Spread the love
TEST: MERCEDES-BSENZ C200d STATION / YAZI: MUHİP TUNA METİ

C serisi veda etmeden önce son defa konuğumuz. Zaman ne kadar hızlı geçiyor.

Kişisel bir yorum olacak ama, W205 kasa kodlu Mercedes C Serisi’nin tasarımı o kadar iyi ki, insan 7 yaşında olduğuna inanamıyor. 2018’deki makyajı bile oldukça minimal seviyede olan araç, bu ay üretimi bitmesine rağmen önümüzdeki yıllarda güncelliğini koruyacak ve iyi yaşlanacak ender modellerden biri. Yerini W206 kodlu kasaya bırakan model, gitmeden önce station versiyonu ile son defa konuğumuz.

Station araçlarla Türk kullanıcıların arası hiçbir zaman iyi olmadı. Yıllarca sedan gövde tipini tercih eden kitlenin, pratikliği arka planda tuttuğu teorisi ise artık geçerli değil. Çünkü yerden yükseltilmiş station diyebileceğimiz günümüz SUV’leri, sedanları yok etmeye başladı bile. Yani aslında insanlar stationların sunduğu pratikliği istiyorlarmış. Eğer aranızda bu pratikliğe, SUV’lerin hantallığı olmadan sahip olmak isteyen varsa, size harika bir önerim var. Mercedes-Benz C200d Station.

Ön kaputun altında Mercedes’in ürettiği belki de ülkemiz için en mantıklı motorlarından biri görev yapıyor. OM654 kodlu dizel motor 1.6 litrelik motordan 160 beygir güç ve 360 Nm tork üretiyor. 1.6 litrelik dizel motor için oldukça etkileyici olan bu değerler, 9 ileri otomatik şanzıman ile beraber otomobili 0’dan 100’e 8.5 saniyede çıkarıyor. Aracın yakıt tüketimi ise şehir içinde, 100 km’de 6.5-7lt arasında gezerken, şehir dışında kolaylıkla 5.5 litrelere kadar düşebiliyor. Sürekli olarak uzun yol yapanlar için oldukça ideal, ekonomik ve güçlü bir motor. Altınızda bir sporcu yok, ancak yüksek tork sayesinde güç istediğinizde sizi üzmeyecek bir uzun yol maratoncusu var. 66 litrelik yakıt deposu sayesinde tek depoyla 1000km’nin üzerinde yol yapmak zor değil.

AMG donanımına sahip aracın süspansiyonları alçaltılmış olmasına rağmen konfordan fazlaca ödün vermemiş. Kişisel olarak Adaptif Süspansiyon seçeneği ile konforu daha üst seviyede satın almayı tercih ederdim. Ancak bu haliyle de oldukça iyiler. Aracın konforuyla ilgili sorun 19 inçlik jantlar. 35 profile sahip lastiklerle beraber fazlasıyla sertler. C Serisi’ni 18 inç’ten daha büyük jantlarla tercih etmemek gerekiyor. Konforu negatif etkileyen jantların, kışın oluşan çukurlarda eğilmesi ve daha da kötüsü kırılması işten bile değil. Bir diğer konfor elementi olan izolasyon ise oldukça iyi seviyede. Çift camlar sayesinde rüzgar sesi minimize edilmiş. Motor sesi yok denecek kadar az. 255 tabana sahip kış lastikleri ise neredeyse duyulmuyor. İzolasyon konusunda C Serisi segmentinin son noktasında.

Aracın iç mekanı belki de yaşını en çok belli eden noktalardan biri. Mercedes’in yeni MBUX Multimedya sistemine sahip olmayan C Serisi, eski tekerlekli kontrolleri ile pek de kolay bir kullanıma sahip değil. Diğer taraftan ahşap görünümlü iç mekan detayları araca oldukça sofistike bir hava katıyor. Isıtmalı koltuklar rahat olsa da, soğutma seçeneğinin olmaması üzdü. Standart gelen Panaromik Sunroof iç mekan ferahlığını ciddi olarak arttırıyor. Opsiyon Burmeister ses sistemi ise paranızın karşılığını fazlasıyla veren bir kaliteye sahip. Bu opsiyonlarla beraber 760.000 TL’lik liste fiyatına sahip station C Serisi’ni, yeni kasanın gelmesiyle beraber ciddi indirimlerle bayilerde bulmanız mümkün. Sahip olduğu donanım ve kolay kolay eskimeyecek tasarımı ile rakiplerine karşı yeni C Serisi gelmeden ciddi bir fiyat/performans avantajına sahip olacak bu otomobili tercih etmemek için pek sebep bulamıyoruz.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.