Spread the love

Nissan Türkiye, SUV segmentinin lideri Qashqai modelinin otomatik vites versiyonunu tanıttı. Tüketicilerin araç kullanım tercihlerini değiştiren Qashqai’nin otomatik vites versiyonu Şubat’ta Türkiye’de satışa sunulacak. Farklı segment kullanıcılarının tercih ettiği Qashqai birçok yeni özellikle dikkat çekiyor. Düşük motor hacmi, yüzde 37 ile düşük ÖTV avantajı, düşük yakıt tüketimi, sarsıntısız otomatik vites geçişleri ve sessiz iç kabin bu özellikler arasında. Aracın anahtar teslim satış fiyatını 61.469 TL olarak açıklayan Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın, Qashqai Çevresel Görüş Sistemi’nin Haziran ayında entegre olacağını, 1.6 dizel Qashqai’nin ise Eylül ayında Türkiye yollarına çıkacağını söyledi.

Sektör daralacak!

Nissan, 2011 yılı değerlendirmesini ve 2012 hedeflerini de açıkladı. 2011 yılında satışlarını 20 bin 319 adetle, geçen yıla göre yüzde 53 artıran Nissan Türkiye’nin otomotiv pazar payı 2010’a göre yüzde 35 artarak, yüzde 2,4 seviyesine ulaştı. 2012 hedefi ise toplam pazar payını yüzde 3’ün üzerine çıkarmak.

Nissan, 2011’de A segmenti dışındaki tüm segmentlerin ilk beş sıralamasında 2 farklı modelle yer alan tek marka oldu. 3 yıldır segmentindeki liderliği bırakmayan Qashqai, standart ve +2 versiyonu ile yüzde 25’lik büyüme göstererek 9 bin 406 adetlik satışla yüzde 15,6’lık pazar payına sahip oldu. Juke, 5 bin 276’lık satış adedi ile yüzde 8,8’lik pazar payına sahip olurken, segmentinin en çok tercih edilen modelleri arasına girdi. Micra ise 3 bin 137 adetlik satışla yüzde 2,51’lik pazar payına ulaştı.

Nissan Türkiye, gösterdiği yüzde 53’lük büyümeyle Nissan’ın Avrupa genelindeki büyüme ortalamasının iki katını aştı ve Nissan’ın Avrupa’daki en büyük yedinci pazarı konumuna geldi. Avrupa’da da satışlarını yüzde 25 artıran Nissan Türkiye’nin pazar payı yüzde 3.7’ye ulaştı.

Nissan’ın önümüzdeki yıl için bir hedefi de Türkiye’deki araç parkını üç katına çıkarmak. Nissan’ın 2012 beklentileri ise sektörde bir daralma olacağı yönünde. Toplam pazar beklentisi 720 bin ile 750 bin arasında olan Nissan buna karşılık 2012’de 22 bin civarında satış gerçekleştirerek toplam pazar payını yüzde 3’ün üzerine çıkarmayı planlıyor. Sancaktaroğlu, Nissan CEO’su Carlos Ghosn’un Çin pazarında küçülme, buna karşılık Amerika pazarında ise yüzde 5 ile 8 arasında bir talep artışı beklediğini de aktardı.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.