Spread the love

YAZI: MUHİP TUNA METİ –

RAKİPLER TELAŞLANIR

Yeni Audi A3, rekabetin kızgın olduğu alanda premium rakiplerine kafa tutuyor.

Yeni Audi A3, modelin 4. jenerasyonu ancak sedan gövde seçeneğinin 2. jenerasyonu diyebiliriz. İlk defa önceki jenerasyon A3 ile beraber karşımıza çıkan sedan gövde seçeneği, doğru bir boşluğu doldurmuş olmalı ki, Mercedes A Sedan ile BMW ise 2 Serisi Gran Coupe ile cevap vermek zorunda kaldı. Rekabetin artması ile beraber A3 çıtayı yukarı taşımaya zorlanmış gözüküyor.

Önceki neslinde, son anda eklenmiş gibi duran sedan seçeneği, bu defa üzerine düşünülmüş çizgilere sahip bir tasarıma kavuşmuş. Genel gövde silueti radikal bir değişiklik görmese de, detaylardaki özen aracın Premium hissini yukarı taşımış. LED gündüz farlarının tasarımı üst modellerdeki gibi kalın kesin çizgilerden oluşuyor. İki stop arasında kalan bagaj kapağı bombesi ise e-Tron GT modeline atıfta bulunmuş. Yeni A3 Sedan karşımıza son anda akla gelmiş bir tasarım yerine, markanın diğer modellerinden dokunuşlar taşıyan, özenilmiş bir otomobil hissi yaratıyor.

Selefinden 10 kat hızlı multimedya sistemi

İç mekana geçtiğimizde ciddi gelişme göze çarpıyor. Önceki neslin sıradan ve tekdüze tasarımı, yerini sürücü merkezli asimetrik bir kokpit tasarımına bırakmış. Sürücünün havalandırma ızgaraları direksiyonun iki yanında ve yukarıda konumlanmışken, yolcu ızgaraları da görmeye hiç alışık olmadığımız şekilde tam yolcunun önünde. Büyük multimedya ekranı sayesinde etrafındaki Piano Black trimler fazla göze çarpmıyor. Çabuk kirlenen bu trim malzemesini hiç sevmiyoruz. Multimedya sistemi, 4 çekirdekli NVIDIA çipler ile 3. nesil MIB platformuna sahip. Önceki nesle göre 10 kat hızlanan sistem, yeni grafikler ve arayüz sayesinde oldukça kullanıcı dostu olmuş. Ekran hızı ise yine NVIDIA çipset kullanan Mercedes ile yarışacak kadar iyi. Multimedya sistemi hem hızı hem de arayüzü ile bizden tam not alıyor. İç mekanın bir diğer büyük değişikliği ise kaybolan vites topuzu olmuş. Yerini şaltere benzeyen bir selektöre bırakan vites, iç mekan ferahlığını arttırmış. Grubun diğer markalarında da kullanılmaya başlanan sistem, içgüdüsel bir kullanım kolaylığına sahip. Arka tarafa geçtiğimizde diz mesafesi artmış, ancak uzun boylular için tavan hala bir problem. Bu konuda başarılı olan C segmenti bir sedan yok maalesef. 425 litrelik bagaj hacmi ise fazlasıyla yeterli.

Teknolojik “Mild Hybrid” sistemi

Yeni A3 ile beraber ilk defa gördüğümüz bir başka teknoloji ise hafif hibrit sistemi. “Mild Hybrid” olarak geçen sistem, kulağa gelişmiş bir start-stop sistemi gibi gelse de çok daha fazlası. Alternatörün kayış ile krank miline bağlı olduğu sistem, gerektiğinde 50 Nm’lik tork ile içten yanmalı motoru destekleyerek yakıt tüketimini düşürüyor. Bunun dışında güç gerekmediği anlarda içten yanmalı motoru kapatarak aracın “süzülmesini” sağlayan sistem, elektrik destekli direksiyon ve klima sayesinde bu esnada konfordan ödün vermiyor. Sistemin rejenerasyon algoritması ise oldukça sofistike çalışıyor. Porsche Taycan’ın otomatik rejenerasyonuna benzer şekilde aracın önündeki radar sistemini kullanan sistem, aracın önü boşken motoru kapatıp aracın salınmasını sağlıyor. Daha yavaş giden bir araç tespit ettiğinde frenleri kullanmadan alternatörünü rejenerasyon yapması ile yavaşlayarak pili verimli bir şekilde şarj ediyor. Bu sayede şehir içinde akan trafikte 6.5lt/100km’lik tüketim yakalamak çok kolay. Yoğun trafikte bile yakıt tüketimini 8lt’nin altında rahatlıkla tutabiliyorsunuz. Uzun yolda ise 5lt’nin altını görmek kolay. Şimdiye kadar kullandığımız hafif hibrit sistemler arasında en başarılı olanı bu oldu. Gerçekten yakıt tüketimine efektif şekilde etkisi olan bir sistem.

1.5 litrelik motorun performansı ise kağıt üstünde aslında çok iyi. 0’dan 100’e km hıza 8.4 saniyede çıkan otomobil, 150 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. 7 ileri çift kavramalı şanzımanın ayarı ise oldukça konforlu. Bu yüzden kağıt üstündeki değerler çok iyi olsa da, otomobil 150 beygirlik hissettirmiyor. Bunda başarılı izolasyonun etkisi de büyük. Motor ve rüzgar sesini iyi izole eden araç, bir miktar yol sesini içeri alıyor. Genelde gürültülü bir karaktere sahip Bridgestone yerine daha yumuşak bir lastik seçimiyle bu sesi kesmek mümkün.

Mercedes A Serisi, CLA ve BMW 2 Serisi ile beraber rekabetin yükseldiği segmentte bu durumun farkına erkenden varan Audi, Audi’yi pek sevmeyen ve önyargılı davranan benim için bile eleştirecek bir nokta bulamadığım bir otomobil yaratmış. Otomobil o kadar başarılı ki, makyaj zamanı geldiğinde ne yapacaklar çok merak ediyorum. İç mekan ve multimedya sisteminde Mercedes bir adım önde gibi olsa da, motor şanzıman ve yarı hibrit üçlüsünün mükemmel çalıştığı bu araç, sürüş zevki ve ekonomiyi bir arada sunarak rakipsiz olmayı başarmış. Fiyat olarak diğer iki rakibi gibi 500.000 TL’den başlayan otomobil, opsiyonları ile beraber 550.000 TL’yi buluyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.