Spread the love

Ford’un patronlar için en cazip modeli Mondeo, makyajdan sonra performansı ile göz dolduruyor. Acele işi olan patronlar ‘Bas gaza’ cümlesini fazla kullanacaklar gibi…

Makam araçlarına baktığınız zaman güçlü, kaslı, teknolojik vs. kavramların harmanlandığı otomobiller görürüz. Bazı patronlar rahatlıklarına göre otomobil seçmek yerine biraz da etrafı düşünerek kararlar alırlar. Kısacası patronlar, Mustafa Sandal’ın ‘onun arabası var güzel mi güzel’ şarkısını söylettirmek isterler. Ford Mondeo’yu tabiî ki BMW 7 Serisi ya da Mercedes serileriyle kıyaslamıyorum. Ama bir gerçek var ki o da makyajlı Mondeo’da heyecan fazlasıyla artmış durumda.

Makyajdan sonra tasarımında inanılmaz farklar olmamış. LED’li gündüz farları, stoplar, kromlanmış ön çamurluklar daha dinamik bir görüntü kazandırmış Mondeo’ya. Bu tip modellerde, çok fazla atraksiyona da gerek yok bence… Asıl önemli olan iç mekan genişliği ve performansı. İşte tam burada ‘makyaj’ kelimesinin Mondeo’da ne anlama geldiğini görüyoruz.

Güçlü EcoBoost motor

Mondeo’nun dışına fazla bakmaya gerek yok. Bildiğimiz çizgilerine güzel rötuşlar yapılmış ve ‘ağır abi’liği korunmuş. Asıl değişiklik, direksiyonuna geçince anlaşılıyor. İç mekanda göze çarpan yeniliklerin başında, Pioneer marka multimedya sistemi. Navigasyon sistemini de barındıran bu sistem, bu tarz otomobiller için aslında şart olan bir özellik. Makyajlı Mondeo da görmek güzel. Başarılı ses sistemi, patronlar için ne kadar önemli bilmem ama aile babalarını mutlu edecek cinsten. Sonuçta, Mondeo’yu patronlar kadar geniş aileler de kullanıyor. Peki değişim nerede? Anahtarsız çalıştırma sisteminin sayesinde ‘power’ düğmesine basıyor, 6 ileri otomatik şanzımanı ‘D’ye alıyor ve yola koyuluyorum. Değişikliği işte bu hereketlerden sonra anlıyorum. 2.0 litrelik EcoBoost motorun, 240 HP’lik gücünü sonuna kadar hissediyorsunuz. 340 Nm’lik maksimum torkun katkısı büyük. Bu tork değerini 1900 ile 3500 d/d’arasında kullanabiliyorsunuz. Manuel kullanıma da imkan veren şanzımanın, kesintisiz vites değişiklikleri konforu maksimuma çıkarıyor. Ayrıca, Powershift isimli çift kavramalı otomatik şanzıman bu motorla sunuluyor. Ben bazı otomatik şanzımanlarda manuel kullanımı tercih ederim. Fakat Mondeo’da sadece test amaçlı olarak manuel şanzımanı kullandım. Çünkü hiç ihtiyaç duymuyorsunuz. Çift kavramalı Powershift şanzıman sayesinde fazla düşünmenize gerek yok. Beyninizi ikiye bölmenize gerek yok. Direksiyonu tutun ve gaza basın, gerisini o hallediyor. Sürüş dinamiklerine bakıldığı zaman klasik Ford karakteri hâkim. Oturaklı ve güvenli bir sürüş zevki var. Dengeli süspansiyonları arka koltuklardaki yolculuğu da konforlu kılıyor. Mondeo’nun 0-100 km hızlanması 7,5 saniye. 1569 kg’lık ağırlık, çok fazla sorun olmuyor. 70 litrelik yakıt deposu bulunan Mondeo’nun fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 7,7 lt/100 km. Testimiz esnasında göstergelerde en iyi gördüğümüz değer 9,2 lt/100 km. Tabii bu değer, İstanbul trafiğinde yakalayabildiğimiz bir değer. 246 km/s maksimum hıza ulaşan Mondeo’nun bagaj hacmi ise 493 litre. Bu arada aracın arka tamponunda bulunan radarlar sayesinde ‘kör nokta’ diye adlandırdığımız bölgeye giren araçlar, yan dikiz aynalarında LED uyarı lambaları ile şerit değiştirirken size yardımcı oluyor.

Fiyatına gelince; makyajlı Ford Mondeo’nun başlangıç fiyatı 54.635 TL. Test konuğumuz olan Ford Mondeo, 2.0i EcoBoost Powershift Selective paketi 107.265 TL’lik fiyata sahip. Bu arada, Pioneer Multimedya sistemi, sadece Selective donanımında standart olarak sunuluyor.

 

 

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.