Spread the love

C hatchbak segmenti hiç kuşkusuz rekabetin en bol yaşandığı yer. Bizde bu segmentin en idialı iki modelini karşılaştırma bölümümüzde bir araya getirdik. 

BURADA RÜŞTÜNÜ İSPAT ETMİŞ OLAN MODELLERDE VAR, YENİ GİRİP BAŞARISINI İSPAT ETMEYE ÇALIŞANDA. 2014 YILINDA YENİ TASARIMIYLA ORTAYA ÇIKAN PEUGEOT 308, BU HALİYLE FAZLASIYLA İLGİ ÇEKMİŞTİ.

NISSAN İSE BU GÜNE KADAR SUV SEGMENTİNDE ÜRETTİĞİ MODELLERLE SEKTÖRÜ DOMİNE ETMİŞTİ. ŞİMDİ İSE BU BAŞARILARINI C HATCHBACK SEGMENTİNE TAŞIMAK İSTİYOR. BU KONUDA DA ÜRÜNÜ PULSAR… İKİ MODEL BU ÇEKİŞMEDE HANGİ YÖNLERİYLE ÖN PLANA ÇIKTI?

Kaşılaştırma – Peugeot 308 vs Nissan Pulsar

Tasarım

Karşılaştırmada ilk konağımız Pulsar. Nissan Pulsar tasarım olarak fazlasıyla sade. Hele ki test aracımız gibi beyaz renkte tercih ederseniz bu konu iyice belirginleşiyor. Ön bölümde tüm modellerden hatırladığımız ızgara grubu göze çarpıyor. Bu alan krom çıtalarla desteklenmiş. V şekli verilmiş çıtaların tam ortasına ise marka logosu konumlandırılmış. Led gündüz aydınlatmaları farların ön ızgara bölümüne yakın olan yere yatay “V” şeklinde konumlandırılmış. Yan bölümde içleri karartılmış jantlar göze çarpıyor. Sportif algı yaratan bu detayın yanı sıra yan aynalara sinyal lambaları entegre edilmiş. Tavan çizgisi “B” sütunundan hemen sonra hafifçe alçalarak arkaya doğru devam ediyor. Aynı şekilde arka kapıda yükselen omuz çizgisi de dikkatlerden kaçmıyor. Arka cam üzeri spoiler da modeli sportif kılan ayrıntılardan. Yana doğru uzatılmış stop grupları dikkatlerden kaçmıyor. Ayrıca difizör bölümünün gövdeden farklı olarak kombine edilmesi de farklı bir havayı model katmış.

Rakibi Peugeot 308 ise Nissan Pulsar’a karşılaştırdığımızda daha çekici tasarımıyla ön plana çıkıyor. LED gündüz farlarının far üzerine konumlandırılması oldukça hoş. Nissan Pulsar’a göre daha dar ön ızgara, kromaj konusunda fazlasıyla cüretkar. Rakibi gibi içleri karartılmış jantlar kullanılmış. Ancak rakibine göre daha sık durduğu aşikar. Rakibi gibi o da yan aynalarda sinyal lambalarına yer vermiş. Tavan çizgisi arkaya doğru rakibi gibi alçalan Peugeot 308, omuz çizgisini sabit tutmuş. Arkada ise rakibi Nissan Pulsar gibi yan bölüme uzatılmış stoplarıyla bize poz veriyor. Arka difizör yine Nissan Pulsar gibi gövdeden farklı olarak tasarlanmış. Peugeot 308, 4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1457 mm yüksekliğe ve 2620 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Peugeot 308 rakibinden 134 mm kısa, 36 mm daha geniş, 63 mm daha alçak ve 80 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

 

Kaşılaştırma – Peugeot 308 vs Nissan Pulsar
Kaşılaştırma – Peugeot 308 vs Nissan Pulsar

İç Mekan 

Karşılaştırma iç mekan yönünden yapıldığında, Peugeot içeride i-Cockpit adını verdiği iç mekanla bizleri karşılıyor. Küçük direksiyon yapısı ve terse çalışan devir saati iç mekanı farklılaştıran detaylardan. Direksiyon ele iyi oturuyor ve şehir içindeki manevralar konusunda fazlasıyla size yardımcı oluyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar orta konsoldaki verilere erişim konusunda en büyük yardımcınız. 9.7 inç büyüklüğünde olan bu ekran üzerinden müzik sistemi, geri görüş kamerası ve havalandırma sistemi kontrol edilebiliyor. Bu sayede konsolun bu bölümü fazlasıyla sade kalmış. Ancak klima kontrollerinin fiziksel butonlarla yapılması daha iyi olabilirdi. Bolca krom kaplama detay iç mekanda göze çarpıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik başarılı. Eşya gözü konusunda vites önü sınırlı kalırken, kapı iç cepleri, torpido size fazlasıyla alan sunuyor. Cam tavan opsiyon olarak alınsa da iç mekana fazlasıyla ferahlık katıyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Modelin bagaj hacmi ise 420 litre olarak belirlenmiş.

