Spread the love

Dacia Dokker olarak tanıdığımız Renault Grubunun ekonomik ticarisi, bundan sonra hayatına Renault Express olarak devam edecek. Görünürde pek bir değişiklik sunmasa da, yaptığımız 2.000km’nin üzerindeki sürüş ile yapılanın isim değişikliğinden fazlası olduğunu anladık.

Renault Express ismi ile müsemma, son dönemde popülerleşen iş kolu, serbest çalışan kargocuları hedefliyor. Pandemi ile beraber artan bu iş kolu, hafif ticari piyasasını da domine eden bir müşteri profili yarattı. Yaptıkları yatırımı hızlı bir şekilde amorti etmek isteyen bu müşteri kitlesine uygun bir alternatif olarak kendine yer bulan Express, yaptığımız sürüş sonunda sadece fiyatıyla iyi bir alternatif olmanın ötesinde bir profil sundu.

Aniden almak zorunda kaldığımız bir kararla Volkan’la beraber kendimizi Adana yollarında bulduk. 900 kilometrelik bu yolculuğa çıkarken Renault Express’ten beklentimiz bulunduğu segment ve sahip olduğu fiyat nedeniyle minimum düzeydeydi. Ancak beklemediğimiz şekilde Express’in legal hız limitleri içerisinde sunduğu konfor beklentimizin üzerinde çıktı. Otoban sürüşlerinde 110km hızla giderken Express’in izolasyonu oldukça iyi iş çıkarıyor. Dar tabanlı lastiklerin de yardımıyla yol sesi az olan Express, bu hıza kadar rüzgarla da başa çıkmayı başarıyor. 120 kilometre hızdan sonra ise araç sahip olduğu yüksek tavanlı profilini, tavan raylarını ve yerden yüksekliğini, rüzgar sesiyle beraber size hatırlatmaya başlıyor. Yol ve motor izolasyonu başarılı olan araç, yasal hız limitlerinin üzerinde rüzgar sesini kabine duyurmaya başlıyor. Kısaca Express ile rüzgar sesi duymak demek, her an radar cezası yiyebilirsiniz demek. Hız limitlerinde kullanın, rahat kullanın. Şaka bir yana, ağırlık olarak şehir içi kullanılacak bir araç için bu saydıklarımız iyi haber. Günlük kullanımda segmentinin üstünde bir konfor sunuyor. Bu konfor o kadar iyi ki, Adana’da yan yana kullandığımız yeni nesil dizel Dacia Duster’dan inip Express’e bindiğimizde, aracın hem yol konforu, hem de sessizliği bariz fark edilir seviyede daha iyiydi.

Express’in dış ve iç tasarımında ise bir sürpriz yok. Eski Dokker halinden pek de farklı gözükmeyen araç, iç mekanda ise CarPlay’e sahip multimedya ekranı ile kullanıcılarını fazlasıyla mutlu edecek özelliklere sahip. Diğer markalarda görmeye başladığımız güvenlik donanımları bu araçta yok, ancak zaten bu donanımlar diğer markalarda bu fiyat seviyelerinde de zaten yok. Hız sabitleyici şehirler arasında güzel bir konfor unsuru. Park sensörü ise oldukça uzun olan bu araç için olmazsa olmazlardan. Geri vites kamerası da hayatı kolaylaştıran bir başka özellik. Express için 10.000 TL farkla aldığınız bu donanımlar kesinlikle verilen parayı hak eden ve hayatı kolaylaştıran unsurlar.

Express’in motor şanzıman ikilisi Renault grubunda yıllardır görmeye alıştığımız 1.5 litrelik 95 beygir güce sahip dizel motor ve 6 ileri manuel şanzımandan oluşuyor. 240 Nm tork üreten motor, düşük süratlerde gayet yeterli bir performans sergilese de, hız limitlerinin üzerinde nefesi tükeniyor. Express siz hız cezası yemeyin diye elinden geleni yapmış. Şaka bir yana, amaca uygun ekonomik bir motor var karşımızda, Çukurova’nın düzlüklerinde 100 km’de 5 litrenin altında bir tüketimle dolaştık durduk. Şehir içinde bu tüketim en fazla 6 litreye yükseldi. Şehirler arasında otoban hızlarında ise araç hiç aerodinamik olmadığı ispatlarcasına yine 6-6.5 litrelik bir tüketim sundu. Tam dolu olarak yaptığımız İstanbul’a geri dönüş yolculuğumuzda ise araç bu ekstra yükle gayet iyi başa çıktı. 95 beygir kağıt üzerinde çok etkileyici görünmese de, pratikte Express için oldukça yeterli bir değer.

Günün sonunda Renault Express bu tarz işler için bu aracı tercih edecek müşteri kitlesini fazlasıyla memnun edecek bir araç. İş bitip, hafta sonu aileyle dolaşmaya çıkıldığında da aile bireylerini mutsuz etmeyecek kadar da konforlu. Tek ilginçlik ise arka koltuk ortasındaki plastik kargo alanı. Bu plastik orta tutucu sebebiyle aracın arkasına 2 kişi oturabiliyor ve araç en fazla 4 kişilik kullanılabiliyor. Teste konuk olan en dolu versiyonu 192.000 TL olan aracın 10.000 TL daha ucuz olan boş versiyonu, sahip olduğu donanım eksiklerine değmeyecek bir tasarruf vaat ediyor. Günün sonunda en dolu versiyon fiyat performans olarak da en mantıklı versiyon olarak karşımıza çıkıyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.