Spread the love

Ferrari ’den Frankfurt ’ta yeni model atağı. Kuruluşunun 70. yılını kutlayan Ferrari, Portofino adını verdiği yeni ‘hardtop’ tavanlı V8 GT modelinin dünya tanıtımını Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirecek.

Ferrari ’den Frankfurt ’ta yeni model atağı

Yerini aldığı California T modeline oranla tamamen yeni şasisinin etkisiyle çok daha hafif olma özelliğine sahip Ferrari Portofino, ileri teknoloji ürünü malzeme ve üretim tekniklerinin kullanımı sayesinde gerek şasi, gerekse karoserinin torsiyon rijitliği arttırılmış olmasıyla da dikkat çekiyor.


Tasarım ve aerodinamik

Ferrari ’den Frankfurt ’ta yeni model atağı. Ferrari Design Center (Ferrari Tasarım Merkezi) imzasını taşıyan Ferrari Portofino, akıcı arka tasarımını beraberinde getiren ‘two-box’ yapısıyla
şekillendirilmiş, agresif tasarımlı bir spor otomobil olarak ön plana çıkıyor. Açılabilir ‘hardtop’ tavana sahip bir coupe-cabrio için benzersiz olan bu mimari, zarafet veya dinamizmden ödün vermeden son derece sportif bir karakter ortaya çıkarırken aynı zamanda son derece zarif bir arka tasarımı beraberinde getiriyor.

Eşsiz dış tasarım

Ön bölümü boydan boya kaplayan geniş hava girişinin üst kısmında yeni, yatay
formlu LED far grubu kendine yer buluyor. Farların dış kenarındaki yenilikçi
hava girişi rüzgâr sürtünme katsayısını düşürmek üzere önden gelen yol
rüzgârını aracın yan cephesine doğru iletiyor.

Daha sportif detaylar

Ferrari ’den Frankfurt ’ta yeni model atağı. Ön bölüm gibi arka kısım da otomobilin sportifliğini ve dinamikliğini ön plana çıkartan detaylarla donatılmış durumda. İyice köşelerde konumlandırılan stop lambaları Ferrari Portofino’nun daha geniş ve güçlü durmasını sağlıyor.
Kenarlara konumlandırılan stop lambalarıyla birlikte arka kısımdaki zarif hatlar da son derece hafif bir yapıya sahip olan açılabilir ‘hardtop’ tavanın yuvasını kamufle ediyor. Açılabilir ‘hardtop’ tavan düşük hızlarda hareket halindeyken de açılıp kapanabiliyor.

Konforlu yaşam alanı

Tasarımcıların araç içi konfor konusuna da maksimum özen göstermesi ayrıca
dikkat çekiyor. Konforu tesis etmek üzere; 10,2 inç’lik dokunmatik ekranlı
bilgi ve eğlence sistemi, üstü kapalı olduğu gibi üstü açık kullanımlarda da
optimum havalandırma imkânı sunan yeni bir havalandırma sistemi, , 18 farklı
ayar imkânı sunan yeni koltuklarla arka koltuk diz mesafesini arttırmaya
yardımcı olan yeni koltuk sırtlıkları ve isteğe bağlı olarak sunulan yolcu bilgi
ekranı gibi yeni özellikler de dahil, son derece zengin bir ekipman seviyesi
devreye giriyor. Üstü açık sürüşlerde yol rüzgârının kabin içine ulaşmasını
yüzde 30 oranında azaltan ve aerodinamik optimizasyon sayesinde kabin içi
gürültü seviyesini de düşüren rüzgâr perdesi de araç içi konforu tesis etme
noktasında önemli bir sorumluluk yerine getiriyor.

600 HP’lik V8 motor

Ferrari ürün gamında kullanılan ve 2016 ile 2017 yıllarında ‘Yılın Motoru’
seçilen Ferrari’nin V8 Turbo motoru yeni komponentler ve optimize edilen
motor yazılımı sayesinde California T’nin motorundan 40 HP daha fazla güç
üretiyor. Sadece motoru ve motorun gücünü geliştirmekle kalmayan
mühendisler Ferrari V8’inin karakteristik sesini de iyileştirdi. Böylece üstü açık
sürüşlerde de V8 motorun sesinin keyfini daha fazla sürmek mümkün
olabiliyor.

Yeni pistonlar

Yeni pistonlar, piston kolları ve yeniden tasarlanan emme manifoldu sayesinde
performansla birlikte V8 motorun verimliliği de iyileştirilirken, egzoz sistemi
geometrisi de tamamen yeniden şekillendirildi. Yeni tek parça manifold
kayıpları minimize ederken, turbo boşluğu olmayan gaz tepkimelerine ani ve

hızlı cevap veren bir yapıyı beraberinde getiriyor. Bütün bu değişiklikler, tork
üretimini bir sonraki vitese uyumlu olacak şekilde ayarlayan Variable Boost
Management (Değişken Tork Yönetimi) ile birlikte Ferrari Portofino’nun tüm
viteslerde gaz tepkimelerine daha çabuk cevap vermesini ve hızlanmasını;
bunu yerini aldığı modele göre daha az yakıtla gerçekleştirmesini sağlıyor.

Üstün sürüş dinamikleri

Yeni Ferrari Portofino geliştirilirken yeniden şekillendirilen sürüş dinamikleri
baştan aşağı yeni teknolojik çözümlerden yararlanıyor. İlk kez bu Ferrari model
tipinde üçüncü nesil elektronik arka aks diferansiyeli (E-Diff3) ile F1-Trac
birbirine entegre edilerek bir arada kullanıldı. Bu sayede limitlerde otomobilin
kontrolü, mekanik tutuş kadar iyileşiyor. Ferrari Portofino aynı zamanda EPS
(Elektrik Destekli Direksiyon) ile donatılan serinin ilk GT modeli olma
özelliğine sahip. Bu uygulama sayesinde direksiyon oranı yüzde 7 kadar
düşürülürken, E-Diff3’ün entegrasyonunun da katkısıyla stabiliteden ödün
vermeden, geri bildirimi yüksek ve hassas bir direksiyon sistemi elde edilebildi.
Manyetik amortisör sistemi (SCM-E) çift yay teknolojisiyle desteklenirken bu
sayede yuvarlanma direnci düşürülüyor ve yol yüzeyindeki bozukluklar çok
daha etkin bir şekilde filtre edilerek sönümlenebiliyor. Böylece üstün yol tutuş
özelliklerine sahip son derece dinamik bir otomobil aynı zamanda üstün bir yol
konforu da sunuyor.

Teknik Özellikler
Motor
Motor tipi 90 derece açılı V8
Silindir hacmi 3855 cc
Maksimum güç 600 HP, 7.500 d/d
Maksimum tork 760 Nm, 3.000-5.250 d/d
Boyutlar ve ağırlık
Uzunluk 4586 mm
Genişlik 1938 mm
Yükseklik 1318 mm
Ağırlık dağılımı %46/54 ön/arka
Performans
Maksimum hız >320 km/s
0-100 km/s 3,5 sn
Yakıt tüketimi ve co2 emisyon salınımı
Yakıt tüketimi 10,5 lt/100 km
CO2 salınımı 245 gr CO2/km

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.