Spread the love

Ford, “One Ford” Stratejisinin ilk ürünü olacak olan yeni Cargo Modeli 1846T’nin lansmanını yapmaya hazırlanıyor. Ford Cargo markası ile de dış pazarlarda rekabetçi bir oyuncu olmaya hazırlanan Ford, “One Ford” vizyonu doğrultusunda küresel kamyon büyüme stratejisini hayata geçiriyor. Ford Cargo’nun yeni modeli 1846T, sürücülerin tüm beklentilerini karşılayacak özelliklerle küresel pazarlarda rekabet edebilmek amacıyla geliştirildi.

One Ford stratejisi çerçevesinde Ford Cargo üretiminin küreselleştirilmesinin ardından markanın ilk modeli olacak olan yeni ağır ticari araç 1846T Çekici’nin lansmanı için sayılı günler kaldı. Ford, bu yepyeni modeliyle ihracat pazarlarındaki gücünü ve pazar payını artırmayı hedefliyor. Ford Otosan mühendislerinin Ford’un yeni ürün geliştirme felsefesini yansıttığı Yeni Ford Cargo Çekici; performans, dayanıklılık ve düşük işletme maliyetini mükemmel düzeyde sunarak verimliliği artıracak. Ford Cargo 1846T daha estetik görünümü, konforlu çalışma ve yaşam ortamı sağlayan özellikleriyle dikkat çekecek.

Ford Cargo’nun küresel büyüme stratejisinin ikinci aşaması da hayata geçirildi

Ford’un “One Ford” stratejisinin ağır ticari araç sınıfındaki uygulaması olan Yeni Ford Cargo Çekici’de, farklı pazarlardaki müşteri beklentilerini karşılamak üzere dayanıklılık, verimlilik ve konforu ön plana çıkacak. Küresel kamyon stratejisini üç aşamada hayata geçirecek olan Ford Otosan, bu doğrultuda geçtiğimiz yıl Ford Güney Amerika ile güç birliği yaptı. Birinci aşamada Güney Amerika’da üretilen Cargo’larda ortak kabin kullanımına başlandı. İkinci aşamada ise ortak ürün çıkarma planı hayata geçirilerek yeni çekici geliştirildi ve ön üretimine başlandı. Büyümenin üçüncü aşamasında ise ortak ürün gamı stratejisi üzerinde çalışılacak.

Yeni Ford Cargo 1846T Çekici ile yüksek güvenlik, konfor ve düşük işletme maliyeti biraraya getiriliyor

Müşteri beklentileri doğrultusunda Ford Otosan’ın ürün geliştirme ekibi tarafından tasarlanan Yeni Ford Cargo 1846T Çekici, çarpıcı tasarımı ve keskin hatlarıyla etkileyici ve güçlü bir görünüme sahip. Yeni 10.3 litrelik 460 beygir güce ve 2100 Nm’lik torka sahip motoru, en zorlu yüklerle bile görevini zorlanmadan yerine getirebilecek. 500 kW intarder ile desteklenen 240 kW’lik motor freni sistemi, yeni Ford Cargo’nun fren güvenliğini sağlayacakken Elektronik Fren Sistemi (EBS) ise sürücüye mümkün olan en iyi kontrol olanağını sunacak. Bütün bunların yanı sıra Elektronik Denge Programı (ESP) çekici ve treylerin olağanüstü durumlarda veya aşırı hızda kayma veya devrilme riskini önleyecek. Ford Cargo 1846T Çekici’nin yükseltilmiş tavanlı kabini 1945 mm iç yüksekliğiyle sürücüye ferah bir alan sunacak. Kabinin hava süspansiyonu konforu artırırken geniş basamaklar araca binişi kolaylaştıracak. Ayrıca katlanabilir yan deflektör ve yan etekler, kabinin içinde ve dışındaki yeni saklama alanları, camlı elektrikli açılır tavan, kolay temizlenen paspaslar yeni kullanışlı gösterge paneli ve kumandalar, aracın ergonomik özelliklerinde yapılacak iyileştirmeler arasında bulunuyor. Üstün sürüş ve yol tutuş özelliklerinin yanı sıra otomatik şanzıman ve hız sabitleyici, konforlu bir sürüşü garanti altına alacak. Hırsızlığa karşı immobilizer sistemi ve basamak kapakları, yeni Ford Cargo’nun sunacağı diğer güvenlik önlemlerini oluşturuyor.

