Spread the love

Marka tarafından özellikle B segmenti için geliştirilen Peugeot 301, uluslararası pazarda statü sembolü kompakt sedan arayan müşterilerine hitap ediyor. Kısa süre sonra model elden geçirilerek makyajlı Peugeot 301 olarak karşımıza çıktı.

PEUGEOT 301 LANSE EDİLDİĞİ 2012 YILINDAN BU YANA 360.000 ADET SATTI. SÖZ KONUSU SATIŞ BAŞARISI GENİŞ VE FERAH YAŞAM ALANI, GENİŞ BAGAJ HACMİ VE ÇEKİCİ TASARIM GİBİ NİTELIKLERE DAYANIYOR. MODEL GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE MAKYAJLI HALİYLE TÜRKİYE’DE SATIŞA SUNULDU.

 

Markanın en güncel tasarımını bünyesinde barındıran çizgiler, gövde yüzeylerini şekillendirmiş. Yeni Peugeot 301, güçlü ve dayanıklı bir görünüm, geniş yaşam alanı ve dinamik sürüş özellikleriyle öne çıkıyor. Markanın yeni modellerinde olduğu gibi yeni Peugeot 301’in burun tasarımını da büyük ‘Aslan’ logosuna ev sahipliği yapan dik konumlu ön ızgara ve dinamik tasarımlı ön tampon eşlik ediyor. Farlar gövdeyle aynı düzeyde tasarlanırken ön ızgara tarafından vurgulanıyor ve geniş hava girişlerine sahip dinamik tasarımlı ön tampon tarafından altı çiziliyor. Bütün bu yapı markanın imzası niteliğinde olan LED gündüz farları, sis farları ve tampondaki geniş hava girişlerini ön plana çıkartıyor.

 

Düzgün çizgileriyle yalın, ancak bir o kadar da dinamik bir tasarıma sahip olan motor kaputu aerodinamik açıdan optimize edilen bombeli ön camla bütünleşiyor. Ön farlardan başlayan omuz çizgisi geniş bir yaşam alanının temel anahtarı olan 2,65 metre uzunluğundaki dingil mesafesi ve 16 inçlik çift renkli yeni alaşımlı jantları saran şişkin arka çamurlukların üst kenarı boyunca uzanıyor ve arkaya doğru güçlenerek devam ediyor. Arkaya doğru eğim alan tavan, tasarımı tamamlayan arka cam ve bagaj kapağıyla bütünlük sağlıyor. Bagaj kapağının altında ise 640 litrelik geniş bir bagaj hacmi gizleniyor.

 

Geniş bir açıyla açılan kapılar, modern tasarımlı bir yaşam alanına erişim sağlıyor. Çekici bir ön konsol tarafından domine edilen yaşam alanı, rahat ve konforlu bir yolculuk vaat ediyor. Sürücü, ergonomik koltuğuna otururken yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi ve koltuğu ile ideal sürüş pozisyonunu ayarlayabiliyor. Sürüş esnasında ise gözünü yoldan ayırmadan sol eliyle hız sınırlayıcı/hız sabitleme sistemini ve sağ eliyle müzik sistemini kumanda edebiliyor. Gösterge panelindeki bilgi ekranı ise sürücüye ihtiyacı olan bilgileri aktarıyor. Orta konsolun en üstünde gümüş bir çerçeveyle vurgulanan 7 inç büyüklüğündeki kapasitif dokunmatik ekran yer alıyor. Yeni nesil ünite Tom Tom navigasyon ve geri görüş kamerası için ara yüz olarak görev yapıyor. Merkezi ekranın altında klima sisteminin kumanda paneli yer bulurken elektrik kumandalı camların düğmeleri ise vites konsolunun sol ve sağ yanında konumlandırılıyor.

