Spread the love

Yeni Hyundai i20 3. nesline kavuştu. Markanın yeni tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” temasıyla baştan aşağı yenilenen üçüncü nesil i20 ise sadece tasarım ve gelişmiş teknolojisiyle değil, artan boyutları ve yenilikçi güç paketleriyle de öne çıkıyor.

YAZI: VOLKAN HASKÖY

Yeni i20 ilk bakışta yeni far grubuyla farklılaşıyor. LED ön ve arka farlar i20’nin çarpıcı ve özgün tasarımını öne çıkartırken, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları da ön bölümde güç temasını oluşturuyor. Kama şeklindeki gündüz sürüş farları ve elmas tarzı ön ızgara ile i20 tasarım bütünlüğüyle dikkat çekerken geriye doğru yükselen omuz çizgisiyle de karakteristik C sütununa ideal bir şekilde uzanıyor.

Bir önceki nesline göre, i20’nin boyu 5 mm uzayarak 4.040 mm’ye, aks aralığı ise 10 mm artarak 2.580 mm’ye çıkarılmış. 1.775 mm’lik genişliği ile ikinci jenerasyona göre 41 mm genişleyen i20, iç mekanında ön sırada 30 mm, arka sırada ise 40 mm ilave omuz genişliği sunuyor. Ayrıca, arka diz mesafesi ise 27 mm artarak 882 mm’ye ulaşıyor. Sportif tasarım felsefesi gereği 24 mm daha alçak bir tavan çizgisine sahip olan aracın bagaj hacmi ise 51 litre artarak 352 litreye çıkmış. İhtiyaç halinde katlanan arka koltuklar yatırıldığı zaman bagaj hacmi toplam 1.165 litreye kadar çıkıyor.

Yeni i20’nin iç mekanına geçtiğimizde ise multimedya sisteminin ve kadranların güncellendiğini görmek mutluluk verici. 10.25 inçlik multimedya ekranının kullanımı kolay. Alıştığımız Hyundai kontrol kumandalarına yeni nesil ekranları entegre etmeleri kullanıcıyı yormayacak keyifli detaylar arasına girmiş. Selefine göre iç mekanda artan diz baş mesafesi, izolasyon seviyesi ve malzeme kalitesi sadece i20’nin değil Hyundai’nin marka imajına büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bir diğer dikkat çeken detay ise havalandırma kanallarının boydan boya uzanan hali. Şık bir tasarım detayı.

2018’de talebin azlığı nedeniyle piyasadan silinen dizel motor yeni versiyonda da yer almıyor. Koreli marka yeni i20’yi 3 farklı motor seçeneğiyle sunuyor. 1.4 MPI ve 1.0 T-GDI. Turbo benzinli motoru makyajlı modelden de biliyoruz ancak opsiyonel olan 48 Volt hibrit sistem yepyeni. Bu sistem, şehir trafiğinde önemli avantajlar sunuyor. ‘’Hafif Hibrit Marş Jeneratörü’’nün içten yanmalı motoru kalkışlarda güç ve tork vererek destekliyor. Test otomobilimiz, 1.0 litrelik turbo beslemeli motoru ile 100 HP güç ve 172 Nm tork üretiyor. Bu gücünü de yere 7 ileri çift kavramalı şanzımanı ile aktarıyor. Eski modelde konforu gayet iyi olan model yeni versiyonunda da büyük jantlarına rağmen konforundan ödün vermiyor. Sürüş dinamikleri ise yeni modelde, otomobilin güncellenen platformu sayesinde olumlu yönde ilerlemiş. Fabrika yakıt tüketim verisi şehir içerisinde 6.3 Litre/100 km, şehir dışında 4.6 Litre/100 km olarak belirtilmiş. Test süresince İstanbul trafiğinde ortalama 8 Litre/100 km, otoban sürüşlerinde ise 7 Litre/100 km’lik yakıt tüketim verisi elde ettik.

 

 

Sonuç olarak yeni i20, tasarım, teknoloji, konfor, iç mekan olarak tazelenmiş ve rekabete hazır bir şekilde piyasalara girdi. Özellikle otomobil fiyatlarının artışta olduğu bu dönemde B segmenti otomobillerin öne çıkacağını düşünüyorum ve i20’de en iyilerin arasına şimdiden adını yazdırdı.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.