Spread the love

İnanılmaz kalabalıklaşan B crossover liginde rekabet çok sıkı. Ecosport’un bu mücadeledeki en güçlü kozları ise dinamik tasarımı, modern iç mekanı ve sahip olduğu marka bilinirliği. Peki bunlar yetecek mi?

Ford’un Güney Amerika ve Asya pazarı için geliştirdiği ucuz ve basit Ecosport, ilk haliyle Avrupa’da beklenen başarıyı gösterememişti. Başarısızlık markayı yıldırmadı ve küçük crossover’lara olan muazzam talebin sonucunda Ecosport bu sefer kapsamlıca geliştirilip yenilenerek Avrupa pazarına uygun hale getirildi. Edge ve Kuga’dan alınan çizgilerle yeniden tasarlanan otomobilin içi de yeni nesil Fiesta’dan geliyor.

İç mekanın Fiesta’dan alınması bu ufaklığın belki de başına gelen en güzel şey. İlk bakışta biraz ortalıkta duruyormuş gibi görünen 8 inçlik dokunmatik ekranın neden orada durduğunu anlamanız çok zamanınızı almıyor, zira yerleşim çok ergonomik. SYNC3’ün menüleri de oldukça basit, dolayısıyla kullanımı çok kolay. SYNC2 ve çağdışı ekranıyla kıyaslandığında aradaki fark gece ile gündüz gibi. B&O Play imzalı ses sistemi ise biraz fazla bass yoğunluklu olsa da bu segment için yine de çok başarılı. Direksiyon diğer Ford’lardaki gibi etli ve yumuşak bir deriyle kaplı, ST Line donanımıyla gelen kırmızı dikişli ve deri/Alcantara kaplı koltuklar ise oldukça iyi.

Biraz dik ve yüksek sürüş pozisyonu sizi Fiesta kadar oyuna dahil etmiyor. Ön taraf oldukça havadar, fakat arka yaşam alanı Fiesta’dan gelen kötü bir miras. Baş mesafesi rahat ancak dizleriniz mutlaka sıkışıyor. Zeminde pratik çözümler sunsa da Ecosport’un bagaj hacmi de sınıfına kıyasla biraz küçük.

Crossover’lıkla verilen ödünler

Çok başarılı sürüş özellikleri olan bir otomobili crossover’a çevirmek, Ford’un bazı ödünler vermesine sebep oluyor. Otomobil yükselirken süspansiyonları doğal olarak sıkılaştırılmış, fakat bu otoyol sürüşlerinde dahi huzursuz bir karaktere yol açıyor. Otomobil yamalarda ve asfalt dalgalanmalarında pek kendine hakim olamıyor. Şehir içi sert çukur ve tümsekler de kabine yansıyor. Buna karşın izolasyon oldukça iyi; gövdenin şekline ve yerden yüksekliğine rağmen rüzgar sesi asla rahatsız etmiyor, ince profilli lastikler ve büyük jantlara rağmen yol gürültüsü de kabine pek gelmiyor.

Virajlarda ise direksiyonun eski Ford’lara göz kırpan sertliği ve doluluğu güven verici. Süspansiyon sisteminin uğradığı değişiklikler Fiesta’nın virajlardaki oyuncu yapısını da biraz törpülemiş, ancak yine de sürüşten keyif alabilmek mümkün. Sürüşe dair tek negatif taraf, sert frenlerde otomobilin ağırlığının öne yığılıp arkayı boş bırakması. Bu biraz korkutucu bir durum.

Kaputun altı da Fiesta’dan

Ecosport’un kaputunun altı da Fiesta’dan: 1.0 litrelik 3 silindirli ünite ürettiği 125 HP gücü 6 ileri tork konvertörlü şanzımanla ön tekerleklere iletiyor. Ünite devir çevirmeye istekli ve rafine. Üç silindirin tatlı sesini duyuyorsunuz, fakat rahatsız edici seviyelere hiç çıkmıyor. Katalogdaki 0-100 hızlanma ya da son sürat rakamları etkileyici olmayabilir ancak pratikte motorun yetersiz kaldığı hiç bir nokta yok.

Tork konvertörlü şanzıman tabii ki bir Powershift kadar hızlı değil. Yine günlük işlerde göze batacak kadar eksik kaldığı bir durum yok ancak ilk kalkışlarda motorun istekli yapısını törpüleyebiliyor, vites yükseltmeleri de biraz gecikmeli.

Ecosport bu kombinasyonla şehir içinde ortalama 9 litre civarında yakıt tüketiyor. Uzun ve sakin yolculuklarda ise inebileceği minimum değer 7 lt/100 km.

Ford Ecosport, ülkemizde 1.0 Ecoboost ve 6 ileri otomatik şanzıman, ya da 1.5 TDCi ve 6 ileri manuel şanzıman ile alınabiliyor. İki kombinasyonun da fiyatları 138 bin TL’den başlıyor; test otomobilimiz ise sahip olduğu ekstra donanımlarla 160 bin TL’yi geçiyor.

Ecosport, Hyundai Kona’dan Peugeot 2008’e, Opel Crossland X’ten Renault Captur’a çok kalabalık bir sınıfta mücadele ediyor. Hatta şansınızı zorlarsanız bu segmentten bir Audi bile alabilirsiniz (Q2). Bu kadar geniş bir yelpazede Ford’un maceracı miniğinin işi zor görünüyor. Dinamik tasarımı, Ford markasının bilinirliği ve yeni nesil iç mekanı ufaklığın en güçlü kozları. Kısıtlı hacim ve konfor tarafındaki aksilikler ise bazı müşterileri kaçırabilir.

Can Tangüner

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.