Spread the love

Geçtiğimiz yıl satışa çıkan Opel Corsa, PSA grubunun Alman markaya “Fransız Öpücüğü” olarak yorumlanmıştı. Art arda gelen sıkıcı jenerasyonlardan sonra sonunda kendini bulan Corsa için bu tabiri kullandıysak eğer, yeni Mokka için Opel’e verilen hayat öpücüğü diyebiliriz. Önceki neslinde General Motors’un ortak parça platformunu kullanan ve Amerika’da Buick olarak satılan Mokka, sıradan bir Amerikan SUV’sinden daha fazlası değildi. Yeni Mokka ise kendi segmentini yaratacak kadar özgün.

YAZI: MUHİP TUNA METİ

Mokka, Opel’in birçok yeni tasarım imzasının ilk defa uygulandığı modeli olma özelliğini taşıyor. Bundan sonraki bütün Opel modellerinde görmeyi beklediğimiz “Opel Vizor” ön ızgara, otomobili gördüğümüzde göze çarpan ilk detay. Opel’in alışıldık şimşek formlu logosunun yeni hali de Mokka’da yerini almış. Arka tarafta ise “Mokka” model adı bagaj kapağının ortasına, oldukça sade ve teknik tasarıma sahip bir font ile yazılmış. Mokka’nın tasarımı Opel’in uzun süredir kullandığı L formlu LED farlara sahip. Yüksek motor kaputu içeriden bile gözüküyor. Kaputu göremediğiniz modern otomobillerle karşılaştığınızda aracı kullanırken bu detay oldukça ilginç geliyor. Motor kaputu detayı eski Opel Manta’yı hatırlatıyor. Mokka dış tasarımıyla net bir şekilde trafikteki herhangi bir araçtan net farklılaşacak bir otomobil.

Yerinde dijitalleşme

Aracın içine geçtiğimizde ise Opel’in “Pure Panel” ismini verdiği kokpit tasarımı sürücü koltuğunu sarıyor. Elektronik göstergelerin yaygınlaşmasıyla beraber kullanıcıların menüler içerisinde kaybolduğunu fark eden Opel, diğer markalardan farklı olarak, alışıldık grafikler ve sade bir arayüz kullanarak kullanım kolaylığını arttırmayı amaçlamış. Sistem “Pure Panel” ismini gerçekten hak ediyor. Multimedya sisteminin kullanımı kolay, CarPlay standart, klima kumandaları Stellantis grubunun diğer markalarından farklı olarak dokunmatik ekranda değil. Fiziksel düğmelere sahip klima kumandaları bizim de tercihimiz. Gösterge paneli ise siyah bir arka plana sahip olduğu için gözü yormuyor ve alışıldık analog grafik seçeneği sunduğu için kullanması kolay.

Tek motor seçeneği

Mokka, Türkiye’ye sadece 1.2 litrelik turbo benzinli, 3 silindirli 130 beygirlik motor ve 8 ileri otomatik şanzıman ile geliyor. Sene sonuna kadar ise elektrikli modelin de satışa sunulması bekleniyor. 1.2 litrelik motor ve otomatik şanzıman ikilisini o kadar çok farklı araçta kullandık ki, kendi arabamız kadar hakimiz. Oldukça canlı karaktere sahip motor, aynı zamanda sunduğu performansa göre tutumlu sayılır. Dur/kalk trafikte motor şanzıman uyumu ise iyi ve konforlu. Şehir içi yoğun trafikte 10 litrelik tüketimin üzerine çıkmanız zor. Şehir dışında ise yaklaşık 7.5 litrelik bir tüketime sahip. Ancak normal günlük kullanımda 8.5 litrelerde dolaşacağınızı söyleyebilirim. 1220 kilogramlık bir araç için fazla gibi gözükse de, yerden yüksek ve geniş kesite sahip bu araç için, 215/55 R18’lik lastikleri de düşündüğümüzde normalleşiyor.
Mokka’nın yol konforu ise bizi şaşırttı. Virajlarda oldukça dengeli ve dirayetli karaktere sahip Mokka’nın bu yüzden şehir içindeki bozukluklarda bir tık sert olmasından korkuyordum. Stellantis grubun markaları içerisinde de süspansiyon konforu konumlandırması, en yumuşağı Citroen, en dengelisi Peugeot ve en sportifi Opel şeklinde yapılmaya başlamıştı.

Ancak Mokka’nın şehir içi konforu kardeşi Corsa’ya göre çok daha iyi ve biraz daha Peugeot modellerini andırıyor. Bu dengeli ayar Mokka için büyük bir artı. Çoğu müşterisinin bu aracı şehir içinde kullanacağı düşünüldüğünde Opel doğru bir tercihte bulunmuş.
Pratiklik olarak Mokka fena değil. Kullanıcısına devasa bir bagaj sunmasa da, arka koltuktaki diz baş mesafesi rahatlığı, önceliğin yolcular olduğunu gösteriyor. Eğer bol eşyalı uzun yolculuklar önceliğiniz ise Mokka sizi biraz zorlayabilir. Ancak sürekli arkadaşlarınızla günübirlik geziyorsanız Mokka ideal. 350.000 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Mokka, Ultimate donanımı ile 400.000 TL’yi buluyor. Rakipleri ile karşılaştırıldığında rekabetçi fiyata sahip Mokka’nın başarılı olacağına dair şüphemiz yok.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.