Spread the love

Türkiye Ralli Şampiyonası’nın son ayağı olan 38. Hitit Rallisi 19-20 Kasım tarihlerinde Antalya Kemer’de organize edildi… Dünya Ralli Şampiyonası’na ev sahipliği yapan eşsiz parkurda koşulan zorlu ralliyi Bonus Parkur Racing pilotları ilk 3 sırada tamamladı…

Kısa adı ANOK olan Ankara Otomobil Kulübü tarafından düzenlenen 38.Hitit Rallisi 19-20 Kasım tarihlerinde Antalya Kemer’de gerçekleştirildi. 2011 Türkiye Ralli Şampiyonası 7. ve son ayağı olan organizasyona 5 ekiple katılan Bonus Parkur Racing, ilk 3 dereceyi elde ederek sezonu müthiş bir başarı ile kapatmış oldu. Klasman dışı yarışan iki pilot Volkan Işık ve İtalyan Avrupa Şampiyonu Luca Rosetti’nin düellosunun galibi Volkan Işık olurken, Luca Rosetti ikinciliği elde etti. Her iki pilota organizatör kulüp ANOK tarafından özel ödüller verildi.

KAZAZ’DAN MUHETEŞEM SEZON FİNALİ

Türkiye Ralli Sınıf 3 Birinciliği’ni sezonun bitimine 2 yarış kala garantileyen Bonus Parkur Racing’in tecrübeli pilotu Ercan Kazaz, zorlu ralliyi Emire Cantürk’ün co-pilotluğunda genel klasman birincisi olarak tamamladı. 2002 yılında Anatolian Rally’de bu parkurda birinciliği elde eden Kazaz, Bursa’da çok yaklaştığı birinciliğe Antalya’da bu kez grup N bir otomobille ulaşmayı başardı. Başarılı co-pilot Emire Cantürk de kariyerinin ilk genel klasman birinciliğinin yanı sıra bir kez daha En İyi Bayan Co-Pilot ödülünün sahibi oldu.

Skoda Yüce Auto destekli Burak Çukurova-Ünal Tezel, Skoda Fabia S2000 ile mekanik problemler ve ayar sorunları ile boğuştuğu Kemer’den S2000 otomobillerin yer aldığı Sınıf 2’nin birincisi olarak ayrıldı. 2011 sezonunda Ege ve Bursa rallilerini kazanan Çukurova, Hitit Rallisi’nde genel klasman ikinciliğini kazanırken sezonu da Türkiye Ralli Şampiyonası ikincisi olarak noktaladı.

BURCU’DAN RALLİ TARİHİNDE BİR İLK

Türkiye Tanıtım Fonu, Türkiye Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Toto Teşkilatı, Goldenbay Turizm, Ansell, Red Bull, Sonax, Atlasjet, Yokohoma, Dexter ve Teknotel sponsorluğunda ülkemizi yurt dışında başarı ile temsil eden Burcu Çetinkaya, bu kez Özden Yılmaz ile ve Skoda Fabia S2000 direksiyonunda bir süre uzak kaldığı ülkemiz parkurlarına dönüş yaptı. Bonus Parkur Racing adına start alan olan Çetinkaya genel klasman üçüncüsü olarak kariyerinin en başarılı sonucunu elde etti. Aynı zamanda yarışın “Bayan Pilotlar Birincisi” olan Çetinkaya, sınıf 3’ü de ikinci sırada tamamladı. Burcu Çetinkaya, bu başarısı ile ulusal bir ralli genel klasmanında ilk 3’e giren ilk Türk bayan pilot olarak yine bir “ilk” e adını  yazdırdı…

Kariyerinde 4 şampiyonluk bulunan Bursalı pilot Ünal Şenbahar da, 2011 sezonundaki yedinci sınavında Pegasus Racing adına Fiat Abarth Punto S2000 direksiyonunda, Emir Şahin ile start aldı. 2008 yılında bu parkurda Dünya Ralli Şampiyonası Türkiye ayağında start alan Şenbahar, iki günlük bu zorlu mücadeleyi genel klasmanda dördüncü ve S2000 otomobillerden oluşan sınıf 2’de üçüncü sırada noktaladı.

DALFİDAN’DAN 7’DE 7 PODYUM

Yarışa Revar Oto ve Buttim Can Can Karting sponsorluğunda Ford Fiesta ST ile katılan Tezcan Dalfidan–Eda Özer ikilisi, takımı Neo Motorspor‘u Antalya’da zirveye taşıyan isim oldu. Bursalı ekip, yarışı Sınıf 8 Birincisi olarak tamamlarken, aynı zamanda İki Çeker klasmanında da ikinci sırada finişe ulaştı. İlk sezonlarında 7 rallide 5’i birincilik olmak üzere 7 podyum başarısı göstererek dikkat çeken Dalfidan-Özer ikilisi, sezonu Türkiye Sınıf 8 Birincisi ve Türkiye Ralli Bayan Co-Pilot Birincisi olarak tamamladıNeo Motorspor adına yarışan baba oğul ekip Furkan Atik–Haldun Atik Renault Clio Ragnotti ile yarışı Sınıf 8 ikincisi olarak tamamlarken, aynı zamanda Genç Sürücüler Birinciliği’ni elde etti.

HISTORIC’DE PARKUR ZİRVEDE

Türkiye’de historic rally kategorisinin gelişmesi için spora yeni otomobiller ve pilotlar kazandırmayı misyon edinen Parkur Historic adına start alan Yağmur Yaşar Bostancı-Berk Kocaman 1976 model Ford Escort MKII historic klasmanı ve kategori 2 birincisi olarak sezona nokta koydu. Historic klasmanında Haydar Güçlü-Durgut Berberoğlu BMW 2002 ile ikinciliği elde ederken Erdal Tokcan-Özlem Akgüç üçüncülüğün sahibi oldu.

 

38. HİTİT RALLİSİ GENEL KLASMANI

1 BONUS PARKUR RACING ERCAN KAZAZ EMİRE CANTÜRK MITSUBISHI EVO X 1:53:09.4
2 BONUS PARKUR RACING BURAK ÇUKUROVA ÜNAL TEZEL SKODA FABIA S2000 1:54:59.9
3 BONUS PARKUR RACING BURCU ÇETİNKAYA ÖZDEN YILMAZ SKODA FABIA S2000 1:58:14.9
4 PEGASUS RACING ÜNAL ŞENBAHAR EMİR ŞAHİN FIAT PUNTO S2000 1:58:51.8
5 HAKKI AĞAOĞLU HAKKI AĞAOĞLU HAKAN UÇUCU MITSUBISHI EVO IX 2:00:27.5
6 TOKSPORT MENDERES OKUR ARAS DİNÇER MITSUBISHI EVO IX 2:01:57.5
7 TEAM 47 HALİM ATEŞ EKREM AYDIN PEUGEOT 207 S2000 2:02:05.0
8 NEBİL ERBİL NEBİL ERBİL ONUR AHISKALI MITSUBISHI EVO VII 2:02:06.7
9 SABRİ ÜNVER SABRİ ÜNVER UFUK ULUOCAK SUBARU IMPREZA STI 2:07:21.8
10 MEHMET PINARBAŞI MEHMET PINARBAŞI BORA YEĞİN FIAT PUNTO R3D 2:08:45.5

 

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.