Spread the love

Mercedes-Benz’in en çok satan modeli ve 2016 yılında W213 kodlu beşinci nesline geçiş yapmıştı. 2019’u C-Serisi ve A-Serisi’nin ardından üçüncü kapatan E-Serisi, dört model yılının ardından sonunda tazelendi.

YAZI: VOLKAN HASKÖY

Satışa sunulduğu 1946 yılından bu yana 14 milyon adedin üzerinde satan E-Serisi Sedan ve Estate, Mercedes-Benz tarihinin en yüksek satış adedine ulaşan modeli olarak öne çıkıyor. Yalın ve heyecan uyandıran yenilikçi tasarımı kadar kaliteli ve nitelikli iç mekânıyla da dikkatleri üzerine çeken 10. nesil E-Serisi, her alanda güncellenerek segmentinin referans noktası olma iddiasını taşıyor.

Makyajla birlikte E-Serisi’nin dış tasarımı ciddi bir değişime uğramış. Otomobilin yüzü C Serisi’nden ayırt edilsin diye ızgara öne çıkartılmış ve bazılarına biraz kaba gelebilecek iri farlar kullanılmış. Bu sayede otomobilin genişliği vurgulanmış ki ebatları daha rahat anlaşılsın. Arka tasarımda artık markanın coupe karoserli modellerinde kullandığını andıran ince yapılı uzunlamasına konumlu stop lambaları sunuluyor. Sonuçta E Serisi kimilerine şişirilmiş bir A Serisi Sedan gibi görünebilir ama aradaki boyut farkı çok belirgin olduğu için aslında E Serisi ihtiyaç duyduğu özgünlüğe de kavuşmuş.

İç mekandaki yenilikler görsellikten çok kullanışlılıkla ilgili. Merkezi ekran MBUX isimli arayüz ile donatılmış ve artık dokunmatik. Bu sayede eskinin 3 seçenekli ama çözümsüz kontrol karmaşasını yaşamak sadece C Serisi müşterilerine özgü bir etkinlik haline gelecek. Burmester surround ses sistemi, Yeni E-Serisi Sedan da yine harikalar yaratarak yoğun ve keyifli müzik dinlemenizi sağlıyor. Ayrıca trafik durumuna göre ayarlanan MULTIBEAM LED farlar hem güvenliğinizi hem de görüş mesafenizi arttırıyor.

1.6 litrelik 160 beygir güç ve 360 Nm tork üreten dizel ünite, 9G-TRONIC şanzıman ile ahenk içerisinde çalışıyor. Otomobilin 1660 kilogramlık ağırlığını hesaba katarak ivmelenmesinin tatmin edici olduğunu söylememiz gerek. Bu ağırlık seviyesi ve içten yanmalı motorun verilerini düşündüğünüz zaman tüketimin yüksek olacağını söylebilirsiniz ancak Yeni E-Serisi’nde test süresince şehir içerisi yoğun trafikte tüketimin 7 lt / 100 km seviyesinde otoban sürüşlerinde ise bu tüketimi 5 lt  / 100 km bandında görmek çok rahat.

Mercedes denilince akla ilk gelen konu tabi ki konfor Yeni E-Serisi de AMG donanım paketi olmasına rağmen şehir içindeki çukurlar ile otoban sürüşlerindeki rahatlığı ideal seviyede. Dizel ünitenin çalışma sesi dışarda durduğunuzda yüksek geliyor ancak kapınızı kapatıp yola çıktığınızda otomobilin içerisi bir kütüphaneye dönüyor. Zaten bir Mercedes’in sizi dış dünyadan koparmasını beklersiniz.

Günün sonunda Yeni E-Serisi bütün beklentilerinizi karşılayan şıklığın yanına sportifliği katan Premium segmentte dik duruşunu koruyacak bir otomobil olmuş.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.