Spread the love

Range Rover’ın kompakt SUV’u Evoque, ortaya çıktığı günden yaklaşık yedi buçuk sene sonra yeni nesliyle karşımızda. İngiliz markanın müşterilerine sunduğu en ulaşılabilir modelin önümüzdeki yıllarda Land Rover satışlarının üçte birinden fazlasına tekabül edeceği düşünülüyor. Yani diğer bir deyişle bu otomobil, JLR’ın hata yapma lüksünün olmadığı bir model.

Tümüyle yenilenen Evoque’u tasarlarken marka güncel modelin pek sevilen sporcu görünümünden vazgeçmemiş. Özellikle profilden bakıldığında otomobil orijinal versiyonu akla getiriyor; gövdenin temel şekli aynı kalmış. Detaylarda ise yeni modelin eskisiyle arasında büyük farkların olduğu göze çarpıyor.

Ön taraftaki ince farlar ve dar radyatör ızgarasının orta segment Velar’dan geldiği açıkça ortada. Benzeri bir durum arkada da bulunuyor; ince formlu stop lambaları sayesinde yeni otomobil tıpkı bir Velar gibi görünüyor. Arka tekerleğin devamındaki bölümün belirgin bir şekilde kısa olması ise küçük modele has az sayıda detaylardan.

Şaşırtıcı bir biçimde otomobilin platformu da eski modelin D8 mimarisinin modifiye edilmiş bir versiyonu. Bu sayede marka halihazırda kullanılan Ingenium dört silindirli benzinli ve dizel güç ünitelerini kullanmaya devam edebiliyor. Jaguar Land Rover modifiye edilen platformun “elektrifikasyon”a da uygun olduğunu belirtiyor. 2020 Evoque 48-voltluk elektriksel mimariye sahip yarı-hibrit bir versiyona sahip olacak. Yarı hibritten yaklaşık bir sene sonra ise otomobilin plug-in hibrit bir versiyonu tanıtılacak.

İlk etapta sunulacak Ingenium motorlardan 2.0 litrelik dizel ünitelerin gücü 148 HP ile 237 HP arasında değişirken, benzinli üniteler 237 HP ila 296 HP arasında güç sunacak. Manuel şanzıman tek bir dizel motorda sunulacak, diğer tüm motor varyasyonları gücünü tekerleklere ZF’in 9-ileri tork konvertörlüsüyle aktaracak.

Her ne kadar kompakt SUV’ları asfalt dışında pek göremesek de marka yeni Evoque’un off-road konusunda da yetenekli olması için elinden geleni yapmış. Yeni otomobil dört tekerlekten çekiş sistemine ve markanın yeni Active Driveline sistemine sahip. Ayrıca otomobil Terrain Response 2 donanımı sayesinde üzerinde gittiği zemini anlayabiliyor ve duruma göre sürüş modunu ayarlayabiliyor.

Sürücülere asfalt dışında yardımcı olacak bir başka sistem ise Ground View teknolojisi. Bu teknoloji konsolda üstte duran ekrana yansıttığı görüntüyle kaputu yok ederek sürücülerin otomobilin önünde ve altında ne olduğunu görmelerini sağlıyor.

İç mekanda ise yeni nesil Range Rover modellerinde olduğu gibi iki dokunmatik ekran konsolu domine ediyor. Üstteki ekran multimedya görevini üstlenirken alttaki ekran klima kontrollerini içeriyor. Ayrıca gösterge paneli de, çağın gerektirdiği şekilde, tamamen dijital. Yeni tip direksiyon simidinin de yer aldığı kabin, güncellenen platform sayesinde eski modele kıyasla daha geniş. Hem bagaj hacmi %10 kadar artıyor, hem de arka yolcular fazladan 20 mm’lik diz mesafesine sahip oluyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.