Spread the love

Orijinal “spor sedan” artık daha geniş, daha uzun ve daha hafif.

Paris fuarı öncesi BMW konfigüratöründe oluşturulmuş görselleri sızan 2019 BMW 3 Serisi, fuarın ilk günü resmi olarak tanıtıldı. F30 jenerasyonunun başarısından sonra yeni 3’ün omuzlarındaki yük pek de hafif değil.

Yedinci nesil “G20” BMW 3 Serisi’nin aks aralığı da, tekerlekleri arasındaki mesafe de selefinden daha uzun; ancak artan boyutların aksine otomobil eski nesilden daha hafif. BMW, 55 kilograma varan hafiflemenin yakıt verimliliğinde ve sürüş dinamiklerinde önemli rol oynadığını; aks aralığındaki 85 milimetrelik uzamanın da kabine yaradığını belirtiyor.

Agresifleşen tasarım

G20 BMW 3 Serisi, F30 jenerasyonundan 85 milimetre daha uzun ve 16 milimetre daha genişken, yalnızca 1 milimetre daha yüksek. Otomobili yayvanlaştıran bu ebat değişiklikleri yeni tasarımla birleşince, en azından fotoğraflarda otomobilin oldukça etkileyici durmasını sağlıyor. Bu etkileyicilikte dev böbrek ızgaralar ve kaputtaki dört adet karakter çizgisi önemli role sahip. Ön farlar da artık küçük bir çentikle alttan ikiye bölünmüş gibi duruyor. Bu tasarım detayını Peugeot 3008’e benzetmek mümkün; ancak BMW meraklıları makyajlı E46 sedana benzetilmesinden daha hoşnut olacaklardır!

Profilden bakıldığında ise otomobilin aks aralığındaki artık çıplak gözle net bir şekilde fark edilebiliyor. Yan tarafta da iki karakter çizgisi arkaya doğru yükselerek otomobilin güçlü ve dinamik duruşuna katkıda bulunuyor. Yeni 3 Serisi ile iki opak ve on metalik renk seçeneği sunulacak. Yeni modelle birlikte Dravit Gri, Citrin Siyah II, Tansanit Mavi II, Vermont Bronz ve M Sport’a özel Portimao Mavi renkleri de otomobilin renk paletine ekleniyor.

Arka tarafta ise bir BMW klasiği olan “L” harfi şeklindeki stoplardan vazgeçilmiş. Stop lambalarının en ucunda yer alan çentikler ve M Sport modellerinde sunulan karartılmış renk dikkat çekiyor. Çift egzoz çıkışlı difüzör ve tıpkı ön tampon gibi iddialı çizgilerle yeniden tasarlanan arka tampon arka tasarımı tamamlıyor.

Standart donanım zenginleşiyor

Premium D segmentinin en yeni temsilcisi olan G20’nin kabininde üst düzey teknolojiler sunması gerekiyor. Marka, otomobilin en baz versiyonlarında sunulacak donanımın da eski nesle göre zenginleştirildiğini belirtiyor. Avrupa’da giriş seviyesini belirten SE donanımında bile viraj destekli genişletilmiş LED farlar, 11 renkli iç mekan ambiyans ışıkları, BMW Light Carpet, geri görüş kamerası, elektrikli katlanır aynalar, üç bölgeli iklimlendirme sistemi ve izolasyonlu camlar standart olarak sunulacak. Deri spor direksiyon simidi ve 8.8 inç ekrana sahip BMW Live Cockpit de giriş seviyesinde standart sunulan donanımlardan.

SE versiyonunda ayrıca bu donanıma özel tamponlar ve 17 inçlik jantlarla sunulacak. Sport donanımı ise BMW Individual Shadow Line karartılmış dış trimler ve böbreklere sahip olacak. Sport donanımın jantları da 18 inçe yükselirken, iç mekanda Vernasca deri kaplı ısıtmalı spor koltuklar ve parlak siyah trimler yer alacak.

M Sport donanımda ise tıpkı Sport’ta olduğu gibi parlak siyah süslemeler sunulacak. M Paket’te ayrıca özel M deri direksiyon, antrasit renkli BMW Individual tavan döşemesi, Aluminium Tetragon isimli konsol süslemeleri ve 12.3 inç ekrana sahip BMW Live Cockpit Pro dijital enstrüman paneli ile 10.3 inçlik ekrana sahip ID7 infotainment sistemi bulunuyor.

Tanıdık bir komut: “Hey BMW!”

