Spread the love

8. NESİL GOLF SONUNDA TÜRKİYE’DE: Daha dijital, daha ikonik, daha havalı, daha güzel ve daha akıllı. 8. nesli ile Yeni Golf artık ülkemizde satışa sunuldu.

Merakla ve heyecanla beklenen bir modeldi Yeni Golf. Sonunda ülkemize geldi. Pandemi koşullarına göre de iyi organize olmuş basın lansmanında kendisiyle tanıştım. Dilekolay, 36 milyonun üzerinde bir satış adedine sahip bir model. Dolayısıyla marka için ailenin reisi diyebiliriz. 1974 yılında hayat bulan Golf, her bir yeni neslinde eleştirilse de en çok satanların başında olmayı başardı. Eleştiriler ise hep aynıydı. Tasarımında çok bir fark yok, teknolojik olarak şöyle olsa daha iyi vs. Ama her bir yeni versiyonu yine en çok satanlarda oldu. Zaten 36 milyon adet bunun göstergesi. Sekizinci nesil bu Yeni Golf ise hem tasarım hem de teknolojik olarak önemli yenilikler sunuyor. Marka onun için “Artık daha dijital ve akıllı” tanımını yapıyor.

İskelet aynı

Uzaktan bakan 100 kişiden 90’ı Golf der. Tasarım olarak değişiklikler bariz görünse de kaba tabirle iskelet aynı. Özellikle yandan baktığınızda C sütunu ile onun bir Golf olduğunu tek gözle 500 metreden bile anlarsınız. Ön bölümde yeni tasarım ızgara oldukça farklı. Elektrikli modellere gönderme yapar gibi. Ön ve arka tampon da yenilenmiş. LED farlar ve dört çizgili kaput ile ön bölüm genel olarak şık görünüyor. Lansmanda kullandığım versiyon R-Line olandı. Bu paket özelinde ön tampon tasarımı çok daha şık ve gösterişli. İç mekanda direk koltuklar ile farkı hissetmeye başladım. R-Line versiyona özel tasarlanmış spor koltuklar sürüş hissiyatınızı değiştiriyor. R logosu direksiyon, yine bu versiyona özel tasarlanan ön ve arka tamponlar, 17 inçlik Valencia jantlar dikkat çeken diğer detaylar. İç mekana dijitallik hakim. Dokunmatik ve touch slider kumanda şekli ile iç mekanda tuş olayı yok gibi. 10 inçlik dijital gösterge paneli (Active Info Display) ve 8,25 inçlik orta konsolda bulunan ekran teknolojik durumun en iyi göstergeleri. Far kontrolleri ve birkaç diğer özellik bile direksiyonun sol tarafında bulunan dokunmatik tuşlar ile kontrol edilebiliyor. Orta konsolda bulunan ekran üzerinden sınırsız ekran rengi seçebiliyorsunuz. Dijitallik iyi fakat klima konusunda seyir halinde sorun yaşadım diyebilirim. Çözmek için trafikteki kırmızı ışık beni kurtardı. Yola çıkmadan önce bakmam gereken bir detay olduğunu fark ettim çünkü kontrole ulaşana kadar ısı ayarı yapamadım.

Yeni Golf’te Impression, Life ve Style donanım paketleri bulunuyor. Özel olan ise R-Line. En baz donanım seviyesinde bile LED ön ve arka far grubu, LED sinyaller, full dijital ennovation kokpit, anahtarsız çalıştırma, tam otomatik klima ve 16 inç alüminyum alaşım jantlar yer alıyor.

10 hoparlör ve 480W çıkış gücüne sahip Harman Kardon ses sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. Bunun yanında opsiyonel olarak yeni bir özellik daha var. Ön cama yansıyan renkli bilgi ekranı Head up Display  artık bir seçenek olarak yer alıyor. Touareg, Passat ve Yeni Tiguan’dan sonra Golf 8’de opsiyonel olarak sunulan bir diğer özellik de “IQ.LIGHT LED Matrix ” far sistemi.

Genel olarak diz ve baş mesafesi oldukça iyi. Ön bölümde daha yumuşak ve gösterişli malzemeler seçilmiş. Arka bölümde ise daha plastik bir hava sahip. R-Line versiyonda ön koltukların kafalıkları ayrı değil. Bu yüzden arka koltukta oturanların ön bölümü ya da yolu görebileceği tek yer ortada oturursa mümkün. Yeni Golf’ün bagaj hacmi 380 litre.

Benzinli ve hafif hibrit motorlar

Türkiye’de satışa sunulan motor yelpazesinde benzinli (TSI) ve hafif hibrit teknolojisiyle desteklenen eTSI (mild hibrit) motorlar bulunuyor. Üç silindirli 110 HP’lik TSI ve mild hibrit teknolojisine sahip (eTSI) motorun yanı sıra, 150 HP gücüne sahip (eTSI) mild hibrit teknolojisi içeren benzinli motor seçenekleri bulunuyor. Yeni Golf’te 7-ileri DSG şanzımanla kombine edilen eTSI motor sistemi, temelde 48 Volt’luk lityum-iyon bataryaya sahip 9,4kW gücünde bir elektrik motoruyla destekleniyor. Yüzde 10’a kadar daha az CO2 salımı ve maliyetsiz ekstra güç sayesinde düşük yakıt tüketim sunması önemli.

1.5 eTSI motor ve 48 Voltluk elektrik desteği sürüşte konfor sunuyor. Özellikle ilk kalkış ve trafikte elektrikli motor yakıt tüketimi için destek sağlıyor. Direksiyon arkası kulakçıklar ile vites değişimleri mümkün. Süspansiyon konusunda da mutlu eden bir yapısı var. Özellikle ses yalıtımı konusunda fazlasıyla beni şaşırttığını söyleyebilirim. Yüksek hızlarda dahi iç mekanda rahatsınız. Performans olarak da tatmin edici bir sürüş sunuyor. 150 HP’lik gücünü sonuna dek kullanıyor. Sportif bir sürüş sunduğunu söyleyebilirim.

Yeni Golf 223.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Bu yazıyı okuduğunuzda fiyatlarda değişiklik olur mu? Onu tahmin etmek artık zor değil! Ama opsiyonel özellikleri almak istediğiniz zaman neredeyse yarım milyon TL’lik bir fiyata ulaşıyor. Tabii bu “yarım milyonun” yarısı vergi.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.