Nissan Pulsar ise iç mekanda ailedeki modellere benzer bir kokpitle karşımıza çıkıyor. Direksiyon bu konudaki en büyük hatırlatıcı detay. Kokpitte bolca sert malzeme kullanılmış. Rakibi Peugeot bu konuda Nissan Pulsar’dan önde. Direksiyon üzerindeki kumandalar, orta konsoldaki ekrana ve gösterge panelinin orta kısmında yer alan ekrana müdahale etmeniz konusunda size destek oluyor. Gösterge paneli Peugeot 308’de direksiyon simidinin üst bölümünde kaldığı için okunma konusunda size sorun yaşatabilir. Ancak Nissan Pulsar daha geleneksel gösterge paneli ile başarılı. Orta konsolda yer alan ekranlar karşılaştırdığında Peugeot yeniden ön plana çıkıyo.r Dokunmatik hızı ve geçişler Peugeot 308’de daha iyi. Nissan Pulsar eşya gözü konusunda rakibi Peugeot 308 gibi vites önünde kısıtlı alan sunuyor. Kapı içleri ve torpido bölümü birçok eşyanızı içinde barındırıyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Ancak aks mesafesinin rakibinden daha uzun olması arka koltukta oturan bireylere daha iyi bir bacak mesafesi sağlamış. Bu cömertlik bagaj alanından feragat etmeyi getirmiş. Pulsar, 385 litre hacim ile rakibinin gerisinde.

 

Motor

Karşılaştırma motor yönünden yapıldığında Nissan Pulsar kalbinde Renault’un başarılı ünitesi 1.5 litre dizel üniteyi taşıyor. 4000 devir bandında 110 Hp güç üreten bu ünite 1750 ila 2500 devir bandı aralısında 260 nm tork değerini size sunuyor. 0-100 hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlayan model maksimum 190 Km/s hıza sahip. Modelin fabrika yakıt tüketim değeri ise 3.6 litre. Dizel motor alt devirlerde torkun avantajını fazlasıyla kullanıyor. Sakin sürüşlerde ise ekonomik olmayı başarıyor. Model ile testimiz sonunda 6 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik.

Peugeot ise 1.6 litre dizel ünite ile geliyor. Rakibi manuel şanzımanlı olduğu için 308’in tüm değerlerini manuel seçenek üzerinden veriyor olacağız. 3600 devir bandında 115 Hp güç üreten model, 1750 devir bandında ise 270 Nm tork değerini size sunuyor. 0-100 hızlanmasını 10.2 saniyede tamamlayan Peugeot 308, maksimum 194 Km/s hız değerine ulaşıyor. Modelin fabrika tüketim verisi ise 4.3 litre. Peugeot 308 tork konusunda rakibine göre 10 Nm avantajlı. Hatta test aracımız gibi otomatik şanzımanlı alırsanız 300 Nm tork değerine sahip olmuş oluyorsunuz. Manuel şanzımanda yer alan 10 Nm fark sürüşe fazlasıyla net yansıyor. Bunu 1 saniyelik 0-100 hızlanma değeri çok net bir şekilde ortaya koyuyor. Model ile daha önceki testlerimizde elde ettiğimiz tüketim değeri 7.5 litreydi.

 

Konfor ve yol tutuş

Konfor ve yol tutuş konularını karşılaştırdığımızda Peugeot 308’de orta sertlikte süspansiyonlar kullanılmış. İnce yanaklı lastiklerin verdiği dezavantaj ile bozuk zeminlerde sıkıntılı anlar yaşayabiliyorsunuz. Ancak bu durum viraj performansınızı iyiden iyiye etkiliyor. Limitleri zorlanan Peugeot 308 önden kayma yaşatıyor. ESP sistemi bu konudaki en büyük yardımcınız. Direksiyon sitemi çok üst limitlere çıkıldığında hissizleşebiliyor. Modelde arka süspansiyonlar biraz sesli çalışıyor. Bu konu sürüş sırasında içerideki misafirlere sorun yaratabilir. Ancak model rüzgar, yol ve motor sesi konusunda beğenimiz kazandı. Nissan Pulsar rakibine göre daha yumuşak süspansiyonlara sahip. Bu sayede daha konforlu bir sürüş sunuyor. Ancak bu durum onun elini virajlarda güçsüzleştiriyor. ESP fazlasıyla temkinli ve bazı durumlarda eğlenmek isterken, anında gelen sert tepkilerle karşılaşabilirsiniz. Ayrıca rakibine göre daha hissiz direksiyon virajlarda size dezavantaj sağlıyor. Model rüzgar ve yol sesini de kabin içine yansıtıyor.

 

Karar – Alper GÜLER

Karşılaştırma oldukça zor. Bu segment babayiğitlerin çarpıştığı bir küme. Burada başarı şansa bırakılacak bir durum değil. Onun için markalar özellikle bu segment oyuncuları için birbiri ile yarışıyor. Japon temsilci Nissan ise bu segmente iddialı girmek için Pulsar modelin yarattı. Pulsar’dan daha önce bu segmentte olan 308 ise yeni kasasıyla tüm bildiklerini marka severlere unutturdu. İki model karşı karşıya getirildiğinde hepsinin artı ve eksi yönlerinin olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor. İki modeli benzer donanımlarda almaya kalktığınızda 10 Bin TL seviyesinin üstünde bir fark ortaya çıkıyor. Burada terazinin iki kefesinden birinde ekonomi, diğer kefesinde ise ekonomi ve prestij. Karar sizin.

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.