Ford Cargo’nun üstün özellikleri

Motor, şanzıman ve arka aksın oluşturduğu optimum bileşim, aerodinamik konusundaki iyileştirmeler ve ağırlığın azaltılmasının da desteğiyle, hem yüksek performans hem de rekabet gücü yüksek bir yakıt tüketim seviyesi sunuyor. Opsiyonel olarak verilecek olan Filo Yönetim Sistemi, filo yöneticiler için işletme maliyetlerini kontrol altında tutma ve filolarını daha etkin yönetme imkanı sağlayacak. Ford Cargo’nun yeni tasarımı aynı zamanda bakım maliyetlerini azaltmayı da amaçlıyor. Bakım aralıklarının daha geniş ve bakım yapılan parçaların ömrünün daha uzun olması, genel işletme maliyetlerinin aşağı çekilmesine katkıda bulunacak. 1 milyon km ve 10 yıllık yapısal dayanıklılık süresi ABD, Brezilya, Türkiye, İngiltere, İspanya, Almanya, İsveç ve Suudi Arabistan gibi dünyanın her yerindeki birçok ülkede yapılan testlerle kanıtlandı.

Çekici ürün gamı genişliyor, yeni müşteriler hedefleniyor

Ford Otosan yeni 1846T çekici ile birlikte çekici segmentinde iki ürün ile rekabet edecek. Ford Otosan, başarılı bir satış grafiği yakalayan ve yurtiçi nakliyeciler ile hafriyatçılar tarafından yoğun talep gören mevcut 1838T çekicinin üretimine devam edecek. Yeni 1846T ise uluslarası nakliye sektörünü hedefleyecek ve fiyat olarak 1838T’nin üzerinde konumlandırılacak.

Haydar Yenigün: “Yeni pazarlara açılıyoruz”

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, yeni çekiciyi geliştirirken Ford Otosan’ın 52 yıllık ağır ticari araç tecrübesini kullandıklarını belirterek, “Yeni çekicimizin motor gücü, performansı, kabin içi ve dışında yapılan yeniliklerle, müşterilerimizin tüm beklentilerine karşılık vereceğine ve uluslararsı nakliyecilerin ilk tercihleri arasına gireceğine inanıyoruz” dedi.

Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de AB normlarına uygun tasarım ve üretim yapıyoruz. Farklı pazarlar için farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilen kamyonlar üretiyoruz. Körfez ülkeleri için sıcak iklim paketi, Rusya için soğuk iklim paketi tasarlıyoruz. Ayrıca ihracat pazarlarımızın talebine göre Euro1, Euro3 ve Euro5 emisyon seviyelerinde motor üretimimiz de devam ediyor. Türkiye ve Brezilya satış rakamlarına baktığımızda, her iki ülkede de satılan 4 kamyondan birinin Ford Cargo olduğunu görüyoruz. Bu başarıyı ihracat pazarlarımıza taşımak istiyoruz. Ford Cargo’lar, Türkiye ve Brezilya coğrafyalarında şu an 30 pazarda satılıyor. Büyüme stratejimiz doğrultusunda ise 80 ülke pazarını hedefliyoruz. İhracat stratejimizi Rusya, Doğu Avrupa, Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika ve Ortadoğu başta olmak üzere, Türkiye çevresinde gelişmekte olan ülkelerdeki artan ağır ticari araç potansiyelini karşılamak üzere kurguluyoruz. Ford Güney Amerika ile yaptığımız güç birliği ile 5 yıl içerisinde ihracatımızı 5 bin adede çıkararak küresel pazarlarda rekabetçi bir oyuncu olacağız.”

Türkiye’de 52 yılda toplam 175 bin adet Ford Cargo üretildi

Üretime başladığı 1960 yılından günümüze toplam 180 bin adet kamyon üreten Ford Otosan, Türkiye’nin en çok kamyon üreten markası konumunda. Yerli üretici olması, mühendislik gücü ve tecrübesi ile müşterilerin talebine uygun ürünleri geliştirme yeteneğine sahip Ford Otosan’da sadece kamyon projeleri özelinde 350 mühendis çalışıyor. Ford Otosan İnönü Fabrikası’nda, esnek ve yalın üretim yeteneği ile 25 ana modelde, 1000’in üzerinde farklı versiyon kamyon üretilebiliyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.