BMW’nin yeni bilgi ve eğlence sistemi ID7 tanıdık bir özellikle geliyor. Sistemin bünyesinde, tıpkı Mercedes-Benz’in yeni MBUX’inde olduğu gibi, “Hey BMW” diyerek aktive edebileceğiniz bir asistan bulunuyor. Yine MBUX’teki gibi BMW’nin asistanı da zaman içerisinde sizin alışkanlıklarınızı ve rutinlerinizi öğrenerek kendini geliştirecek. Ancak ID7’deki asistanın küçük bir farkı var; asistanınıza istediğiniz ismi takabilecek ve ona o isimle hitap edebileceksiniz! Sesli komut asistanı yazılım güncellemeleriyle teknik iyileştirmeleri de öğrenecek ve hem otomobilinizle hem de çevre faktörleriyle ilgili sizinle etkileşim kurabilecek.

Yeni 3 Serisi’nde son teknoloji güvenlik özellikleri de tabii ki tam tekmil yerlerini alıyorlar. Active Guard Plus adı verilen güvenlik paketi tüm G20’lerde standart olarak sunulacak. Paketin bünyesinde hız limiti bilgisi, şerit takip uyarısı, yaya ve çarpışma uyarısı ile şehir içi fren desteği ve frenleme fonksiyonlu hız sabitleme gibi özellikler bulunuyor. Opsiyonel olarak sunulan Driving Assistant Professional paketiyle ise dur-kalk destekli aktif hız sabitleme, direksiyon ve şerit takip asistanı, yanal çarpışma önleyici şerit takibi yardımcısı, çapraz trafik uyarısı ve ters yön uyarısı gibi özellikler geliyor.

Hala bir “sürüş makinesi” mi?

BMW 3 Serisi’nin alametifarikası her daim dinamik sürüşü olmuştur. Marka yeni G20’nin de bu özelliğinden ödün vermediğini, otomobilin hafiflemesi ve tekerlek aralıklarının artmasıyla dinamiklerinin de eski nesillere göre daha gelişkin olduğunu belirtiyor. Ayrıca BMW, yeni platformun rijiditesinin de önemli ölçüde arttığını belirtiyor. Otomobilin süspansiyon sisteminde kullanılan helezonların eskisine kıyasla daha sert olması da daha keskin bir sürüşü mümkün kılacak. BMW, opsiyonel sunulan Adaptif M Süspansiyon sisteminin bu sıkılıkla sürüş konforu arasındaki dengeyi kurabildiğini belirtiyor. Sürüş dinamiklerine direkt olarak etki edecek bir diğer yenilik ise, arkadan itişli ve güçlü versiyonlarda opsiyonel olarak alınabilecek olan M Sport kilitli diferansiyel.

G20’nin kaputunun altında ise geliştirilmiş dört silindirli üniteler görev yapacak. Avrupa’da ilk etapta 320d ve 330i modelleriyle piyasaya sürülecek olan otomobil, 320d modelinde 2.0 litrelik TwinPower Turbo dizel motor görev yapacak. 190 HP güç ve 400 Nm tork sunan motorla otomobil 6.8 saniyede sıfırdan 100’e ulaşacak. 330i modelinde ise yine 2.0 litrelik turboşarjlı bir dört silindirli görev yapacak. 258 HP güç ve 400 Nm tork ile 330i 0’dan 100’e 5.8 saniyede hızlanacak. 330e iPerformance isimli bir plug-in hibrit model de ürün gamında yer alacak.

Zaman içinde motor yelpazesi daha da genişleyecek ve G20 3 Serisi 122 HP’den 380 HP’ye kadar çeşitli güçler sunacak. 2019 baharında satışa çıkacak M340i ve M340i xDrive M Performance modelleri 3.0 litrelik sıralı 6 silindirli turbo motora sahip olacak. 382 HP güç ve 500 Nm torka sahip olan M340i 4.2 saniyede durağan halden 100’e hızlanacak. G20 serisi gelecekte mutlaka bir M3 varyantına da kavuşacaktır; bir sonraki M3’ün 500 HP dolaylarında bir güçle geleceği konuşuluyor.

Bahsettiğimiz bu güçler, isteğe bağlı olarak altı ileri manuel ya da sekiz ileri otomatik şanzımanla, arka tekerleklere ya da dört tekerleğe birden aktarılıyor olacak.

Yeni G20 BMW 3 Serisi, İngiltere’de 320d modeli için 33,610 Pounddan, 330i için 37,660 Pounddan başlayan fiyatlarla satılacak. ABD’de ise ürün gamı 330i’den, fiyatlar da 40 bin Doların biraz üzerinden başlayacak.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.