Spread the love

Hyundai, teknolojik yakıt hücreli yeni amiral gemisi NEXO ile tüm dikkatleri üzerine çekmeyi
başardı. Kendi kendine park etme özelliğine sahip yeni otomobil, bir depo hidrojen ile 800 km yol katedebiliyor.
Hyundai, Amerika Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) yeni teknolojilerini ve yeni Fuel Cell otomobilini tanıttı. Adını NEXO olarak verdiği yeni otomobiliyle şov yaparak tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, aynı zamanda sürüş potansiyelini genişleten Gelişmiş Sürücü Destek Sistemlerini de (ADAS) tanıttı.
Önceki jenerasyonlara göre daha hafif ve daha ferah bir kabine sahip olan NEXO, Hyundai’nin
büyümekte olan eko-araç portföyünün en son üyesi ve otomotiv sektöründeki en çeşitli güç
aktarma organı dizilimine sahip CUV modellerden biri.
Hyundai’nin fuarda sunduğu Kör Nokta İzleme Monitörü (BVM), yepyeni bir teknoloji. Aracın her iki yanına yerleştirilen kameralar, ana göstergeye yansıttıkları canlı görüntülerle her iki yöndeki şerit değişimlerinde sürücüleri uyarıyor. Sistem, geleneksel dikiz aynası tarafından görülemeyen alanları böylelikle aracın her iki yanındaki geniş açılı surround monitörlerle görmeyi sağlıyor. Aktif Şerit Takip Yardımcısı (LFA) da Hyundai adına yepyeni bir teknoloji. NEXO’da yerini alan bu son sistem, aracın şeritte hizlanmasına veya kalmasına yardımcı olmak için direksiyonu otomatik olarak
ayarlıyor.
Uzaktan Kumandalı Park Asistanı RSPA ise NEXO’nun sürücülü veya sürücüsüz park etmesini
sağlıyor. RSPA sistemi, sürücünün bir düğmeye dokunarak aracı olduğu yerden hareket ettirmesini sağlarken aynı zamanda en sıkışık yerlerde güvenle çıkış yapmasına da olanak tanıyor.

Bir depo hidrojen ile 800 kilometre
NEXO, beğenilen Tucson FCEV’den daha gelişmiş ve çok daha teknolojik olmasıyla öne çıkıyor.
Ayrıca, tahmini sürüş mesafesi 800 km olarak verilen NEXO, selefinden 169 km daha fazla bir
menzile sahip.
Aşırı sıcak veya soğuk ortamlarda çalışacak şekilde tasarlanan NEXO, eksi 30 derecede yapılan
testlerden tam not aldı. NEXO, 30 saniye içinde soğuk çalıştırma kabiliyetine sahip ve bu süre
endüstri lideri bir başarı olarak öne çıkıyor. Çünkü yakıt hücresi ve maksimum performans için
gerekli olan sistemi sıcaklığı, burada oldukça önemli bir rol oynuyor. NEXO ayrıca, 50 dereceden daha yüksek sıcaklıklarda da mükemmel soğutma performansına sahip.
Tucson FCEV’e göre daha hafif bir aktarma organına sahip olan NEXO, böylelikle yüzde 25 gibi daha etkili bir hızlanma performansı gösterebiliyor. Aynı zamanda çok verimli olan araç, yüzde 30 oranında daha uzun bir menzil sergiliyor ve sadece beş dakika içinde deposunu tamamen
doldurabiliyor.
NEXO’nun hidrojen yakıt hücreli sistemindeki hareketli parçalar ve diğer bileşenler, motor
bölmesinin içinde olup gürültüyü kabine çok fazla iletmiyor. Böylelikle son derece sessiz ve sakin bir kabine sahip olan araç, araç içindekilere oldukça konforlu bir sürüş keyfi yaşatıyor.
Hyundai Motor Grup’un 2025 yılına kadar satışa sunacağı 18 çevre dostu modelden biri olarak
önem kazanan Hyundai NEXO, 2018 yılının ilk aylarından itibaren belirli pazarlarda satışa sunulacak.

Did you like this? Share it:

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Digital Car Magazine’in yeni sayısını okudunuz mu ? Okumadıysanız ios, android ve webden rahatlıkla okuyabilirsiniz.
  • Yeni Mercedes-Benz G Serisi Kuzey Amerika Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Ön koltuklarda 38 mm artan boyutları, arka koltuklarda ise 150 mm artan diz mesafesi yeni G Serisi’nin boyutlarında büyük değişikliklerin olduğunu gösteriyor. 9G-Tronic adındaki 9 ileri şanzımana sahip olan otomobil Avrupa’da 107 bin Euro’dan başlayan fiyatlar ile satışa sunulacak.
  • Fiat Egea, 2016 yılında olduğu gibi 2017 yılında da Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli oldu. 2015 yılı sonundan itibariyle yollarla buluştuğu ilk günden bu yana 83 bin 419 adet satarak başarısını ortaya koyan Egea Sedan, 2017 yılında toplam 42 bin 990 satış adediyle Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobili oldu.
  • Yenilenen Honda Jazz tüm Avrupa’dan önce Türkiye’de 13 Ocak tarihinde satışta. Dış görünüş dışında yeni motor ve donanım seviyesine kavuşan Jazz’ın detayları internet sitemizde.
  • Mercedes’in 40 yıllık efsanesi G serisi yenileniyor. İç mekan görselleri ise yayınlandı.
  • Digital Car Magazine’in yeni sayısı yayında içeriği yine dopdolu.  Dergimizi bio daki linkten okuyabilirsiniz.
  • DS 7 Crossback’in ilk sürüşü için Paris’teyiz.  DS 7 Crossback otonom araçlar için PSA grubunun ilk adımı olarak karşımıza çıkıyor. Yolu tarayan gelişmiş süspansiyon sistemi, otonom sürüşte ilkleri temsil eden DS Connected Pilot gibi özellikler sunan DS 7 Crossback, hem teknolojik hem de şık olmayı başarıyor.
  • Yeni Mercedes-Benz CLS modeli karşınızda. Detaylar www.digitalcarmagazinr.com ‘da

Follow Us on Instagram