Spread the love

5Ford, Tourneo Connect ile adını duyurduğu ‘Hafif Ticari’ sınıfına yerli bir kardeş getirdi. Tourneo Courier!

Hafif ticari araçlar ülkemizde ticari sınıf dışında MPV’lerin de yerini almış durumda. Bunu gören markalar artık otomobile daha yakın hafif ticari araçlar üretmeye başladılar. Ford ise bu görevi Otosan mühendislerine devretti ve ortaya Tourneo Courier çıktı.

Rakiplerinden daha büyük olması ve iç mekanda Ford’un otomobillerine benzer yapısıyla dikkat çeken Tourneo Courier, çocukların bile rahatlıkla eşya koyabileceği eşiksiz bagajıyla ticari olmanın üstünlüğünü sunuyor. Konforlu yapısı bakımından MPV sınıfına göz kırparken rakiplerinin de bir adım önüne geçmeyi başarıyor. Yarı bağımsız arka süspansiyonlar konfor odaklı ayarlanmış ama bu sizi korkutmasın, 568 kilogramlık istihap haddiyle ticari olduğunu unutmuyor. Direksiyonun başına geçtiğinizde bir ticariden çok otomobil hissi veren bir araçla karşılaşıyoruz. Tepkileri bir ticari için çok iyi olan direksiyonun bu histe etkisi büyük. Uzun tutulan vites aralıklarıyla da sıkışık trafikte sürekli vites değiştirme derdinden kurtarıyor.

Yol bilgisayarı çok renksiz!

Bunca güzel tarafın yanında can sıkan bir detay yok mu? Ne yazık ki var. İç mekândaki renksiz ve küçücük ekran neden biraz daha büyük ve _M3A9108arenkli değil ki diye soruyoruz? Radyo üzerinde ne yaptığınızı anlamak için ekrana da bakmanız gerekiyor ki bu işin en zor kısmı. Bir de üzerinde çok sayıda tuş bulunan müzik sistemine yola çıkmadan bir göz gezdirseniz sizin için daha iyi olur. Ses sistemi ise ticari bir araç için şaşırtıcı derecede iyi. Eşya gözü bakımından size her türlü cömertliği sağlayan Tourneo Courier, koltuk altındaki ceplerle ufak tefek eşyalarınızı saklamaya yardımcı oluyor. İç mekânı Fiesta ile nerdeyse aynı olan Tourneo Courier ticari olduğunu sert ama dayanıklı malzemesi ile belli ederken, arka koltuğa geçtiğinizde sizi büyük bir rahatlık karşılıyor. Koltuk arkasındaki sehpalar arkadaki yolcular için büyük bir rahatlık sağlarken, sürgülü kapılar iniş binişi kolaylaştırıyor. Katlanan arka koltuklarsa size daha büyük bir yükleme alanı sunuyor. Eğer 2. sıra koltukları katlarsanız bagaj hacmi 1.656 litreye kadar çıkıyor. Katlamazsanız 708 litrelik bir bagaj hacmi emrinize amade.

1.6 TDCi motor, Start-Stop sistemi ile daha ekonomik

1.6 TDCi motorla birlikte standart olarak sunulan Start-Stop sistemi, uzun ışıklarda ve sıkışık trafikte daha az yakıt yakmanıza neden oluyor. Test sırasında 5.2 lt/100 km tüketimine sahip olan Courier, daha sakin trafikte kullanıldığında ise 3.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimine kolaylıkla ulaşabilir. ESP sisteminin standart olarak sunulduğu Tourneo Courier, 4157 mm uzunluğa, 2060 mm genişliğe ve 1726 mm yüksekliğe sahip. Sunduğu donanımlar, konfor ve sürüş zevki ile rakiplerine fark atan Tourneo Courier,  giriş fiyatı olan 42.315 TL rakiplerine soğuk terler döktürüyor. En pahalı modeli Titanıum Plus ise 50.135 TL’lik fiyatını sunduğu donanım ile hak ediyor.

 Yazar: Çağatay Uğur        Fotoğraflar: Gökhan Polat 

 

Teknik Özellikler

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP Journey Titanium Plus

Motor hacmi: 1560 cc

Maksimum güç: 95 HP – 3800 d/d

Maksimum Tork: 215 Nm – 1750 d/d

Ortalama yakıt tüketimi: 3.8 lt/100 km

Şanzıman: 5 ileri Manuel

Boş ağırlık: 1.280 kg

Bagaj hacmi: 708-1.656 litre

Fiyatı: 50.135 TL

 

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.