Spread the love

YENİ SEAT IBIZA FR PAKET İLE GELEN LED FARLAR, SPOR JANTLAR, GÖZ DOLDURAN DONANIM VE EĞLENCELİ MOTOR ŞANZIMAN İKİLİSİ İLE SINIFININ EN YAKIŞIKLI VE İDDİALI MODELİ.

Sonunda Ibiza da VW grubunda MQB platformuna kavuşan modellerden biri oldu. Eski platformdan yenisine geçerken aks aralığı 60mm genişliği ise 87mm artarken, aracın toplam uzunluğu hemen hemen aynı kalarak 2mm kısalmış. Bu genişlik ve aks aralığı aracın konforunu olumlu yönde etkilerken, yol tutuşunun da geliştiğini söylemek gerekiyor. 1.0TSI 115BG’lik motorun 7 ileri şanzımanla uyumu çok iyi ve bu yakıt tüketimine de olumlu yansımış. Peki yeni Ibiza sadece iyi haberlerden mi oluşuyor?

Ibiza’yı ilk gördüğünüzde dikkatinizi çeken keskin ve temiz çizgilerden oluşan dış hatları oluyor. Üçgen LED farlar otomobile keskin ve sportif bir bakış kazandırmış. FR paket ile gelen 17 inç jantlar ise bu sportifliği perçinlemiş. Albenisi yüksek dış tasarımı bir kenara bakıp koltuğuna oturduğunuzda ise kullanımı kolay bir multimedya sistemi ve bunu başarılı bir şekilde destekleyen ses sistemi sizi karşılıyor. Kokpitin genelinde sınıfına uygun bir şekilde sert plastik kullanılsa da, kokpit tasarımı oldukça başarılı ve göze güzel gözüktüğü için rakiplerine göre çok daha iyi bir intiba bırakan bir iç mekanı var. Gösterge panelindeki yol bilgisayarı ise eleştirebileceğim en net nokta. 15 yıldır aynı yol bilgisayarı ekranını kullanan VW grubunun artık çözünürlüğü düşük ve grafikleri eskiyen bu ekrandan kurtulması gerekiyor. Bunun dışında iç mekan ferahlığı ve arka koltuk diz mesafesi gayet yeterli ancak yine de ister istemez keşke sunroof olsaydı diye iç geçiriyorsunuz.

Motor şanzıman ikilisine geçtiğimizde ise hiç beklemediğim bir uyum ile karşılaşıyorum. 3 silindirli 115 beygirlik turbo benzinli motor çok istekli bir şekilde devir çeviriyor. DSG ile çok uyumlu çalışan motor 1089kg’lık Ibiza’yı sıfırdan yüze 9.5 saniyede çıkarıyor. Ara hızlanmalarda da gayet canlı olan şanzıman motor ikilisi, test sürüşümüz esnasında 5.5-6lt/100km’lik yakıt tüketimi ile beni çok şaşırttı. Şehir dışı tüketimde bu değeri 5lt’nin altına düşürmek işten bile değil. Ibiza’ya haşarı yaramaz çocuk karakteri katan motor şanzıman ikilisinin aynı zamanda bu kadar ekonomik değerler yakalayabiliyor olması ise benzin fiyatlarını düşündüğümüzde keyfimizi ikiye katlıyor.

Yol tutuşu ve konfora geldiğimizde ise FR paketle beraber sunulan spor süspansiyonlara odaklanıyoruz. Yol tutuşu gayet başarılı olan Ibiza limitleri zorlamaya başladığınız noktada dengeli bir şekilde arkadan kayarak ne kadar keyifli olduğunu bir kez daha ispatlıyor. İstanbul şehir içinde bol olarak karşılaştığımız inşaat çukurlarında biraz sert bir karakteri olsa da, bu bozuklukları içeriye azaltarak alması spor ayarlı olduğunu düşündüğümüzde süspansiyonun karnesine artı olarak yazılıyor. Ancak konfora önem veren biriyseniz FR paket yerine Xcellence paket almanız sizin için çok daha iyi olur.

Sonuç olarak Ibiza rakipleri arasında en keyifli ve en ekonomik sürüşü, en iyi fiyat avantajı ile kullanıcılarına sunarak benim gözümde sınıfının en iyi modeli oluyor. Hedef kitlesi olan gençleri tasarımı ve donanımı ile doğru bir şekilde kendine çekmeyi başaran Ibiza çok detaya inmediğiniz sürece sizi rahatsız etmeyecek bir iki özelliği dışında B sınıfı için en doğru tercih olacağa benziyor.

Muhip Tuna Meti

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.