Spread the love

İLK SÜRÜŞ: PEUGEOT 208 GT 1.2 Puretech 130hp EAT8

YAZI: MUHİP TUNA METİ

Yılın otomobili sonunda Türkiye’de. Peugeot iddiasını her segmentte sürdürmeye kararlı.

Daha önce hangi B segmenti otomobili ilk gördüğümde bu kadar etkilenmiştim hatırlamıyorum. Yeni Peugeot 208, profilden, cepheden, çaprazdan, her açıdan harika gözüken bir otomobil var karşımda. İlk gözünüze çarpan aslan dişlere sahip LED gündüz farları oluyor. Ön farların içerisindeki üçlü aslan pençesi efektiyle birleşen gündüz farları hem iddialı hem dikkat çekici gözüküyorlar. Profilden bakıldığında C sütunun üstünde bulunan arma girintisi ve GT yazısı da eski 205’lere gönderme yapıyor. Arka stoplar kompakt ölçülere sahip olmasına rağmen markanın tasarım imzası olan aslan pençelerine sahipler. LED stoplar çok zevkli bir tasarıma sahip ve otomobilin arkasında mücevher gibi parlıyorlar. Yine klasik bir Peugeot tasarım imzası olarak iki stop arası siyah bir bant ile birbirine bağlanmış. 17 inç jantlarda ise görmeye pek alışık olmadığımız plastik kapaklar var. Bu kapaklar sayesinde jant kolları ince tutularak ağırlık azaltılmış, ancak jantın tasarımından da ödün verilmemiş.

İç mekanda aile birliği sağlanmış

208’in içine geçtiğimizde 2008’den alışık olduğumuz kokpit bizi karşılıyor. Gerçekten farklı tek bir öğe bile yok. i-cockpit küçük direksiyon simidinin üzerinde klasik yerinde. Ancak bu defa basık tavanlı 208’in sürüş pozisyonu daha aşağıda olduğu için, koltuğunu yükseltmeyi sevmeyenler gösterge panelini görmekte zorluk çekebilirler. 3 boyutlu i-cockpit gerçekten ilginç bir efekt katıyor, ancak Peugeot bu tasarımın potansiyelini tam olarak kullanamamış gibi hissettiriyor. Grafikler nispeten birbirine benzer ve ekran aynı anda fazla sayıda yol bilgisayarı verisi sunma konusunda problem yaşıyor. Kullanılan fontlar çok hoş olmasına rağmen küçük puntolar yaşlı ya da göz sorunu olan kullanıcıları biraz zorlayabilir. Multimedya sistemi PSA grubundan alıştığımız ana menüsüz sistem. Bunun yerine menüler fiziksel tuş olarak konsolda yer alıyor. Ekrana 3 parmağınızla dokunduğunuzda da bu tuşlara dokunmatik olarak ulaşabilseniz de, çoğu rakibin aynı anda hem çalan şarkıyı, hem navigasyonu hem de yol bilgisayarı bilgisi gösterdiği bölünmüş ekranlı ana menüleriyle karşılaştırdığınızda zayıf kalıyor. Ses sistemi ise standart bir sisteme göre oldukça iyi. Peugeot speakerların üstüne Focal yazsa inanırdık açıkçası. Yarı deri kaplı spor koltuklar çok iyi yanal desteklere sahip ve tasarımları da çok iyi. Kısaca 208 içerde zayıf noktalara sahip olsa da, genel puanlamada ortalama üstü bir performans gösteriyor.

1.2 litrelik 3 silindirli 130 beygirlik turbo motor, 8 ileri AISIN şanzıman ile beraber görev yapıyor. Bu motor şanzıman ikilisine artık iyice aşinayız ve oldukça beğendiğimiz bir ikili. Şehir içi dur kalk trafikte konforlu, performans istediğinizde ise mütevazi büyüklüğüne rağmen iyi iş çıkartıyor. Şehir dışı 100 km’de 5.5 litre ile şehir içi 7.5 litre arası bir tüketime sahip. Yıllık MTV’sinin de en düşük dilimde olduğunu düşünecek olursak, adeta Türkiye şartları için üretilmiş bir motor var karşımızda.

208’in süspansiyon ayarı ise tatlı sert dediğimiz bir noktada. Kardeşi Corsa’ya göre daha yumuşak ve konfor odaklı ayarlanmış olsa da, virajlarda çok fazla yatmıyor. Daha fazla sportiflik arayan Corsa’ya kayabilir ama bence bu segmentte mükemmel ayar bu.

208’in rakiplerinden net olarak ayrıştığı nokta ise, GT donanımda güvenlik sistemlerini standart olarak sunması. Çarpışma önleme, şeritte tutma, adaptif cruise control ve kör nokta uyarı gibi sistemler standart. Üstelik PSA bu sistemlerin başarılı çalıştığı markalardan biri. Çoğu marka vergi dilimini tutturmak ve fiyatta rekabetçi olmak için bu pahalı sistemleri getirmeyi tercih etmiyor.

208 gün sonunda iddialı tasarımı, zengin donanım seçeneği ve rekabetçi fiyatları ile başarılı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. 169.000 TL’den başlayan fiyatlar, 130 beygirlik otomatik vites GT donanımda 230.000 TL’yi bularak %50’lik ÖTV diliminde kalmayı başarıyor. Bu fiyat için Peugeot Türkiye’yi tebrik etmek lazım, merkezden çok iyi bir indirim almışlar. Çünkü sadece KDV’nin olduğu Almanya ve İngiltere pazarına baktığımızda 208’in Türkiye fiyatının çok daha üstünde satıldığını görüyoruz. 208 bu haliyle sadece yılın otomobili değil, aynı zamanda Türkiye için en iyi fiyat/performansa sahip otomobil olmaya aday.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.