Spread the love

Avrupa’da düşen sedan satışları yüzünden 10. nesil Accord’u Avrupa’da satmayan Honda, Türkiye’de devam eden güçlü sedan talebine kayıtsız kalmayarak 3 yıl geç de olsa Honda Accord’u satışa sundu.

Önceki nesillerinden farklı olarak 10. nesil Accord Türkiye’ye 1.5 litrelik motor avantajıyla geliyor. Geçmişte 2.0 litrelik motor yüzünden yüksek vergi diliminde kalan Accord, bu sayede rekabetçi bir fiyat bandına girmeyi başarmış. 1.5 litrelik turbo benzinli motor, yıllardır Civic ve CR-V’de görmeye alıştığımız 192 beygirlik üniteden oluşuyor. Honda’nın başarılı CVT şanzımanı ile gücünü tekerlere aktaran araç, 0’dan 100’e ağırlığına ve segmentine göre etkileyici bir değer olan 8.9 saniyede çıkıyor. Aracın ara hızlanmaları ise çok çok daha seri hissettiriyor. CVT şanzımanın dur kalk trafikte konforu mükemmel seviyede, kısaca motor şanzıman ikilisi Honda’nın diğer modellerinde alıştığımız üzere mükemmel çalışıyor. WLTP tüketimi şehir içi için 10 litre/100 km şehir dışı için ise 7 litre/100 km civarında değerlere sahip ve biz de kullanım esnasında bu değerlerden daha iyi sonuçlar yakaladık. Bu büyüklükte ve bu motor gücünde bir araç için oldukça başarılı değerler. Sabit 90 km/s ile daha sakin kullanımda ise 6 litrelerin altını görmek işten bile değil.

Aracın dış tasarımı diğer Honda modellerinde görmeye alıştığımız, markanın klasik tasarım imzasını taşıyan düz LED ön farlara sahip. 4.92 metrelik heybetli uzunluğa rağmen araç hantal görünmüyor. Aracın içine geçtiğimizde ise CR-V’de gördüğümüz kaliteli malzemeler ve ağırbaşlı tasarım dili Accord’da da kendini tekrar ediyor. Derli toplu kokpit tasarımı, kullanılan ahşap görünümlü detaylarla beraber klasik Accord müşterilerini memnun edecek. Diğer taraftan kokpitin ergonomisi şahane, oldukça konforlu olan koltuklar, arkada oturanların bacak bacak üstüne atabileceği genişlikte bir diz mesafesiyle beraber Accord segmentinin üstünde bir konfor vaat ediyor.

Accord’un konforu ise markanın son yıllarda özellikle önem verdiği konuların başında geliyor. CR-V ile beraber bu atılıma başlayan Honda, Accord için de elinden geleni yapmış. Aracın yüksek otoban süratlerinde bile kabin içerisindeki sessizliği oldukça iyi. Ne rüzgar sesi ne de yol sesi içeriye ulaşıyor. Motor yüksek devirlerde “Ben buradayım” sesiyle kendini hatırlatsa da, sabit sürüşte düşük devirde duymak mümkün değil. Aracın süspansiyon konforu ise şehir içindeki bütün bozukluklarla başa çıkabilecek şekilde tasarlanmış. Accord, segmentinin üstünde bir konfor sunma iddiasında.

Günün sonunda oldukça dolu donanımlara sahip Honda Accord 560.000 TL’lik fiyatı ile, benzer donanım sunan rakiplerine göre rekabetçi bir fiyatla satışa sunuldu. Accord’un eksiği ise boş donanım dediğimiz ucuz bir versiyonunun bulunmaması. Bir iki donanımın bulunmadığı 540.000 TL’lik bir versiyonu daha bulunan Accord, bu haliyle boş donanımlı rakipleriyle fiyat olarak rekabet etmekte zorlanacaktır. Üstelik bu ucuz versiyonda feragat ettiğiniz donanımlar, 20.000 TL’lik tasarrufunuza da değmiyor bile. Accord’un mantıklı versiyonu en dolu versiyonu. Araç bulmanın zorlaştığı günümüzde Accord’un satmakta zorlanacağını düşünmüyorum. Ancak çok istemeden tercih edecek olan olursa bile, Accord bu müşterileri azılı bir Honda bağımlısı yapacak kadar iyi.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.