 

1.6 litre benzinli artık yok

 

Makyajlı Peugeot 301’de, benzinli cephesinde, beş vitesli manuel şanzımanla kombine edilen 1.2L PureTech 82 HP motor yer alıyor. 1.6 litrelik benzinli motor makyajla birlikte artık kullanılmayacak. Dizel cephesinde ise, beş vitesli manuel şanzımanla kombine edilen 1.6L HDi 92 HP motor devreye giriyor. PSA Grubu tarafından tasarlanan 1.2L PureTech 82 HP, litre başına 68 HP güç üretimiyle sürüş keyfi ve yakıt ekonomisini aynı potada eritirken, benzer güçteki dört silindirli bir motorla kıyaslandığında 21 kg daha hafif bir yapı sunuyor ve yüzde 25 yakıt ekonomisi sağlıyor. Direkt enjeksiyonlu motor, Euro 6 emisyon standartlarını yerine getirirken, 5.750 d/d’da 82 HP (60kW) güç ve 2.750 d/d’da 118 Nm tork üretiyor. Ayrıca 1.2L PureTech 82 HP versiyonu, 110 gr/km CO2 emisyon değeriyle çevreci bir yapı sergiliyor.

 

Yeni Peugeot 301 özellikle Türkiye’deki müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde yerine getirmek üzere tasarlandı. Yeni Peugeot 301 kötü yol şartlarında olduğu kadar sıcak, soğuk ve nemli iklimlerde de benzersiz bir sürüş deneyimi sunacak şekilde geliştirildi. Kötü yol şartlarında alt kaplamayla motor koruma altına alınırken çift fitilli yalıtım sayesinde yaşam alanı nem ve kötü kokulara karşı izole ediliyor. Farklı coğrafyalarda da en etkin performansı sunmak üzere tasarlanan üç kademeli klima sistemi yüksek verimlilik seviyesi sunarken kabin içi klima performansını arttırmak üzere arka koltuk bölgesinde havalandırma ızgaraları yer alıyor. Yeni Peugeot 301’de donanım seviyesine bağlı olarak manuel veya dijital klima alternatifleri sunuluyor.

 

İspanya’daki Vigo fabrikasında üretilen ve PSA Grubunun en gelişmiş üretim standartlarından yararlanan Yeni Peugeot 301, 58.900 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.

 

Ne Kadar Mantıklı? – Alper GÜLER

 

Makyaj, Peugeot 301’e yaramış. Bu farkı makyajsız versiyon ile 15 Bin Km yol yaptığım uzun dönem test notlarıma bakarak çok rahat bir şekilde söyleyebiliyor. İlk detay çift fitilli kapılar. Bu sayede model ses yalıtımı konusunda bir adım daha ileri gitmiş. Ayrıca kapıları kapatırken gelen o tok ses birçok kullanıcıyı mest edebilir. Ayrıca yeni olarak sunulan motor alt kaplaması zorlu koşullarda size güvenli şekilde bu bölüme zarar vermeden yol almanızı sağlıyor. Süspansiyon sistemi konforlu bir yapı sunuyor. Ancak zemin fazla bozulunca, limitte kullanımlarda fazla sesli çalışabiliyor. İç mekanda sunulan ekran başarılı. Geri görüş kamerası işleri fazlasıyla kolaylaştırıyor. Fakat cam açma kapama düğmelerinin özellikle ön bölümde hala vitesin önünde olması yine eleştiri oklarını modelin üzerine yöneltiyor. Marka yetkilileri %80 oranında filo satışının olduğunu belirtirken 58.900 TL’den başlayan fiyat oldukça cazip geliyor. Bu durum binek payı arttırır mı şimdilik bilinmiyor. Ancak modelin sunduğu avantajlar sinyalleri olumlu yöne çekiyor. Modeli dizel manuel ve tam dolu donanım ile 74.900 TL’den satışa sunmuşlar. Sunduğu avantajlar ve rakip değerlendirmeleri onu tercih listesinde üst sıralara taşıyacak gibi görünüyor.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.