Spread the love

Bugünlerde TV reklamlarında, VW’nin bir reklamı dönüyor. İki kişi bir Golf bakıyor ve biri Golf’un içinde konuşmaya başlıyor. Dışarıdaki kapıyı kapatınca içeridekinin sesi gelmiyor. Kapı sesine olan hassasiyetini gösteriyor dışarıdaki. Bir taşla iki kuş! Güzel reklam, ne diyeyim…

Otomobil alacak kişi için kapı sesi gerçekten önemlidir. Çocukken babam ile otomobil pazarlarına giderdik. Babam genel bir bakıştan sonra almayı düşündüğü otomobilin kapısını açıp kapardı. Bütün kapılara bakardı. Dudak buruşturup bu olmaz derdi ve vazgeçerdi. Bende delirirdim. “Yav cillop gibi, neyini beğenmiyor bu otomobilin” derdim. Sorduğumda “kapılarındaki ses hoşuma gitmedi” derdi. Hep “ne alaka?” demişimdir. Yıllar geçti. Zaman değişti ama bu kapı sesi olayı hiç değişmedi. Bugün hala reklamlarda görüyorsak bir doğrusu varmış. Zaten bende artık babam gibi olmuştum. Bir otomobil alacaksam ya da bakıyorsam kapı sesine bakıyorum… Kalite, kapı sesinden geçer der bazıları. Kalite demişken spotta da dediğim gibi herkesin otomobil alma kriterlerinde farklılıklar vardır. Özellikle bayanlarda çok farklı istekler mevcuttur. Erkeklerde ise durum biraz farklı. Tabii ki görüntünün, yani tasarımın önemi büyük ama ‘kalite’ en önemli unsur.

Volkswagen markası, bu konuda fazlasıyla güvenilir bir marka. Bunu kime sorsanız aynı görüşü savunur. Hoş servis ücretleri konusunda sıkça kötü yorumlar alıyorum. Servis hizmetinden ziyade ‘ücretleri’. Ama konumuz bu değil tabii. Volkswagen ailesinin amiral gemisi olan Passat modeli. Orta sınıfta listeleri alt üst eden bir modelden bahsediyoruz. Hem dört dörtlük bir aile otomobili hem de çoğu iş adamının makam aracı olarak tercihi olan bir model Passat. Bu arada öyle abartılı hiçbir şeyi yok. Yani süslü tuşlar ya da ekstra özellikler yok.

Karizmatik tasarım

Passat, tasarım konusunda kendinden emin. Ön bölümde keskin bakışlı bir hali var. Farların kenarlarındaki LED’ler şık. 4 basamaklı ızgarasının ortasındaki büyük VW logosunun birlikteliği ve farlar ile uyumu, bana pis pis gülen bir ifadeyi anımsatıyor. Arka bölüm ise sadeliğini koruyor. İç mekanda ise büyük özellikler yok. Her ne kadar test konuğumuzdaki dokunmatik ekranı olsa da bunun donanım ile alakalı olduğunu söylemeliyim. Yani üst donanım bir Yeti ile aynı diyebiliriz. Müzik sistemi kaliteli, koltuklar rahat ve çok fazla şatavata girmemiş. Gerek duymamış. Gerekli mi peki? Tercih meselesi; satış rakamlarına bakılırsa, konunun bununla alakası olmadığını görürüz. 4.769 mm’luk uzunluğu çok cömert sayılmaz. Fakat iç mekanda daha fazla bir cömertlik aramıyorsunuz. Özellikle arka koltuklarda konforlu bir seyir imkanı mevcut. Bagaj hacmi 565 litre. Fakat tasarım itibari ile yüksek bagaj eşiği yükleme konusunda biraz sıkıntı çıkarabiliyor. Passat’ın makyajdan sonra o ‘ağır abi’ duruşundan daha naif bir hal aldığını düşünüyorum. Örneğin makyajdan önce Jetta ile Passat’ı birbirinden ayıran tasarım özellikleri vardı. Ama bugün baktığım zaman Jetta ile Passat aynı dili konuşuyor. Çok ama çok büyük bir tasarım farkı göremiyorum. Bu, bana göre iyi bir şey. Daha düşük fiyata Jetta’yı alabiliyorsunuz. Passat’a üzülmeden.

Kalite ve ekonomi bir arada

Makyajdan sonra sürüş karakterinde değişiklikler olduğu kesin. Hani hep deriz ya ‘yağ gibi akıyor yolda’, evet bu tabiri Passat ile otobanda giderken kullanabilirsiniz. Direksiyon hassaslığı artırılmış ve uzun yol kullanımlarında bu da sizi yormamak adına artı bir değer. Ama sokak aralarında sert süspansiyonun dezavantajlarına maruz kalabilirsiniz. Darbeleri çok net hissediyorsunuz. Özellikle tümseklerden geçerken hızınızı düşürmeniz gerekiyor. Test konuğumuzda 1.6 litrelik dizel motor mevcut. 105 HP güç üreten bu motorun torku ise 250 Nm. Düşük viteslerde biraz fazla bağırıp ağır kalsa da 2. vitesten sonra kendini buluyor. Passat ile yakıt istasyonuna girmeden 1.000 km’nin üzerinde yol yapabilirsiniz. 70 litrelik yakıt deposu bunun için yapılmış gibi. Şehir içi trafiğinde 800 km’yi görmek mümkün. Biraz deliyseniz ve iddialı olmayı seviyorsanız uzun yolda 1250 km’yi görebilirsiniz. 0-100 km hızlanması 12,2 saniye. Büyük beklentilerde olmamak lazım performans konusunda… Maksimum hızı 195 km/s. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 4,3 lt/100 km. Yine fabrika verilerine göre şehirdışı yakıt tüketimi 3,8 lt/100 km. Sadeliği seviyorsanız, gereksiz tuşlar ve gereksiz atraksiyon istemiyorsanız bu otomobili 68.300 TL’ye satın alabilirsiniz. Fiyatı fazla gelebilir. Ama kaliteden ödün vermek istemiyorsanız, bu fiyata fazla itiraz etmeyeceksiniz…

 

 

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.