Spread the love

Karnaval deyince, akla hemen Rio gelir değil mi? Bu konuda haklısınız. Kia’nın değişimi de karnaval tadında. Rio, en büyük yıldız adayı…

Tasarım, tasarım, tasarım… Kia bu işi çözdü. Tasarım konusunda artık neler yapabildiğini gösterdi. Bir model ile değil, tüm modelleri ile bu algıyı değiştirmeyi başardı. Sorento, Cee’d, Picanto derken Rio da bu değişim rüzgarından en güzel haliyle nasibini almış. Tiger Nose yani kaplan burnu teması, göze hemen çarpıyor. Özellikle ön ızgaranın şekli, avını yutmuş pis pis gülen bir kaplan gibi. İri farlar ön bölümde hemen göze çarpıyor. Yana doğru uzanıyor; bu şekli, onu göründüğünden daha da büyük kılıyor. Sis bölümü için büyük yer ayrılmış; ama sis farları minimal ölçüde bırakılmış. Picanto’da olduğu gibi Yeni Rio’da da daha köşeli bir ön bölüm hâkim. Ama Picanto’ya göre daha yumuşak bir geçiş oluşturulmuş tasarımda. Yan bölümde ön kapıyı bölen çizgi, düz tasarımdan çıkmasına yardımcı olmuş. Bir diğer ayrıntı ise yan aynalar kapının üzerine entegre edilmiş. Kepçe kulak edasında fakat kullanışlılık açısından daha faydalı olmuş. Arka bölümde hiç karmaşa yok. Oldukça sade; fakat şık bir tasarım hakim. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi daha dinamik göstermiş Rio’yu. Arka bölümdeki tampon küçük bir hareketle güzel bir görüntü vermiş. Son zamanlarda bagaj kapağını açma düğmesi gizlenir oldu. Rio’da açık ve net bir şekilde ‘Ben buradan açlıyorum’ dercesine logonun altına konulmuş. Bence basit olmalı.  Rio, bunu başarmış. Genel olarak dış tasarımda diğer modellerde olduğu gibi bir bütünlük hâkim. Kia markasının bu konuda çıtasını ne kadar yükselttiğini artık herkes biliyor.

Dışı seni içi beni yakar!

Dış tasarımındaki göze hoş gelen ayrıntılar, içeride de devam ediyor Rio’da. Direksiyonun başına geçince şunu anlıyorum. Direkt sürücü odaklı bir konsol hâkim. Farklı malzameler ile zenginleştirilmiş iç mekan. Dış tasarımda olduğu gibi sade ve şık bir yapı hakim. Çok fazla tuş yok. Bu da kafanızın karışmamasına yarıyor. Alt bölümde klima kontrol düğmeleri tasarım itibariyle şık. Farklı bir imaj verdiği kesin. Koltuklar rahat ve pratik saklama gözleri küçük eşyalar için yardımcı oluyor. Arka bölüm konfor konusunda sıkıntı yaratmıyor. Diz ve baş mesafesi yeterli düzeyde. Bagaj bölümünün sunduğu hacim ise 288 litre. Arka koltukları kullanmaktan vazgeçtiğiniz zaman bagajınız 923 litre oluyor. Bu tarz otomobillerin belki en büyük handikapı küçük bagajlar oluyor. Yapacak bir şey yok. Boyutları itibariyle bu kadar yer var.

Ekonomik kaplan

Kia Rio’nun 1.4 litrelik turbo dizel motoru, onu hareket ettirmek için emrinize amade. 6 ileri manuel şanzımanın geçişlerinde kusur bulamıyorum. Bu sınıftaki otomobiller için performans ikinci planda kalıyor. En azından durum benim için böyle. Daha çok ekonomik hali beni ilgilendiriyor. Performans ikinci planda derken Rio’nun performansı sınıfı itibariyle gayet başarılı sayılır. Rio’nun 0-100 km hızlanması 14,2 saniye. 90 HP’lik gücü ve 220 Nm’lik torku bu dizel motora hizmet ediyor. 1396 cc’lik motorun sunduğu bu değerler, bu segmentteki bir otomobil için yeterli. Maksimum hızı 172 km/s. Düşük viteslerde isteksiz gibi görünse de 2. vites aralığından sonra kendini buluyor Rio. Süspansiyon başarılı. Yola yapışmasa da beklentilerin üzerinde diyebilirim. Direksiyon tepkileri başarılı olan Rio’nun en büyük özelliği, yakıt performansı! Fabrika verilerine göre ortalama 4,3 lt/100 km olan tüketim değerine, 4,9 lt/100 km ile yaklaştık diyebilirim. Şehir içi trafiğinde 6,2 lt/100 km’nin üzerine çıkamadık. Bu da sevindirici. Fabrika verilerine göre ise 5 ,0 lt/100 km. Yakıt ekonomisi ile gönülleri kazanacağı kesin. Kia Rio’nun fiyatına gelince; başlangıç fiyatı 33.250 TL olan Rio’nun en pahallısı 45.850 TL’lik fiyatı ile HB Sporty 3 kapı versiyonu. Test konuğumuz olan Kia Rio 1.4 CRDi Fancy’nin fiyatı ise 42.250 TL.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.