Sürüş keyfi ve ulaşılabilirliğiyle ünlenen MX-5 2019 yılı ve şimdilik sadece Japon pazarı için için bir takım değişikliklere uğradı.

2.0 litrelik SKYACTIV-G motora yapılan geliştirmeler, roadster’a yapılan güncellemelerin en önemlisi. Mazda Japonya’nın yayınladığı basın bülteninde motorda yapılan iyileştirmelerin, güç artışının yanında hafiflik de sağladığı belirtiliyor. Yapılan iyileştirmeler yeni silindir kapakları, pistonlar, piston kolları ve geliştirilen hava emiş sisteminden oluşuyor.

Kimilerine göre biraz yetersiz kalan eski motorun 160 HP’lik gücü, yapılan iyileştirmelerle 180 HP’ye, torku da 200’den 205 Nm’ye çıkarılıyor. Torktaki 5 Nm’lik artık rakamsal olarak küçük görünebilir, ancak üretilen tork yeni motorda devir bandına daha verimli bir şekilde yayılarak daha kullanılabilir bir şekilde sunuluyor. Yeni SKYACTIV-G ayrıca artık 6,800 yerine 7,500 devir çevirebiliyor ve markanın iddiasına göre eski versiyona göre daha ekonomik ve çevreci.

1.5 litrelik ünite de bazı değişikliklere uğramış. Küçük kardeş artık 2.0’lık motor için geliştirilen yanma teknolojisini bünyesinde barındırıyor ve güç değerlerinde kaydadeğer bir değişiklik olmasa da marka 1.5’lik ünitenin de eskiye kıyasla daha verimli, çevreci ve ekonomik olduğunu belirtiyor.

Direksiyon kolonu artık derinlik ayarlı!

Motorların yanı sıra otomobilde yapılan güncellemelerden bazıları şunlar: Direksyon simidi artık derinlik ayarına sahip, TFT bilgi ve eğlence ekranı elden geçirilmiş, siyah metalik detaylı 16 inçlik jantlar sunulmaya başlanmış ve kahverengi kumaş tavan ile deri döşeme seçenekleri opsiyon listesine eklenmiş. Kozmetik değişikliklerin yanında geliştirilmiş şehir içi fren asistanı ve şerit takip sistemi de donanıma ekleniyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir