Spread the love

Mercedes-Benz, üçüncü nesil Sprinter’ın dört tekerlekten çekişli versiyonunu duyurdu. Marka panelvan modelinin en çetin koşullarda bile yoluna devam edebileceğini vurguluyor.

Sprinter’ın 4×4 modelinin standart modellerden en önemli farkı tabii ki kolayca görülebilen yüksekliği. Ön aksta 155 arka aksta ise 135 milimetre yerden yükselen Sprinter bu sayede 26 derecelik yaklaşma, 25 derecelik uzaklaşma ve 23 derecelik karın açısı değerlerine sahip oluyor.

Tabii ki bu değerler gerçek bir off-road aracı kadar etkileyici değil, ancak bunun büyük kasa bir panel van olduğunu düşündüğünüzde değerler etkileyici görünmeye başlıyor. Alman üretici motor seçeneğine bağlı olarak Sprinter 4×4’ün standart modellere kıyasla yokuş tırmanma performansının yüzde 20 iyileştirildiğini belirtiyor. Üstelik dört tekerlekten çekiş sistemi ve yeni süspansiyonların otomobile kattığı ekstra ağırlık 140 kiloyu geçmiyor ve Sprinter’ın yükleme kapasitesi 4×4 modellerde değişikliğe uğramıyor.

Sprinter 4×4’ün en çarpıcı özelliği ise seçilebilir dört tekerlekten çekiş sistemi. 10 km/s’lik sürate kadar orta konsoldaki bir düğmeden devreye alınabilen çekiş sistemi, normal sürüş şartlarında torku akslar arasında 35:65 oranında dağıtıyor.

Dört çeker Sprinter’ın adaptif ESP sistemi de AWD sistemine göre kalibre edilmiş. Sistem, patinaja kalan tekerleklere fren uygulayarak üç adet kilitli diferansiyelin etkisini simüle eden 4ETS çekiş kontrol sistemiyle birlikte çalışıyor.

Müşterilere ayrıca şanzıman oranını yüzde 42 düşürerek çekiş gücünü arttıran arazi vitesi opsiyonu da sunuluyor.

Mercedes-Benz Sprinter 4×4 Avrupa’da siparişe açıldı ve Almanya için başlangıç fiyatı 46 bin Euro olarak belirlendi.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.