarının oldukça altında fiyatlar ile karşılaşıyorsunuz. Bu yüzden internetteki fiyatları görüp karar vermek yerine bayilere gitmekte fayda var.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.