Spread the love

Suzuki’nin yakın zamanda yenilenen küçük arazi aracı Jimny’nin geçtiğimiz haftalarda Avrupa pazarında satılacağı açıklanmıştı. Sevimli SUV sonbaharda Türkiye’de de satılmaya başlanacak.

Suzuki, 20 yıldır piyasada olan üçüncü nesil Jimny’i sonunda yeniledi. Küçük arazi aracı yeni nesliyle geçmişteki modellere gönderme yapan bir tasarıma, “gerçek” bir 4×4 aktarma sistemine ve yeni bir 1.5 litrelik benzinli motora kavuşuyor.

Eski modellerinden gelen karakteristik çizgileri hala koruyan yeni Jimny’nin tasarımı tamamen fonksiyonellik ve basitlik üzerine kurulu. Kübik yapısı ve düz gövde panelleri otomobile hem güçlü bir duruş getiriyor, hem de sürücünün görüş açılarını ve yola hakimiyetini arttırıyor. Çamurluklarda ve gövdenin yan kısımlarındaki plastik ekler de yine otomobile güçlü bir görüntü katarken bir yandan da off-road koşullarında boyalı panellerin zarar görmesini engelliyor.

Fonksiyonellik içeride de devam ediyor

Fonksiyonellik ve sadelik iç mekanda da devam ediyor. Suzuki’nin yayınladığı basın bülteninde bu basitliği şöyle açıklıyor; “farklı renklerdeki süslemelerden arındırılmış siyah renkli sade kokpit tasarımı sürücünün dikkatini dağıtmadan tamamen sürüşe odaklanmasını sağlıyor.” Kabinde sofistike tasarımlar ya da materyaller kullanmamak için oldukça gayet mantıklı bir bahane! Kabin tamamen basitlik üzerine kurgulanmış olsa da Suzuki otomobile günümüzün gerektirdiği bazı donanımları eklemeyi unutmamış. Otomobilde Bluetooth ile akıllı telefon bağlantı seçeneğine sahip bir bilgi ve eğlence sistemi yerini alıyor. Tampona yerleştirilen stop lambalarıyla geniş bir açıklığa sahip olan bagaj bölmesi de 377 litrelik bir hacim sunuyor.

“Profesyoneller için tasarlanan” çekiş sistemi

Jimny hala eski usül merdiven tipi bir şasi üzerine şekilleniyor, ancak marka yeni modelde rijitliği arttırmak adına yeni süspansiyon komponentlerine yer verilmiş. En önemli konu ise otomobilin bir çok modern crossover’ın aksine gerektiğinde çalışan bir dört çeker sisteminden ziyade “gerçek” bir dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olması. Tamamen Suzuki tarafından geliştirilen ALLGRIP PRO isimli sistemin “proefsyoneller için tasarlandığı” söyleniyor. Aktarma sisteminin 2H, 4H ve 4L modları bulunuyor. Çekiş için fren tabanlı bir kilitli diferansiyel de Jimny’nin yürüyen aksamında görev yapıyor. Ayrıca fonksiyonel tasarım, Jimny’nin arazide de işine yarıyor; ufaklığın 37 derecelik yaklaşma, 28 derecelik rampa ve 49 derecelik uzaklaşma açıları etkileyici.

Yeni 1.5 litrelik motor

Jimny’nin kaputunun altında ise 1.3 litrelik eski ünitenin yerine göreve başlayan 1.5 litrelik güç ünitesi bulunuyor. 100 HP güç üreten yeni motor, markanın iddiasına göre tüm devirlerde daha yüksek tork değeri sunuyor. Yeni ünite, eskisine kıyasla daha yüksek hacimli olsa da ondan daha kompakt bir yapıda ve %15 daha hafif. Jimny 5 ileri manuel ya da 4 ileri otomatik şanzımanla satın alınabilecek.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.