Spread the love

Geçtiğimiz ay Kuzey Amerika pazarı için tanıtılan yeni Passat’ın Avrupa versiyonu da Cenevre fuarı öncesi gün yüzüne çıktı.

 

Satışına bu yaz Almanya’da başlanacak olan 2020 Passat, tasarımsal olarak güncel modelin izinden gidiyor. Aslında güncellenen otomobilde bir çok yeni tasarım detayı var, ancak bunlar yakından incelendiğinde ortaya çıkıyor. Yeniden tasarlanan tamponlar, IQ.Light isimli yeni LED ön farlar ve üç boyutlu LED stop lambaları ile sportif çift egzoz çıkışı gibi farklılıklar otomobili güncel modelden ayırıyor. Ayrıca yeni Passat’ta ebatları 17 ile 19 inç arasında değişen yeni tasarımlı jantlara da yer veriliyor.

Kabinde ise daha büyük değişiklikler müşterileri bekliyor. Tamamen yenilenen direksiyon simidi ve yeni döşeme seçenekleri kabindeki farklılıklardan ilk göze çarpanlar. Konsolun ortasındaki analog saat de artık yerini arkadan aydınlatmalı bir Passat logosuna bırakmış. 11.7 inç büyüklüğündeki dijital gösterge paneli ise markanın iddiasına göre artık çok daha zengin.

 

Yeni multimedya sistemi

 

Kabindeki en önemli değişiklik ise MIB3 olarak bilinen tamamen yeni bilgi ve eğlence sistemi. 6,5, 8 veya 9,2 inçlik ekranlarla satın alınabilen yeni sistem sahip olduğu entegre SIM kartıyla otomobile online yetenekler kazandırıyor. Yeni sistemin bir diğer özelliği de gelişmiş bir sesli kontrol özelliğine sahip olması. Sistem “Hey Volkswagen” komutuyla aktive edilebiliyor – Mercedes’ten tanıdık değil mi?

Kaputun altında ise geniş bir dizel ve benzinli motor yelpazesi bulunuyor. Benzinli tarafında motor seçenekleri 1.5 litrelik TSI ile başlıyor. 150 HP’lik üniteye iki de 2.0 eşlik ediyor. Büyük motorların biri 190, diğeri ise 240 HP gücünde.

 

Dizel cephesinde ise müşterilere dört seçenek sunuluyor. 2.0 litrelik TDI Evo motor 150 HP güç üretirken, 1.6 litrelik TDI 120 HP sunuyor. Bu ikilinin dışında iki farklı 2.0 TDI daha yelpazeye dahil: Biri 190 diğeri de 240 HP.

 

Plug-in Hibrit ve Otonom da geliyor

 

Passat GTE modeli de ürün gamına geri dönüyor. Gelişmiş bir plug-in hibrit sistemine sahip olan GTE, 13 kWh’lık lityum iyon pilleriyle 55 kilometrelik saf elektrikli menzil sunuyor. Otomobilin içten yanmalı motoru ise 115 HP’lik bir 1.4 TSI. Sistemin toplam çıkış gücü elektrikle birlikte 218 HP’yi buluyor.

Teknoloji cephesinde ise yeni Passat’a bir çok sürüş asistanı ekleniyor. Acil durum direksiyon müdahalesi ve akıllı bir adaptif hız sabitleme bu sistemlerden öne çıkanları. Akıllı hız sabitleme kavşaklara ve virajlara yaklaşırken hız düşürebiliyor, ayrıca tabelaları okuyarak otomobilin hızını ayarlayabiliyor.

 

Dahası, yeni Passat’la yollara inen “Seyahat Asistanı” sistemi otomobile seviye 2 otonom sürüş getiriyor. Eski Traffic Jam Assist’in yerini alan sistem, otomobilin 130 km/s’ye kadar kendi kendine ilerleyebilmesini sağlıyor.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.