Spread the love

Son dönemde model çeşitliliğini arttıran Skoda, kompakt hatchback sınıfına Scala ile yeni bir soluk getirdi.

YAZI: VOLKAN HASKÖY

Skoda, Rapid modelini ürün gamından çıkarmasının ardından kompakt C sınıfına yepyeni bir rekabet getiren Scala modeli ile giriş yaptı. Volkswagen Grubu’nun esnek MQB platformunun SEAT Ibiza ve Volkswagen Polo’ya altyapı sağlayan A0 versiyonundan yükselen Scala, boyutları itibarıyla VW Golf ve SEAT Leon ile mücadele ediyor. Simply Clever çözümleri ve güçlü donanımlarıyla da son derece başarılı.

Çek otomobil üretici Skoda, size göre sektördeki en iyi otomobili yapmıyor olabilir ama kabul edelim ki otomobillerini akılcı çözümlere dayanarak hayata geçiriyorlar. Yeni Scala’da bu akılcı çözümlerden nasibini almış ve ön kapı içlerinde 1.5 litrelik pet şişe saklama gözü, taşınabilir çöp kutusu, orta konsol saklama ünitesi, reflektörlü yelek, orta konsol düzenleme aparatı, elektrikli katlanabilir çekme aparatı, sürücü kapısı arasında bulunan Skoda şemsiyesi, benzin deposu kapağı içinde yer alan buz kıracağı gibi pek çok akılcı ve hayat kolaylaştıran özellikler Yeni Scala ile birlikte geliyor.

Otomobilin pratikliğini bir kenara bırakıp içerisine geçtiğimizde ilk göze çarpan detay koltuklar oluyor. 1.0 litrelik mütevazı motor seçeneği olan bir otomobil için oldukça iddialı gözükseler de rahatlığı ve tasarımı ile otomobile olan sevginizi arttıran en büyük unsur. Multimedya sistemi ve ekranlar Volkswagen grubundan alışık olduğumuz, kullanması kolay, sade ve görevini eksiksiz yerine getiren ekipmanlar. MQB A0 platformunun kullanılması sayesinde Scala, mümkün olan en uzun aks aralığıyla birlikte içeride konforlu ve teknolojik bir alan sunuyor. 2.636 mm dingil mesafesine sahip aracın uzunluğu 4.362 mm, genişliği 1.793 mm ve yüksekliği ise 1.471 mm. Bu sayede arka yaşam alanında rahat bir yolculuk sizleri beklerken, 467 litrelik bagaj hacminin de keyfini çıkartabilirsiniz.

Otomobile ilk baktığınızda büyük jantları sebebiyle konforsuz bir yolcuğun sizi beklediğini düşünebilirsiniz ancak bu ön yargı yola koyulana kadar. 18 inçlik jant ve lastik kombinasyonuna rağmen Skoda mühendisleri otomobilin konforuna ciddi mesai harcamışlar ve emeklerinin karşılığını almışlar. Gerek şehir içerisindeki bozuk yollarda gerek otoban sürüşlerinde sizi yoldan soyutlayan, segmentinde yeterli bir izolasyon seviyesi sunan tam bir görev adamı.

Motor ve şanzıman ikilisine geldiğimizde ise 1.0 litrelik turbo beslemeli motoru ve 7 ileri çift kavramalı şanzımanı ile kombine edilmiş. 110 HP güç ve 200 Nm tork üretiyor. Otomobilin ebatları büyüse de ağırlığını arttırmadıklarından dolayı motor ve şanzıman ikilisi gayet tatminkar bir seviyede. Fabrika verisi, şehir içi 6.5 Litre/100 km, şehir dışı 4.3 Litre/100 km olarak belirtilen Skoda Scala ile test sürüşümüz boyunca şehir içerisinde 7.5 Litre/100km, otoban sürüşlerinde ise 6,5 Litre/100km’lik tüketim verisi elde ettik.

Skoda, yeni modelinde hedefini önceden belirleyip o doğrultuda adımlarını atarak tam bir görev adamı üretmiş. Kullanışlı, şık, teknolojik gereken tüm kutucukları doldurmuş ve bunların hepsini bir sadelik içerisinde yapmış. Tasarımı ve kendine has özellikleri ile segmentinin en iyi alternatifi olacak gibi.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.