Spread the love

20 sene önce Escort’un yerine gelen Focus, C segmenti aile otomobillerine yepyeni bir soluk getirmişti; artık giriş seviyesi bir otomobil, sahibine gerçekten keyifli bir sürüş sunuyordu. Aradan geçen yıllar Focus’u değiştirdi, ancak otomobil hiç bir neslinde özünden ödün vermedi. Focus yılar boyunca neredeyse tüm otomobil otoriteleri tarafından en dinamik C segmenti otomobil olarak addedildi.

Bugün ise Focus dördüncü nesliyle karşımızda. Dünya prömiyeri Nisan ayında yapılan otomobil, Kasım’dan itibaren ülkemizde de satılmaya başlanıyor. Yeni Focus’u Ford Türkiye’nin davetiyle Tarabya’dan Kemerburgaz’a ve tekrar Tarabya’ya kadar kullandık.

Focus kendini bozmamış

Trafiksiz dağ yollarında kullandığımız Focus, en son nesliyle de özünden ödün vermiyor. Otomobil hala sınıfının en dinamiği, üstelik bunun yanında size sağladığı konfor ve rafinelik seviyesi de bir üst segmenti tehdit ediyor.

Otomobil bir Ford geleneği olarak her virajda kafasını içeri gömüyor, yavaş ve kontrollü açılan arkasıyla da sizi korkutmadan eğlendiriyor. Direksiyon sistemi modern C sınıfı otomobillere kıyasla çok iyi, ancak bu durum sistemin eski Focus’lara göre biraz fazla hafif olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Dinamizmine ve 235/40 R18’lik lastiklerine rağmen otomobil test rotasında karşılaştığı hemen hemen tüm bozuklukları da başarıyla absorbe edebildi. Üzerinden geçtiğiniz bozukluklar, süspansiyon sistemi tarafından tam ayarında filtreniyor; otomobil sizi asla yoldan koparmıyor, tam ayarındaki sıkılık kabindekileri rahatsız da etmiyor.

Tasarımında kimi rakiplerden esintiler görebilirsiniz, ancak uzun burnu, yatık sütunları ve eskiye göre uzayan tekerlek açıklığıyla yeni kasa Focus artık daha yapılı ve şık duruyor. Ülkemizde önce yeni Fiesta’da gördüğümüz yeni nesil kokpit tasarımı Focus’ta da yer alıyor. 8 inçlik tablet ekran SYNC3 multimedya sistemine ev sahipliği yaparken, lansmanda kullandığımız otomobilde ayrıca B&O Play ses sistemine de hükmediyordu.

İç mekandaki en büyük değişiklik ise vites kolunun yerini Jaguar tarzı çevirmeli bir düğmeye bırakması. Ortada bulunan “M” butonu ile manuel moduna alabildiğiniz şanzıman, eski modeldeki gibi çift kavramalı değil, artık sekiz ileri bir tork konvertörlü. Teknolojik anlamda bu bir geri adım gibi görünebilir, ancak yeni şanzıman hem performans hem de konfor konusunda oldukça yetenekli.

Lansmanda kullandığım otomobilde bulunan 1.5 litrelik EcoBlue dizel ünite 120 HP güç üretiyor. Yaptığımız görece kısa ilk sürüş, motor ve şanzımanın iyi bir ikili olduklarını göstermeye yetiyor. Kısmen şehir içinde, kısmen de açık orman yollarında biraz tempolu geçen sürüşün sonunda otomobil 9 litrelik bir ortalama tüketim gösteriyordu.

Dolup taşan teknoloji

Tamamen yenilenen Focus, artık bir çok güvenlik özelliği ve yeni teknolojiyi de bünyesinde bulunduruyor. Hatta Ford’un “Göz Hizası Gösterge Paneli” olarak Türkçeleştirdiği “head-up display” ya da CoPilot360 gibi donanımlar Ford markası için birer ilk.

Dur-kalk özellikli, şerit hizalayan ve tabelaları tanıyan adaptif hız sabitleme sistemini bünyesinde barındıran CoPilot360 Sürüş Destek paketiyle satın alındığında yeni Focus, Ford’un iddia ettiği üzere “seviye 2 otonom” bir otomobil haline geliyor.

Yeni Focus’ta sunulan aktif park asistanı, artık direksiyon, gaz ve frenin yanında vites seçimini de kendi yapıyor. Opsiyonel çarpışma önleme sistemi, yaya ve bisikletlileri algılayabiliyor, uyarılara sürücüden tepki gelmezse fren de yapabiliyor. Acil durum manevra sistemi ise “çarpışmanın an meselesi olduğu” anlarda kaçış manevrasında sürücüye direksiyon hareketiyle yardımcı oluyor.

Yeni Focus, ülkemize hatchback, sedan ve station wagon karoser tipleriyle; TrendX, Titanium ve ST-Line donanım paketleriyle satışa sunuluyor. 1.0L EcoBoost 125 HP benzinli motor 8-ileri otomatik ya da 6-ileri manuel şanzımanla; 1.5L Ti-VCT 123 HP benzinli motor ise 6-ileri manuel ya da otomatik şanzımanla satılacak. Dizel tarafında ise 120 HP’lik 1.5L EcoBlue motor 6-ileri manuel ya da 8-ileri otomatik şanzımanla sunuluyor.

TrendX donanımı benzinlide 135,000 TL’den, dizelde ise 151,000 TL’den başlayan yeni Focus, Titanium donanıma geçince ise fiyatlar benzinlide 151,000’den, dizelde de 167,000 TL’den başlıyor. En dolu ve sportif ST-Line ise benzinli motorla 169,000 TL, dizel motorla 186,500 TL karşılığında satın alınabilecek.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.