Spread the love

Opel markası Insignia modeli ile hak ettiği ödülü almıştı. Bu Opel’i durdurmaya yetmedi ve tarihindeki seri üretimi yapılan en güçlü motoru ile donattığı Insignia’yı yarattı. O kadar güçlü bir Insignia yaptı ki azami hızını 250 km/s ile sınırlandırdı.

Insignia modelinin hemen hemen her versiyonu sayfalarımıza konuk ettik. Geçtiğimiz ay 4×4 özelliğine sahip Insignia sayfalarımızdaydı. Artık Insigniaûnın tasarımından söz etmek istemiyorum, fazlasıyla anlattık demek istiyorum ama olmuyor. Çünkü OPC (Opel Performans Center) takısı Insignia’ya başka bir boyut getirmiş.

Tasarım harikası

Zaten ödüllü dedik. OPC modeli ile bence bir ödül daha alabilir. Tam bir sporcu olan İnsignia OPC’nin ön tarafına baktığınız zaman titremeye başlıyorsunuz. Kaslı görüntüsü ispanyolları kovalayan kızgın boğaları anımsatıyor. Ön tampondaki hava girişleri, eşik panelleri, OPC modeli için özel tasarlanmış 19 inç OPC jantları birer kanıt oluşturuyor. Insignia OPC, Opel markasından bir çok konuda “ilk” özelliğini barındırıyor. Opel’in ürettiği en güçlü motor, standart olarak kullanılan Adaptif 4×4 sisteminin kullanıldığı ilk OPC. Çok fazla yanında durmak istemeyeceğiniz bir otomobil Insignia OPC. Hemen direksiyona geçip yola çıkmak istiyorsunuz.

Muhteşem güç!

2.8 V6 Turbo motorun sesini duymak için kontak anahtarını çeviriyorum. Homurtulu sesi ile yolda beni neyin beklediğinin farkına varıyorum. 325 HP ve 435 Nm’lik torkun anlamını biliyorsunuzdur. Şöyle özetleyeyim 0-100 km hıza sadece 6 saniyede ulaşıyorsunuz. Recaro ön koltukları, ilk yüksek performanslı koltuk olma özelliğini taşıyor. FlexRide şasi sistemi ile donatılmış OPC ile yola çıkıyorum. Gaza basıyorum ve çıkan ses ile kan basıncım yükseliyor. Sesini daha fazla duymak için Beşiktaş’tan tünele giriyorum. Camları sonuna kadar açıyorum. Hız yapamıyorum kurallar var ve test için fazla vaktim yok. Kendi kendimi tatmin ediyorum aslında. Fakat tüneldeki yankı hala kulağımda. İç mekanda OPC logosu zarif bir şekilde kullanılmış. Özellikle sürücünün sürüş halindeyken temasta olduğu yerlerde kullanılmış. Vites kolunun üzerinde, direksiyon simidinde, dört yönlü bel destekli ve minder uzantılı Recaro koltuklarında, yani olması gereken her yerde kendisini hatırlatıyor. Zaten seyir halindeyseniz OPC logosunu ya da başka şeyleri unutuyorsunuz. Sadece gaza basmak istiyorsunuz. Hız sınırları her ne kadar sınırlı olsa da trafiğe kapalı alanda bu gücün zevkine varıyoruz. Elektronik limitli kaymalı diferansiyel (eLSD) ve 4×4 sistemi sayesinde yola yapışan Insignia’nın kafasını ne kadar karıştırırsanız karıştırın, sizin yoldan çıkmanıza izin vermiyor. Standart mod seçiliyken günlük sürüş adı altında seyir ediyorsunuz. Her ne kadar günlük sürüş modu olsa da performanstan ödün vermeyen Insignia OPC’nin sport modunu devreye soktuğunuz zaman işin rengi değişiyor. OPC modunu seçtiğiniz anda gösterge rengi ile birlikte gözleriniz kırmızı oluyor. Şasi ayarları performans moduna geçen Insignia OPC’nin yakıtını kısa bir sürede tüketmek istemiyorsanız bu modu fazla kullanmayın. OPC için özel tasarlanmış bir diğer özellik ise “Gergi Kollu” ön süspansiyon (HiPerStrut). Bu sistem sayesinde yüksek güçte ön tarafın savrulma oranını düşürmeye yardımcı oluyor. Böylelikle yol tutuşunda yüksek oranda performans sağlanmış oluyor.

Performans istiyorsan cüzdanını doldurman gerek!

Opel Insignia OPC ile adrenalin yaşamaktan vazgeçmeyeceksen cüzdanının dolu olması lazım. Çünkü OPC yakıt tüketimi konusunda cömert sayılmaz. Her ne kadar teknik özellikleri ile karşılaştırıldığında normal oranlara sahip olsa da bir depo ile fazla yol almanız pek mümkün değil. Fabrika verilerine göre Insignia OPC’nin ortalama yakıt tüketimi 10,6 lt/100 km. Testimiz esnasında sahip olduğumuz en iyi değer 12,9 lt/100 km. Şehir içi trafiğinde yol alıyorsanız yandınız. 17 lt/100 km’nin altına inemedik ve yine fabrika verilerine göre şehir içi yakıt tüketimi 15,8 lt/100 km. İnanın gözünüz yakıt tüketimini görmüyor bu otomobilde. Tabii yakıttan önce bu otomobile sahip olmak için 140 bin TL’yi gözden çıkaracaksınız.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.