Spread the love

Ferrari bir ilki yaşıyor, yaşatıyor. Tarihindeki ilk seri üretim üstü açılabilen Plug-in Hibrit Elektrikli modeli SF90 Spider’ı tanıttı…

Ferrari güç demek, tasarım demek, teknoloji demek. Bu başlıkları her zaman dolduran markalar listesinde ilk sıralarda yer almıştır. Bu başlıkları içinde barındıran yeni modelini tanıttı. Ferrari SF90 Spider.

Markanın ilk seri üretim PHEV (Plug-in Hibrit Elektrikli Araç) ve aynı zamanda dört tekerlekten çekişli ilk spor otomobil modeli olan SF90 Stradale ile aynı performans özelliklerine sahip. Aynı zamanda Ferrari imzalı açılır tavan mimarisiyle dikkat çekiyor. Ferrari’nin RHT (Açılır Hard Top) mimarisinin en yeni versiyonu olarak da öne çıkıyor. Kompakt ve kullanışlı RHT tavanı, kapatıldığında optimum ses yalıtımını garanti ediyor ve diğer Ferrari modellerinde olduğu gibi yüksek hızlarda tüm dış etkenlerden etkili koruma ve konfor sağlıyor. Otomobilin sade ve hafif yapısıyla dikkat çeken tavanı, yalnızca 14 saniyede açılıp kapanabiliyor ve hareket halindeyken de devreye girebiliyor. İlk olarak 2011 yılında 458 Spider modelinde kullanılan ve aradan geçen yıllarda sürekli olarak geliştirilen RHT tavan sistemi, geleneksel bir sistemine göre 40 kg daha hafif olmasıyla da farkını ortaya koyuyor. SF90 Spider’ın ayarlanabilir elektrikli arka camı, otomobilin üzeri açık olduğunda, yüksek hızlarda bile mükemmel yolcu konforunu garanti ediyor. Bu modelde, pist yeteneklerini en uç noktaya çıkarmak isteyenler için bir opsiyon paket sunuluyor. “Assetto Fiorano” donanım paketi ile standart bir otomobilden ayrışıyor. Özel donanım paketi,  GT yarışlarından aktarılan Multimatic amortisörler de kapsamlı bir modifikasyonu beraberinde getiriyor. Asetto Fiorano’da yer alan diğer özellikler arasında kullanılan karbon ve titanyum gibi ekstra hafif malzemeler, SF90 Spider’in ağırlığını 21 kg düşürerek ağırlık tasarrufu sağlıyor. Yine Assetto Fiorano çerçevesinde Michelin Pilot Sport Cup2 pist lastikleri de donanım kapsamında yer alıyor. Assetto Fiorano donanmı ile otomobilin yarış kabiliyetlerini daha da vurgulayan iki renk tonlu boya opsiyonu da sunuluyor.

En güçlü V8 motor

Ferrari SF90 Spider, Ferrari’nin üstü açılır modellerinde bir ilk olarak, içten yanmalı motor ile RAC-e (elektronik viraj alma düzenleyicisi) sisteminin de içinde yer aldığı iki elektrikli motor ve arkada Formula 1 inovasyonu olan MGUK’un  (Motor jeneratör ünitesi) entegre çalıştığı plug-in hybrid mimarisine sahip. SF90 Spider’ın V8 silindirli turbo beslemeli motoru 780 HP’lik gücü ile diğer V8 turbo beslemeli motorlardan 60 beygir daha fazla güç ürerek Ferari tarihindeki en güçlü V8 motoru olma özelliğini taşıyor. İçten yanmalı motor ve elektrik motorları arasındaki sinerji, otomobilin maksimum 1000 beygir üretmesine ve sadece Ferrari yol otomobillerinin değil, aynı zamanda kategorisinin en üst seviyesine yerleşmesini sağlıyor. RAC-e, tork dağılımını yöneterek üst limitlerdeki sürüş dinamiklerini daha kontrollü hale getiriyor. Direksiyon başında benzersiz bir sürüş deneyimi için, Manettino üzerindeki 4 farklı sürüş modundan (e-drive, hybrid, performance, qualify) biri seçilebiliyor. AWD özelliğine sahip olan SF90 Spider, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 2.5 saniyede, 0-200 km/s hızlanmasını ise 7 saniyede tamamlıyor.

SF90 Spider – Teknik Özellikler

İçten Yanmalı Motor           

Tip: V8 – 90° – turbo – kuru karterli

Toplam hacim: 3990 cc

Silindir çapı ve strok: 88 mm x 82 mm

Maks. güç çıkışı*: 7500 dev/dk’da 780 HP

Maks. tork: 6000 dev/dk’da 800 Nm

Maks. motor hızı: 8000 dev/dk

Sıkıştırma oranı: 9.4:1

Elektrikli Motorlar  

eDrive maks. güç çıkışı: 162 kW

eDrive maks. sürüş mesafesi: 25 km

Batarya kapasitesi: 7,9 kWh

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.